• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC - Poorboy's, Meg's.....verwarrend

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Beste allemaal,

Volgens mij ben ik nr. 381 met eenzelfde soort vraag.
Momenteel gebruik ik de APC van Poorboy's om zowel het lakwerk als rubbers en interieur mee te reinigen/ ontvetten.
Het spul vliegt er toch best wel hard doorheen, het is namelijk ook perfect voor o.a in de badkamer:-"

Omdat ik meerdere auto's zal doen de komende weken en maanden ben ik me aan het orienteren op een gallon van APC.

Van Meguiars heb ik verschillende dingen voorbij zien komen.
- APC
- APC plus

De "gewone" APC wordt hem niet, maar mij is nou niet helemaal duidelijk of ik deze APC plus ook gewoon voor het lakwerk kan gebruiken of dat ik aangewezen ben op een andere ontvetter.
Het is belangrijk dat ik de APC voor zowel lak, rubbers. plastic delen als interieur kan gebruiken.

Ik kan natuurlijk gewoon bij Poorboy's blijven, maar een stukje orienteren is ook niet verkeerd denk ik.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, misschien kan iemand mij wat duidelijkheid geven.

Ik heb zelf een gallon pb's apc. Dit omdat deze sterker geconcentreerd is als de meg's (correct me if i'm wrong)
Ideaal spul inderdaad.

APC plus van Meguiar's zal 'm ook niet worden want deze is geloof ik momenteel moeilijk/niet te verkrijgen. :-d

De APC van Poorboy's is naar het schijnt inderdaad krachtiger/sterker geconcentreerd dan de Meg's variant, heb ik tenminste gelezen want ik heb enkel ervaring met de Meg's APC

Dan denk ik dat ik maar gewoon ga voor een grote hoeveelheid PB's APC bij de volgende bestelling, aangezien mijn ervaringen daar het beste mee zijn.
Bedankt voor jullie reacties.

of je megs APC of poorboys APC lekkerder vind werken is persoonlijk.
concentratie verschilt niet veel!

ik heb ze inmiddels beide(Gallons) en vind poorboys ook lekkerder ruiken.

de APC Plus is een niet schuimende APC en ik gebruik deze voor het interieur en voor de extractor.

Bart

Koop gewoon wat verschillende APC's, als je portemonnee dat toelaat.
Kun je afwisselen.
Zelf heb ik de Meguiars APC plus, maar die wordt hier niet meer verkocht. Die gebruik ik alleen nog maar voor met de extractor.
Daarnaast heb ik de groene Meguiars APC (1:4), de blauwe StjärnaGloss APC (1:4) en de oranje Poorboys APC (1:5). Genoemde verdunningen gebruik ik voor het schoonmaken van de banden. Ik heb dit weekend bovenstaande oplossingen gebruikt op 8 banden = 16 wangen.
De groene APC van Meguiars vind ik het minst krachtig werken. Maar dat is mijn mening.

Goed nieuws, de APC+ komt weer terug en zal dus gewoon weer verkrijgbaar zijn.

Met vriendelijke groet,
Paul