• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jong geleerd, is...

mja, inderdaad een heel mooie wrightup, maar wat een klus.....
voor vele een droom hier, maar als het werkelijkheid zou worden zou het teveel van het goede zijn vrees ik.
echt zeer nice dat jullie blijven volharden :party:
en zo een leuke manier van schrijven :eek:) heb de hele lap tekst met plezier binnen gewerkt(bijna met even veel plezier als jullie, jullie hamburgers :ja )

nog veel succes en ik hoop op een vervolg
 
Verhaal gaat morgen weer verder ,^^

De wekker is gezet, de kleding ligt schoon gewassen en gestreken klaar, het plan van aanpak voor morgen is besproken, kortom we zijn er weer klaar voor.
Hoop morgen een hele zeldzame auto te doen, had iig begrepen dat ie klaar stond.

Tot later ;)
 
Dit is toch de natte droom van iedere detailer ?

Afgeleverde werk ziet er super uit, echt topwerk mannen :cool:
Jullie gebruiken zo te zien steeds meer Wolfgang producten en steeds minder Mequiars ? Is daar een reden voor ?


Nog wel een heel klein puntje van "kritiek" vanuit deze noob...
Die flesjes die jullie op de delen hebben staan zijn echt levensgevaarlijk.
Tim heeft de afgelopen DAP workshop zo'n flesje (Mezzo) eens over een motorkap laten glijden en die kras die dat veroorzaakte was zo ongelofelijk diep dat die er na meerdere DAP sesies door Tim nog steeds niet uit was.
 
Juffer1 zei:
Dit is toch de natte droom van iedere detailer ?

Die flesjes die jullie op de delen hebben staan zijn echt levensgevaarlijk.

ja dat zowieso!

wat betreft de flesjes, volgens mij staan ze overal op doeken of pads. behalve de black wow. maar dat is zo'n klein flesje dat die geen krassen maakt
in chroom.
 
Wat een super leuk detail verslag. Heb genoten van het verhaal en de foto's.
En wat is het interieur van de DeLorean weer enorm opgeknapt zeg! :)^
 
@Juffer1: Het gebruik van de Wolfgangs is er langzaam aan ingeslopen. Het is per definitie niet beter dan de Meguiar's produkten, maar het type en het soort produkt wat Wolfgang biedt is soms intressanter dan Meguiar's. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de leder produkten, de paint sealant, de polish enchancer, black diamond, etc.

Meguiar's heeft zeer goede spullen ertussen zitten, hun Wheelbrightner is m.i. nog steeds de krachtigste velgenreiniger die er bestaat, Glass cleaner is ook zeer geliefd, en vergeet de “goeie ouwe” APC niet, ook een zeer veelzijdig produkt.

Ipv de Wolfgang hadden het net zo goed de spullen van Dodo Juice kunnen zijn, of die van Swissvax of Zymol. Zoals je begrijpt komt het kostenplaatje er dan wel iets anders uit te zien, en dat vertaald zich automatisch in een hogere prijs per auto naar de klant. Dan kom je op een gegeven moment op een punt dat je je afvraagt: “heeft het echt meerwaarde om nu weer een stap hoger te gaan qua produkt”?
In dit geval, nee. Klant is meer dan tevreden met de resultaten tot zover. Gelooft ook niet dat een Swiss of een Zymol van een paar honderd/duizend €€ echt heel veel beter zou zijn dan nu het geval is met de Wolf.

Flesjes op de lak is not done, vandaar dat er altijd een padje of een doek onderligt. En ja je hebt gelijk, als ie valt ben je vreselijk de pineut en is de kans op schade aanwezig. Goed kijken of de boel stevig staat is een must. Voor de rest, een risico van het vak om een aardige foto te maken ;)

@iedereenGister is het er niet van gekomen om een uitgebreide foto reportage te maken van de werkzaamheden. Daarbij komt dat de werkzaamheden vergelijkbaar zijn met de weken hiervoor, en het dus “meer van hetzelfde” gaat worden.
De zeldzame 4-wieler (een Bugatti EB110) was wel aanwezig maar we zijn er nog niet aan toegekomen. Hebben veel werk gehad aan een nieuwe 380 en 500SL en geëindigd met een zeer grondige opfrisser voor een Ferrari 512.

Dinsdag 2 november gaan we weer verder. Hebben het voornemen om dan weer een foto repo te maken.
Goed weekend, happy Halloween, en tot dinsdag/woensdag ,^^
 
Mozes kriebel. Wat een heerlijk verslag en wat een prachtige opdracht hebben jullie daar uit te voeren zeg!
Kan me voorstellen dat jullie niet eens tijd hebben voor dit verslag trouwens, dus des te meer respect daarvoor.

N.a.v. je andere bericht met vraag hoe geschuurd RVS te behandelen kan ik alleen maar aansluiten bij de anderen.
Ik reinig dat materiaal zeer zorgvuldig, maar vooral voorzichtig met een mild product. In mijn geval verdunde APC met een zacht harige schilderskwast in de richting van de schuurkrasjes. Afnemen met MF-doek.
Vooral geen middel op basis van citroen, want daar kan Roest Vast Staal slecht tegen.
Ik heb geschuurd RVS verschillende malen met Collinite 845 in de wax gezet. Met schuimpadje opbrengen, zeker niet te lang laten drogen en dan voorzichting in richting van schuurkrassen afnemen met MF-doek.

Verder heb ik vandaag nog een instructiefilm gedownload, te weten: Master Class Technique Briefing #1. Natural Metal Finishes.
Ik zal deze instructie uiterlijk morgen bekeken hebben, om te bezien of er mogelijk tips in staan voor jou en het exterieur van die Delorean.
Kom ik dus op terug.

Greetz,
Aficior
 
Nou beste Havanna. Dat was een tegenvaller. (Die instructiefilm dan).

Heb het filmpje bekeken en het betrof een film voor modelbouwers en hoe zij hun plastic modellen er zo realistich blank metaal achtig uit kunnen laten zien. Je moet hierbij denken aan ongespoten aluminium vliegtuigen bijvoorbeeld. Dan moet zo een plastic model er zo metaal achtig mogelijk uitzien.

Wilde het je toch even laten weten. Spijt me dat ik geen magische aanvullingen heb op de eerdere tips in het andere topic.

Aficior
 
No worries, het idee dat je iig de tijd en de moeite neemt om dergelijke info te bemachtigen en te delen is super! Volgende keer beter joh ;)

Zojuist opweg naar de showroom, staat weer een hoop moois te wachten.
 
Na het zien van de artikelen van Havanna, kreeg ik weer zin deze te lezen,

dus ik dacht ik geef dit topic een verdiende Schop, om zo de aandacht opnieuw te krijgen!

dus bij de deze, de eerste schop!
 
Thnx voor bumpen van deze details, had m niet eerder gezien. Wat weinig reacties btw. Staat niet in verhouding tot de bolides en het resultaat. :)^
 
Had hem al gelezen en gewoon mooi om nogmaals te lezen:party:

Wanneer kan ik stage komen lopen bij je:-"