• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archiebald - Punto 1.2 16v Sporting + VW Jetta mk2 Coupe

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Goedenmiddag allen.

Hierbij wil ik me ook graag even voorstellen op dit forum, mede om de nodige tips op te doen :)

Mijn naam is Arnold, de oprichter van CustomRides, geboren in 1983 en woonachtig in Weesp. Ik werk als administratief medewerker voor Intel en in mn vrije tijd ben ik dus veel bezig met auto's, fotografie en computers (wel alles hobbymatig)

Dan m'n auto('s)

Fiat Punto 1.2 16v Sporting, de daily
Bouwjaar 2000
km-stand 119250
80pk, 118nm
6 versnellingen
10cd wisselaar, 6speakers en een subwoofer
elektrische ramen en dakje
sportstoelen met airbags

Verder helemaal standaard en op wat miniscule aanpassingen na zal hij dat ook blijven :)


De eerste dag.
6600617823_c07907a48b_z.jpg

Punto by Archiebald, on Flickr

6600617029_e9f9e16d30_z.jpg

Punto by Archiebald, on Flickr


Na een middag poetsen, o.a 2x gewassen, kleien, waxen
Telefoon pics:
2wps2sx.jpg


wjfati.jpg




Camera:
mhx07m.jpg

k2lrnk.jpg

28r36v9.jpg

2z5m5br.jpg

dp76dv.jpg

mb0gsw.jpg

2vbudcw.jpg



Wat interieur foto's, wat ik trouwens nog niet schoon heb gemaakt :) Werd nogal winderig en koud, ik was bang dat het zou gaan regenen. Dus heb toen mn spullen maar gepakt :)

121eft0.jpg


1zockco.jpg


296kpki.jpg







Dan hebben we ook de Jetta nog. Dit was m'n oorspronkelijke daily. Alleen door de 3-traps automaat lag het verbruik erg hoog (1:8 a 1:9) en moest er dus een andere auto komen. Nu rijdt m'n vriendin af en toe in de Jetta :)

Wat specs:
Volkswagen Jetta mk2 1.6CL Automaa
Bouwjaar 1988
Km-stand 210000
72pk, 3-traps automaat
Technix schroefset verlaagd
3000k xenon
BBS Beneton velgen welke ik zelf zwart heb gespoten
Donkere knipperlichten en USA look achterlichten
Diverse Stickerdump.com stickers


Oude wielen
1zlzn08.jpg

4hr5ue.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
10z02ky.jpg


[URL]http://farm7.static.flickr.com/6156/6254373806_3fbc55d458.jpg[/url]
JettaShoot by Archiebald, on Flickr


[URL]http://farm7.static.flickr.com/6224/6254377898_ee645bbf7d.jpg[/url]
JettaShoot by Archiebald, on Flickr


Helaas is de lak van de Jetta heel erg slecht (onderhouden) en beginnen er diverse roestplekken tevoorschijn te komen. Het front (keienvanger, motorkap, voorschermen en dorpels) zijn afgelopen zomer gespoten, de rest van de auto staat daar ook nog voor in de planning :)
 
Dank je wel!

Mochten het teveel foto's zijn voor een voorstel topic hoor ik dat wel, dan pas ik m'n bericht nog wel aan...


Binnenkort als ik wat tijd heb het interieur eens goed onderhanden nemen :)
 
:-b

Sja, m'n vriendin is dat met je eens ;) Ik ben zelf gelukkig wel blij met de Punto :p Al is de Jetta in mijn ogen onuitsterfbaar hoor.. Die auto doe ik nooit meer weg :p
 
Welkom!

wbt de Jetta, gewoon RATlook :p
Niet gek dat ie wat begint te roesten op die leeftijd toch?
 
Ik heb erover gedacht om hem een "echte" rat-look te laten worden en de natuurlijk z'n gang te laten gaan, maar nee... Een vriend van me is schadehersteller, dus spuiten is nou niet heel kostbaar. Ik heb hem liever gewoon strak. Dat ie na 24 jaar geen mooi lak en roest meer heeft hoor je me verder niet over hoor :) Dat mag best.
 
Dan kan ik het begrijpen... ;)
Een hoop geld pompen in een oude wagen, dan moet ie óf heel goed zijn, óf een hoge sentimentele waarde hebben...

Mijn MK2 is gewoon RATtig (of Rottig, maar net hoe je t bekijkt....)
 
Heey Arnold, jij ook hier.

Welkom!! En die Punto is echt wel leuker dan die Golf. Al is die ook wel erg gaaf in het wit!!
 
O die ga je hier zeker vinden!! Heb je al een Dap?? Die moet je echt hebben. Dat gaat de beste aankoop in jaren worden als je die neemt. Ik heb die nu bijna een jaar en het is echt een super ding!! Echt waar. Ik gebruik hem op elke auto en het heeft tot nu toe ook op elke auto gewerkt. Van een Benz tot een Alfa.
 
Kawouter zei:
O die ga je hier zeker vinden! Heb je al een Dap?? Die moet je echt hebben. Dat gaat de beste aankoop in jaren worden als je die neemt. Ik heb die nu bijna een jaar en het is echt een super ding! Echt waar. Ik gebruik hem op elke auto en het heeft tot nu toe ook op elke auto gewerkt. Van een Benz tot een Alfa.


Een wat? :p haha
 

Vergelijkbare onderwerpen