• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC, QC & S&W. Welk product voor welke toepassing!?

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Beste forumleden,

ik ben redelijk nieuw in de detailerwereld en word nog te vaak overrompeld met de volgende termen:

APC (all purpose cleaner)
QD (quick detailer)
S&W (spray & wipe)

Ik kan me bij alle 3 de producten ongeveer voorstellen wat ze doen, echter ik heb toch nog wat vraagtekens!

APC:
Een 'allesreiniger'.
Het weekt als het ware het vuil los waarna je het makkelijk af kan nemen.
Veelal toegepast in het interieur: dashboards, stoelen, dakhemels, etc etc.
Kan je dit ook gebruiken voor het exterieur, bijvoorbeeld op je lak?
En zoja, ook na het waxen?

QD:
Eigenlijk geen flauw idee, kan er ook vrij weinig over vinden.
Ik hoor vaak dat mensen na een full detail de auto nalopen met QD.
Het lijkt me dus een schoonmaakmiddel met iets van een beschermlaag erin.
Sowieso iets wat je waxlaag niet tot nauwelijks aantast.

S&W:
Komt in mijn ogen hetzelfde over als QD.

APC
Is inderdaad een allesreiniger. Wordt voor van alles gebruikt. Dit product tast je waxlaag in zekere zin aan, wees dus voorzichtig met sprayen

QD
Is een detailerspray waar ook wax in verwerkt zit. Je kan hiermee op een snelle manier even een vers laagje wax aanbrengen. De standtijd is niet zo erg lang als een normale wax.

S&W