• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Astra H GTC OPC MY2008

Wilma

Detailing addict
15 feb 2009
485
65
Vandaag stond er sinds lange tijd voor het "WAP team" (Wilma, Arjan & Pastra-V6) weer eens een mooie Astra op het programma.
Ditmaal een Astra H GTC OPC en wel die van een hele goede vriend van ons.
Deze vriend gebruikt de OPC als vervoer van huis naar het werk waar deze ook enkele dagen blijft staan ivm zijn werk.
Afgelopen week zijn er helaas wat bladeren op zijn auto blijven liggen waarvan de sappen behoorlijk hadden ingevreten. Tevens zaten er nogal wat spikkels her en der op de auto net als swirls.

Mark had vorige weekend zelf al geprobeerd om het met clayen weg te halen wat helaas niet lukte. Daarom vandaag zwaarder geschut in de vorm van het "WAP team".

Als eerste de auto maar weer gewassen met het welbekende 2 emmer systeem voorzien van Mequiars Hyper Wash shampoo.

IMG_6942Custom.webp

Tijdens het wassen kwamen er steeds meer van die zwarte spikkels naar boven

IMG_6945Custom.webp

IMG_6946Custom.webp

Ook de 18"velgen werden natuurlijk niet vergeten, deze zijn schoongemaakt met een sopje van APC, Mequiars Hyper wash en een merino wheel mitt.

IMG_6948Custom.webp

Nogmaals bewijs dat het 2 emmer systeem werkt.

IMG_6955Custom.webp

Na het wassen is de gehele auto ingesprayed met Iron-X. Dit om zoveel mogelijk vervuiling al voor we gingen clayen kwijt te zijn. Na het in-nevelen wordt alles wat vervuiling is paars van kleur.

IMG_6958.webp

IMG_6959.webp

IMG_6960.webp

Na een paar minuten te hebben gewacht is de gehele auto weer goed afgespoeld en gewassen.
Tijd om te gaan clayen.

IMG_6968Custom.webp

Resultaat van het dak (was de week ervoor dus ook al gedaan).

IMG_6970Custom.webp

Tijd om de beschadigingen eens goed op te nemen.

IMG_6975Custom.webp

Waarna het tijd werdt om te gaan polijsten. Ditmaal werdt het in 90% van de gevallen Mezzo op wit gevolgd door Finale op licht groen. Na het polijsten is de gehele auto afgenomen met IPA en in de black hole gezet.

Patrick & Arjan bezig :

IMG_6980Custom.webp

Mark (de eigenaar) bezig (voor het eerst met een DAP) :

IMG_6986Custom.webp

en ook ik mocht een steentje bijdragen met de DAP :

IMG_6990Custom.webp

Resultaat na het polijsten :

IMG_6981Custom.webp

Na het afnemen van de black hole werdt het tijd voor de wax. Ditmaal hebben we gekozen voor Blue Velvet van Dodo Juice welke we machinaal hebben aangebracht.

Motorkap staat te curen

IMG_6992Custom.webp

En na een half uurtje te hebben gewacht is dit dan het eindresultaat :

IMG_6997Custom.webp

IMG_6995Custom.webp

IMG_7000Custom.webp

IMG_7021Custom.webp

IMG_7017Custom.webp

IMG_7014Custom.webp

IMG_7010Custom.webp

En als afsluiter : het Nicknamelessje :love

IMG_7004Custom.webp

Quincy zei:
Polijst je nou met een zwarte pad op de DAP, welk middel gebruik je dan ?

Is de lak zo zacht ?

Met die zwarte pad brengen wij de Black Hole aan.:-d

de lak van een OPC is in vergelijking met de andere Opellakken vrij hard.

@ Quincy,

De zwarte pad gebruik ik heel af en toe wel eens voor polijstwerkzaamheden.
Vaak is dat op de zachte franse lakken zoals de Renault en icm Finale.

Niet negatief bedoeldhoor maar geen grittguards in de emmers? Of zijn ze zo ondoorzichtig
De emmer met de shampoo had ik wel al eerder bijgevuld. (Moet ook wel, want gebruik de Dodo mitt)

Heel erg nette detail!;)
Ook de wagen is mooi om aan te zien. goede foto's gemaakt ook!;)
Reactie op McShine: Volgensmij heeft hij wel gritguards hoor, kijk maar naar de rechter emmer, op de linker is het water zo smerig dat je idd de GG niet meer ziet!

Jorik.

McShine zei:
Niet negatief bedoeldhoor maar geen grittguards in de emmers?

In beide emmers zitten (zwarte) gritguards. De rechter emmer is inderdaad al (bijna) leeg.
Dat je in de blauwe emmer geen sop meer ziet zitten klopt, het laatste restje gebruik ik altijd om de mitt's even schoon te spoelen omdat ik die pas aan het einde van de dag echt goed kan uitspoelen.
Helaas was op het moment van het maken van de foto al het sop er al uitgegooid zodat een echte 50/50 niet meer mogelijk was.
Voor die tijd "was" ik ze in het overgebleven water en spray ik ze met een beetje APC (1:20) in zodat ze vast kunnen voorweken.