• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archiebald - Punto 1.2 16v Sporting + VW Jetta mk2 Coupe

Heren,

Ik heb wat schoonmaak tips nodig.... :)


Waar heb ik nu "last" van:
- Als ik na het wassen van mn auto mn ramen open/dicht doe zit hier vrijwel meteen weer aanslag op
- Op het rubber van mn raam (bij mn buitenspiegel) zit een soort "vilt" dit is groen uitgeslagen
- De binnenkant van mn motorkap is heel erg vies (olie, zand e.d?)


Wat is nu het beste om deze punten aan te pakken?

Daarnaast had Kawouter het over een Dap? Wat houdt dit in?

En waar kan ik wat tips vinden over het leren te polijsten?



:cool: Thanks vast!
 
Als toevoeging, door flink wat topics door gelezen te hebben hier...

Ik heb nu nogal wat met en van Meguiars. Al vind ik de producten van Poorboys ook wel fijn werken. Wat is nu een goede keuze qua budget, kleur & lak van m'n Punto?
 
Weet je inmiddels al wat een DAP is? Das een poetsmachine. Dual Action Polisch machine. Echt een top ding! Zeker een aanrader.
 
Ja, ik heb er al het een en ander over gelezen inderdaad....

Maar dat is voor nu nog even teveel informatie en vooral nog even te kostbaar om aan te schaffen. Eerst nog wat onderhoud aan de Punto plegen (distributieriem b.v)
 
Archiebald zei:
Waar heb ik nu "last" van:
- Op het rubber van mn raam (bij mn buitenspiegel) zit een soort "vilt" dit is groen uitgeslagen
- De binnenkant van mn motorkap is heel erg vies (olie, zand e.d?)

1: Poorboy's - APC verdund opsprayen en met een kwast schoonpoetsen
2: Ook apc gebruiken hiervoor!! eventueel. 1 op 2 zodat de echte vieze aanslag verdwijnt!! ook met een kwast of borstel inwerken daarna met natte doek het residu afnemen, even afdrogen en klaar!!
 

Vergelijkbare onderwerpen