• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archiebald's Punto Sporting

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Vandaag vond ik het tijd om de Punto eens even goed winterklaar te maken.. Ondanks de kou hier (-1°C), ben ik er toch maar aan begonnen, ik kreeg gelukkig wel hulp van m'n vriendin :)

Het was alweer 3 weken geleden dat de Punto voor het laatst goed gedaan was (in de tussentijd wel regelmatig afgespoeld in de wasbox, maar toch).. Hij was dan ook wel weer goed vies geworden.

Wat heb ik gedaan:

- Velgen schoongespoeld en gewassen
- Auto afgespoeld
- 2x gewassen met het 2 emmer systeem. Met Meguiars Nxt generation + Washmitt
- Tussentijds en na de tweede keer weer afgespoeld
- Droog gemaakt met Watermagnet
- Diverse krasje gepoetst met Stratch-X
- 2maal in de wax gezet, van Poorboys (Zelfde geldt voor de velgen)
- De banden met Meguiars High gloss gedaan.
- De ruiten met Rain-X

Voordat ik begon

33e61ao.webp

10y16gw.webp

fayfd2.webp

3engi.webp

douij8.webp

2n7icci.webp

Na 't wassen

1zvq23s.webp

2rnzu5w.webp

2nh3g5x.webp

imryfm.webp

Resultaat

mw8ll3.webp

iml46r.webp

s24nsj.webp

jjtro1.webp

igm0bb.webp

2i7pn9f.webp

En dan om af te sluiten, even een foto van (een deel van) mn spullen :)

fmp72v.webp

2vah6c7.webp

(hier was ik net klaar, dus al mn doeken/sponsjes/washmitts e.d staan er niet op)

goed gedaan hoor; mooi resultaat:-)^

Misschien één opmerking; wat doet dat grijze kinderspeelgoed midden in je detailkoffer? :s

Mooi resultaat. Je hebt gelinkt naar polish with carnauba heb je deze 2 maal gedaan? Is mijns inziens zonde want met polish verwijder je ook weer de oude (in jouw geval je eerste nieuwe) waxlaag!

corsawim zei:
goed gedaan hoor; mooi resultaat:-)^

Misschien één opmerking; wat doet dat grijze kinderspeelgoed midden in je detailkoffer? :s

Thanks en dat grijze ding heb ik een aantal jaar terug eens gehad... Heb het sindsdien 1x gebruikt en nu is het koffer-vulling :P anders vliegt alles zo heen en weer.... Ben nu hier thuis aan het lobbyen voor een DAP 900 :)

Johnny Bravo zei:
Mooi resultaat. Je hebt gelinkt naar polish with carnauba heb je deze 2 maal gedaan? Is mijns inziens zonde want met polish verwijder je ook weer de oude (in jouw geval je eerste nieuwe) waxlaag!

Daar heb je een punt ja... Niet bij stilgestaan om heel eerlijk te zijn... Volgende keer even wat beter bij nadenken :-"

Nietjes hoor!!! Maar dat had ik op het Punto forum ook al aan gegeven. Vind het leuk om te zien dat je haar zo goed verzorgt.

Ziet er weer netjes uit! :cool
Die poetsmachine die jij hebt, heb ik ook. Heb er twee of drie keer iets mee gedaan maar wordt er niet wijzer van.

Geen idee hoe je de koffer wegzet maar ben zelf een voorstander om er voor te zorgen dat de flessen met de nek naar boven staan:
stel dat er een lekkage optreedt dan zit heel je zooi onder ;)