• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aquartz sealant voordelig testen? We hebben een leuke deal! Edit: code toegevoegd aan topic.

Eelco zei:
Een coating als deze is net als wax weg na een klei-beurt? Of is deze daartegen bestand?

Neen, kan enkel verwijderd worden door zwaarder polijstwerk. Een permanente coat dus, met voorspelde levensduur van 1-2 jaar dacht ik, als dat waar zou zijn :weetniet

Coating zou ook krasbesendig moeten zijn, er staan verschillende test filmpjes op youtube.

De code is aangemaakt, maar we doen het vanwege technische redenen iets anders.

Je kan de sample nu in je winkelmandje plaatsen:

https://www.Carclean.com/product/AQuartz/Aquartz_30ml_Promo_sample__101859

En als je de actiecode: AQS gebruikt, krijg je korting op je order waardoor je de sample aankoopt voor € 8,99 (ipv € 15,49)

Ah dat is vlot!
Ga er geen aparte bestelling voor maken en heb heel even niets nodig nu ;) Maar iets zegt me dat ik komende tijd wel weer dingen op mijn wensenlijst krijg, dus dan bestel ik hem zeker mee!

Leuk aanbod trouwens Tim, goed om het onder de ogen van het grote publiek te krijgen :)

edit: tot ik de aanbiedingen zag.. :-p Besteld

En net nu, komt Aquartz binnenkort weer met iets nieuws. Dit heeft de eigenaar van het merk op een ander forum er over gezegd:

Aquartz zei:
Hi All

quick announcement.... very shortly we will show a complete new version for Aquartz:
The C.Quartz - Ceramic Quartz coating. !
improvements:
-very easy to apply!!! idiot proof application.
-hydrophobic - water repelling.
-Super hard coat , more than Aquartz , better anti scratch effect !
-Quicker curing time.
-up to 2 years durability.

there are more few benefits , but these are the main things.

coming soon .....

Een ceramic coating dus, die niet hydrofiel (sheeting) is, maar hydrofoob (beading). Iets zegt me dat hij aardig kostbaar zal worden ;)
Eerst de hier aangeboden Aquartz maar eens proberen. Heel veel goeds over gelezen!

Ik heb m ook besteld. Perfect voor op mn motorkap waar de lak net te dun begint te worden. Ik kan er niks meer aan polijsten, waardes zitten rond dr 90-95 micron.... Denk dat dit een hele mooi oplossing gaat worden!

Blamm zei:
En net nu, komt Aquartz binnenkort weer met iets nieuws. Dit heeft de eigenaar van het merk op een ander forum er over gezegd:

Een ceramic coating dus, die niet hydrofiel (sheeting) is, maar hydrofoob (beading). Iets zegt me dat hij aardig kostbaar zal worden ;)
Eerst de hier aangeboden Aquartz maar eens proberen. Heel veel goeds over gelezen!

Ben er toch wel erg benieuwd naar, sounds to good to be true

Maar in de filmpje van een paar posts hierboven, gebruiken ze daar nou 2 verschillende sprays of is dat 2 keer hetzelfde?

Ik heb even alle bruikbare info in 1 bericht gezet:

rodders zei:
Dus eigenlijk zou dit spul ook ideaal moeten zijn voor op velgen te gebruiken, niet?

Eelco zei:
Zou je opzich wel zeggen Jan, alleen vraag ik me af of handmatige applicatie voldoende is, omdat ik overal filmpjes vind met mensen die het met een rotary aanbrengen.

Dus de vraag; Is machinale applicatie perse nodig bij dit product?

GMToyota zei:
Om kort te zijn: Nee.

Van Aquartz zelf: for your first time applied , you must work by hand application! , not to go directly to machines!,
bron (bericht #3):
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=179365&highlight=aquartz

Wat me ook opviel: Na het inwerken meteen goed buffen, totdat je niks meer ziet van de opgebrachte laag. Als je dit niet doet en meteen met de föhn eroverheen gaat, dan kan een zichtbare laag keihard opdrogen. Die krijg je dan alleen maar weg met de machine. Ook belangrijk: de lak moet koel zijn tijdens het opbrengen.

De föhn / heteluchtpistool (ik las 2-3 minuten föhnen) kan je trouwens ook vervangen door de zon: Als het een warme zomerdag is, dan kun je de auto in de volle zon parkeren en krijg je hetzelfde effect.

B.K. zei:
Mooie actie Tim, ik heb 3 lagen op de wagen zitten. En het ziet er prachtig uit moet ik zeggen.
Maar mensen let heel goed op de applicatie, en leer eerst de werking van de coat handmatig en probeer zeker niet eerst direct machinaal aan de slag te gaan. Dit is zeker niet HET product voor beginners. Het gebruik van een fohn is trouwens optioneel. Een uur tussen de lagen laten kan ook gewoon.

B.K. zei:
Dit product moet volledig ingewerkt worden, best handmatig. Een uur met rust laten of warmte gebruiken. Best een tweede laag aanbrengen. Weer warmte gebruiken of een uur laten rusten. Daarna reload aanbrengen als tijdelijke bescherming zodat de coat ongestoord kan uitharden. En nadat 24h de lak drooghouden. De lagen zouden trouwens na ongeveer 7 dagen zijn uitgehard.

Voor applicatie zorgen dat de ondergrond perfect proper is (polijsten + IPA, meerdere wipe downs). 2 Microvezel doeken gebruiken. Eerst een paar (2-3) sprays op de lak, doek pakken en het product verdelen en inwerken, net zoals handmatig polijsten, maar vergroot steeds de kracht. Het product zal betere hechting krijgen door warmte ontwikkeling (wrijving) en statische elektriciteit. Als er niets meer zichtbaar is pak je de 2de microvezel en veeg je alles goed na. LET HEEL GOED OP DAT ER NIETS OVERBLIJFT !! Dan het curings-proces zoals hierboven.

B.K. zei:
Neen, kan enkel verwijderd worden door zwaarder polijstwerk. Een permanente coat dus, met voorspelde levensduur van 1-2 jaar dacht ik, als dat waar zou zijn :weetniet

Coating zou ook krasbesendig moeten zijn, er staan verschillende test filmpjes op youtube.

AQuartz AQuartz User Guide

Aquartz Paint & Glass is a special nano technology product with a long term effect on painted surfaces, glass and wheels..

This is not a sealer that forms a barrier but rather a modification of the surface chemistry on a molecular level to provide a permanent easy to clean and protective surface.

The super hydrophilic (

Als iemand de user guide graag vertaald wil zien geef maar een gil.

Anders:

http://www.aquartz.net/user-guide.html