• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC+ schuimt?

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
43
Aangezien het weer wat beter gaat met mijn ribben en ik mij verveelde vanmiddag, heb ik maar eens de kofferbakmat schoongemaakt van de 80 met Mequiar's APC+. Had al weken niet gedetailed! Vond al tijdens het zuigen dat het al ontzettend schuimde in de zuigmond.
Met dit als resultaat:

01012011.webp

Is dit normaal?

Had een litertje klaargemaakt, 200 APC+ op 800ml water. Via het programmaatje van rodders.

Het is een laagschuimende formule, geen niet/schuimende formule. Normaal dus.

Paulus, ik kan het mis hebben, maar ik denk dat je teveel apc hebt gebruikt.

Plus

Je hebt toch niet die liter die je hebt aangemaakt in het waterreservoir gedaan?

RTFM... ;)

Voor extractors wordt aangeraden om een verhouding te gebruiken van 1:20, dan is 1 op 4 wel errug veel!

:schaam :-b Bedankt mannen, heb dan inderdaad teveel gebruikt! Heb het in het shampooreservoir gedaan, is dat ook niet goed dan? Hoeveel ml is dat dan op 1 liter?

Paulus, gewoon een paar druppeltjes van je apc in het reservoir toevoegen aan het water. Dus niet goed wat jij in het reservoir hebt gedaan:no

Afhankelijk van de vervuiling een mixje maken, opsprayen, inborstelen, sproeien en dan zuigen met dat ding.:-b

Thanks! Vind die spuit en zuigmond in een wel erg gemakkelijk! Anders kan ik net zo goed mijn Aquavac nat en droogzuiger gebruiken. Zo deed ik het eerst ook: inspuiten, borstelen en dan schoonzuigen met de nat/droogzuiger.

Dat is toch juist de crux van de machine, natmaken en direct weer opzuigen voor dat het de diepte in kan trekken.
Met insprayen en een droog/nat zuiger moet je dan wel snel kunnen werken .. of heel kleine stukjes per keer doen

Overigens doe je voor precies 1 op 20 net iets minder dan 50 ml op net iets minder dan een liter (47,6 / 952,4)
Of gewoon 50 ml op een liter

Hans

Vergelijkbare onderwerpen