• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

astra F 1.6 sport

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
44
Oss
afgelopen zaterdag de astra ff lekker verwend met 'n poetsbeurtje op de meeting/poetsclinic met de astratuningclub... ben blij met het resultaat :)
bedankt voor de goeie tips! heb meteen weer 'n flinke bestelling gedaan..

DSCF2726.jpg

DSCF2730.jpg

DSCF2723.jpg

DSCF2728.jpg

DSCF2731.jpg

DSCF2736.jpg

DSCF2727.jpg
 
lange tijd stil geweest van deze kant. onlangs weer ff 'n wasbeurtje gegeven en 'n ander bumpersetje even goed behandeld en vervolgens gemonteerd.

DSCF2967.jpg



helaas heeft bij mij de credietcrisis ook toegeslagen en ben zonder werk komen te zitten. gelukkig heeft m'n oom 'n autogarage waar ik nog heeel veel auto's kan aanpakken zodat ze de showroom in kunnen, om toch niet thuis stil te hoeven zitten. ik heb dus niet stilgezeten afgelopen tijd.

bij deze wat voorbeeldjes:

bwm van m'n (ex) collega voor:

DSCF2950.jpg


na:
DSCF2958.jpg

DSCF2960.jpg



verkleurde polo bij m'n oom z'n autogarage,voor:

DSCF2971.jpg


na:

05082009038.jpg



de bmw van m'n oom zelf, voor:

12082009046.jpg


na
13082009052.jpg

13082009054.jpg




de golf van m'n neefje, alleen eindresultaat:
18082009057.jpg

18082009060.jpg



nog 'n corsa van 'n andere oom:

20072009034.jpg

20072009033.jpg

20072009035.jpg



oefening baart kunst zeggen ze he.. dus ik wil nog heel veel oefenen....

volgende week nog 'n Yaris verso doen, 'n licht blauwe golf 4 en waarschijnlijk nog 'n Trans AM


ik doe eigenlijk altijd dezelfde stappen:
eerst wassen (met 2 emmers natuurlijk)
clayen (met wipe en clean verdund van PB)
en dan machinaal (dap500) met de witte pad en PB ssr1 en als het nodig is heb ik ook nog ssr2 en 'n oranje pad.

dan afhankelijk van de kleur van de auto PB black hole of white diamond
en dan PB Polish with 100% Carnauba wax OF meguaiars gold wax
die laatste 2 stappen deed ik eerst handmatig, maar doe sinds kort ook machinaal omdat ik daar nu ook 'n zwarte en 'n blauwe pad voor heb.
 
Even een opmerking over de stappen.

Je doet er heel mooi white diamond of dark hole op en vervolgens ga je er overheen met een polish + wax.
De polish zal de aangebrachte glaze weer van de lak verijderen. Dat is dus zonde van het aanbrengen van de glaze.
Heb je ook alleen een wax/sealant in de collectie zitten zonder polish? Zo ja, dan kun je die beter gebruiken.
 
Centoquarantasette zei:
Zo die kan weer even mee..

Grappig die Opel badge op de achterkant en op de grille een Vauxhall badge.

ohw, maar aan de achterkant zit inmiddels ook 'n vauxhall logo.. heb goed moeten zoeken , maar ik heb er een gevonden.
 
JohnnY zei:
Even een opmerking over de stappen.

Je doet er heel mooi white diamond of dark hole op en vervolgens ga je er overheen met een polish + wax.
De polish zal de aangebrachte glaze weer van de lak verijderen. Dat is dus zonde van het aanbrengen van de glaze.
Heb je ook alleen een wax/sealant in de collectie zitten zonder polish? Zo ja, dan kun je die beter gebruiken.

ohw? is dat zo? dan heb ik het verkeerd begrepen. dacht dat dit gewoon "wax" was. deze die ik heb heeft dus alleen nut als ik er geen glaze op doe?
 
vandaag weer 'n bezoekje aan m'n oom gebracht. deze keer de lelijkste auto aangepakt die ik ooit aangepakt heb.. 'n toyota yaris verso... 'n pausmobiel dus...:p en wat 'n krassen zaten erop! gewoon overal! dit viel m'n oom ook pas op toen ik 'm gewassen had. hij kreeg meteen spijt dat ie 'm ingeruild had. of ja, wat ie ervoor teruggegeven had. "kijk maar wat je ervan kan maken, maar eigenlijk moet ie overgespoten worden"

het was 'n heel werk, de krassen zijn er 'n heel eind uit, maar nog niet helemaal. ben redelijk tevreden, gematigd positief...


25082009064.jpg

25082009063.jpg

25082009065.jpg
 
een van de leuke dingen als het regent......

DSCF3008.jpg

DSCF3007.jpg


weet ik in ieder geval dat ie nog goed in de wax staat...
 
Nice :)^

Dat is nu het mooie van een gedetailde auto: het maakt niet uit wat voor weer het is, het is altijd leuk om naar te kijken. Oogverblindende glans in het zonnetje en een mooie beading in de regen.