Blij voor je dat jij je CH-R wél leuk vindt! Ik vind persoonlijk dat die auto slecht ontworpen is. Ik heb het niet over het koetswerk, dat is apart en kan je mooi vinden. Ik heb het over de functionaliteit van die auto. Het is een hybride, dat zou willen zeggen dat hij gebouwd is met het idee minder fossiele brandstof te gebruiken. Maar de gps denkt helemaal niet ecologisch. Je kan de auto ook niet opladen aan de stekker, neen hij laadt zijn batterijtje op met de motor. En zo komt het dat hij bij gemengd gebruik in mijn geval toch nog steeds 6,5l benzine per 100km verstookt. En dat vind ik veel, te veel! Je kan ook niet aan de auto vragen om op de motor te rijden en de batterij te sparen voor als je de stad binnenrijdt. Neen, vaak kom ik aan de standsrand net met een lege batterij en blaast de motor in het centrum een hoop fijn stok, NOX en CO2 de lucht in. En qua relaxed rijden, hij rijdt ofwel erg traag en stil, ofwel iets minder traag en heel luid. Op autostrade aan 120km/h maakt hij echt belachelijk veel lawaai. Deze auto is duidelijk niet ontworpen om veel mee te rijden.
Is mijn idee.
Is mijn idee.