• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Patrick zijn Astra J GTC wordt een Toyota C-HR 1.8 Hybride

Blij voor je dat jij je CH-R wél leuk vindt! Ik vind persoonlijk dat die auto slecht ontworpen is. Ik heb het niet over het koetswerk, dat is apart en kan je mooi vinden. Ik heb het over de functionaliteit van die auto. Het is een hybride, dat zou willen zeggen dat hij gebouwd is met het idee minder fossiele brandstof te gebruiken. Maar de gps denkt helemaal niet ecologisch. Je kan de auto ook niet opladen aan de stekker, neen hij laadt zijn batterijtje op met de motor. En zo komt het dat hij bij gemengd gebruik in mijn geval toch nog steeds 6,5l benzine per 100km verstookt. En dat vind ik veel, te veel! Je kan ook niet aan de auto vragen om op de motor te rijden en de batterij te sparen voor als je de stad binnenrijdt. Neen, vaak kom ik aan de standsrand net met een lege batterij en blaast de motor in het centrum een hoop fijn stok, NOX en CO2 de lucht in. En qua relaxed rijden, hij rijdt ofwel erg traag en stil, ofwel iets minder traag en heel luid. Op autostrade aan 120km/h maakt hij echt belachelijk veel lawaai. Deze auto is duidelijk niet ontworpen om veel mee te rijden.
Is mijn idee.
 
@BrunoV

Dan heb je blijkbaar niet begrepen hoe een Toyota hybride functioneert en hoe je ermee moet rijden. Ik rijd in een Auris met dezelfde aandrijving en haal gemakkelijk 1:22 met gecombineerde ritten. Bij alleen stadsgebruik ruim boven de 1:25.

De batterij laadt op door de motor, door rustig af te remmen en door uitrollen. Bij 120kmh is de auto muis stil.
 
@BrunoV
Geen enkele hybride is qua bouw goed voor de aarde.... Toyota niet...Tesla niet.... En dat zal ook niet snel veranderen.
Op de snelweg rijdt ik met gemak 1:20 En stadsritten 1:30.
Ja, in eco modus rijdt hij misschien wat langzamer.... maar hij komt goed mee met het verkeer.
En dat maakt het relaxte ook voor mij. Ik heb ook geen haast als ik in de auto zit. Ik ga altijd ruim op tijd weg.

Qua geluid vind ik m persoonlijk niet luidruchtiger dan mijn Astra j gtc op de snelweg .

En zo als @Timm al zegt: opladen van de C-HR moet je leren..... door verstandig te rijden.
 
Sorry hoor @Timm, ik ben gewoon om heel weinig te remmen, en zeker met mijn Toyota want dat ding heeft veel plek nodig om ietwat snelheid te halen. Maar goed, ik vind het helemaal goed dat er mensen blij zijn met hun hybride Toyota's, en dan zeker als die minder verbruiken dan een conventionele auto. De vergelijking met een VW Golf 1.2 TFSI van mijn schoonbroer: De CH-R en de VW werden met een maand verschil gebouwd. Die Golf rijdt behoorlijk leuk en heeft meer ruimte achterin en in de koffer dan de CH-R. We hebben een week geruild. Schoonbroer verbruikte net als ik gemiddeld meer dan 6 liter/km met de hybride Toyota, ik verbruikte 4,8l /100 km gemiddeld. Beiden hebben we ongeveer 1.000 km afgelegd. Hij zegt dat hij met zijn Golf na nu 22.000 km een gemiddeld dverbruik van 4,6 liter benzine per 100 km heeft. Ondermeer Daarom vindt ik de CH-R geen goed ontworpen auto.
 
@pjbosvelt geen auto zal altijd het beste zijn, maar een Tesla is toch vele malen beter, cradle to cradle, dan een hybride Toyota. Dat is door onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek bewezen. Maar heel wat "wetenschappelijk onderzoek" dat gefinancierd is door de 'traditionele' autobouwers (Mercedes bijv.) beweert natuurlijk het tegendeel. Die zeggen zelfs dat een moderne diesel beter is voor het milieu dan een elektrische auto. Ja, Mercedes, en de anderen zijn heel bang van Tesla en ook van de Chinesen.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Er zullen altijd auto's zijn die zuiniger rijden, meer binnenruimte hebben of andere voordelen.
En ja, Ik zou ook wel een Tesla willen rijden.... maar die kan ik niet betalen.
Al met al zijn wij zeer tevreden met onze Toyota en qua kosten ben ik minder kwijt dan voor mijn Astra J GTC.
Uiteraard zal ieder merk zeggen dat hun auto's beter zijn. Maar dat is als de slager die zijn eigen vlees keurt ;)
Ik wilde mijn Astra niet kwijt, en was vrij sceptisch over de C-HR. Maar ondertussen ben ik zeer tevreden en wil voorlopig niks anders.
En ik respecteer jouw mening gebaseerd op jouw ervaring met deze auto. En ja.... de golf (in mijn geval was het een Polo) reed zeker niet verkeerd. Vooral de dynamische cruise control (knipperlicht aan en hij gaf zelf gas bij ) was ook wel fijn geweest op de Toyota.
Maar qua uiterlijk vind ik de C-hr gewoon geweldig en gedurfd.
 
  • Leuk
Reactions: BrunoV en Timm
Zeggen jullie nu dat 1:20 een nette waarde is?

Dat doe ik met mijn 520d touring ook, zonder al te voorzichtig om te gaan met mijn gaspedaal. En dat, vind ik, rijdt toch leuker als zo’n 1.2 of hybride.

En qua milieuvriendelijkheid ..... het is al uit verschillende onderzoeken gebleken dat die elektrische auto’s helemaal niet zo vriendelijk zijn ;). Daar zal Den Haag over 3 tot 5 jaar wel met een aangepast beleid voor komen. Denk dat we dan allemaal op de waterstof over moeten. Inkomsten moeten toch ergens vandaan komen, zeker als er zoveel uit gaat
 
@dencoupe : Er zal nog heel wat gaan veranderen voor én door Den Haag ;) Zeker omtrent elektrische en hybride auto's. Ze zouden beter naar hun uitgavenpatroon kunnen kijken ipv hoe de gaten op te vullen. Maar goed, dat is weer een andere discussie :p

Het was natuurlijk al langer bekend dat milieutechnisch er een flinke aanslag wordt gepleegd op de aarde. Maar daar hoor je dan weer weinig over.
 
Sorry hoor @Timm, ik ben gewoon om heel weinig te remmen, en zeker met mijn Toyota want dat ding heeft veel plek nodig om ietwat snelheid te halen. Maar goed, ik vind het helemaal goed dat er mensen blij zijn met hun hybride Toyota's, en dan zeker als die minder verbruiken dan een conventionele auto. De vergelijking met een VW Golf 1.2 TFSI van mijn schoonbroer: De CH-R en de VW werden met een maand verschil gebouwd. Die Golf rijdt behoorlijk leuk en heeft meer ruimte achterin en in de koffer dan de CH-R. We hebben een week geruild. Schoonbroer verbruikte net als ik gemiddeld meer dan 6 liter/km met de hybride Toyota, ik verbruikte 4,8l /100 km gemiddeld. Beiden hebben we ongeveer 1.000 km afgelegd. Hij zegt dat hij met zijn Golf na nu 22.000 km een gemiddeld dverbruik van 4,6 liter benzine per 100 km heeft. Ondermeer Daarom vindt ik de CH-R geen goed ontworpen auto.
Ik hoef geen verontschuldiging, maar constateerde enkel dat een hybride niet geschikt voor je is.

De voornaamste reden dat ik zo'n ding heb, is omdat de automaat en motor probleemloos zijn. Duitsers maken simpelweg al jaren géén goede auto's meer. Anders had ik nog steeds Audi of VW gereden.
 
Je rijdt dan wel met een zware voet @BrunoV.
Mijn ouders hebben ook een CH-R Hybride (poepjesbruin, dat dan wel weer) maar hij rijdt met gemak 25-30 km op een litertje. En ja ik rijd met mijn Passat ook 20 km op een litertje maar dat is wel diesel waar toch behoorlijk wat meer roet uitkomt... Echter is het nog steeds niet de auto die vervuild maar de rijstijl. Die van mij kan genoeg op aangemerkt worden maar er rijden diverse dezelfde auto's in ins wagenpark en de ergste 14 km op een litertje naar de zuinigste met 22 km op een litertje zegt niks over de auto of hij zuinig is of niet. Meer de rijstijl...
 
@Istnogferarie , ik heb helemaal geen zware voet. Al vele jaren geen snelheidsbekeuring gehad. En je kàn met een hybride CH-R helemaal niet dynamisch rijden dus ik ga met deze over het algemeen nog trager dan met onze vorige Renault Grand Scénic 1.5 dci! Ik denk dat er een fout zit in de motor van mijn Toyota want als ik hier lees dat er zijn die 25-30 km per liter ermee kunnen Dan geloof ik niet dat het dezelfde auto is. Zal het eens aan de dealer vragen bij volgend onderhoud.
@dencoupe de studies die aantonen dat elektrische auto's minder milieuvriendelijk zijn zijn ontkracht door neutrale wetenschappers.
Die studies werden gefinancierd met geld van o.a. Mercedes.
@pjbosvelt als je liever met een Tesla zou rijden, waarom doe je het dan niet? Je denkt dat je dat niet kan betalen maar heb je al eens goed gerekend? Hoeveel kost een hybride CH-R met bijtelling en hoeveel kost het jaarlijks onderhoud? Hoeveel kost 100.000km aan 4l/100km aan benzine? En hoeveel kost de Model 3 Mid Range incl. bijtelling? Onderhoud weet ik = 0 op banden, remmen en ruitenwissers na. Verbruik: 17kWh/100 km gemiddeld, neem nog 18. En hoeveel kost een kWh in Nederland? Reken dan dat je Toyota na 5 jaar en 100.000 km nog pakweg 25% van de nieuwwaarde waard is en de Tesla met alle waarschijnlijkheid 50%, neem nog 35%. Dan is die Tesla ineens heel erg betaalbaar t.o.v de Toyota of niet? In België alvast wel hoor!
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt en Matsu
Trouwens voor wie nog meer wil weten en zou eventueel overwegen om een Tesla te kopen, gebruik mijn referral-link: https:\\ts.la/bruno11368 , dan krijg je er alvast 1.500 gratis kms bij aan de Supercharger! Met plezier!
 
Midrange is in Europa niet te verkrijgen.
SR enkel bij de dealer te bestellen
SR+
LR RWD enkel nog inventaris auto's als je geluk hebt maar binnenkort helemaal niet meer te verkrijgen.
LR AWD
PERFORMANCE
 
@BrunoV : geloof wat je wilt geloven. Zijn genoeg onafhankelijke onderzoeken van zowel Nederlandse al Belgische professors die aantonen dat elektrisch niet milieuvriendelijk is.

hier in NL is binnen 5 jaar de stelling van de overheid dat elektrisch toch niet zo milieu vriendelijk is en dat al die electrische auto’s toch meer belasting moeten gaan betalen.

Kijk maar naar de 1.2 dieseltjes die hier massaal gekocht zijn omdat de wegenbelasting zo enorm laag was. Daar zijn ze van terug gekomen (liepen dus inkomsten mis).

Zijn natuurlijk al bezig met de bijtelling boven de 50k. Dat zet straks geen zoden aan de dijk met de nieuwe generatie die klaar staat van Opel, Volkswagen etc. Die blijven daaronder en lease rijdend Nederland gaat daar straks massaal voor. Lopen ze weer inkomsten mis en zal er weer een verandering van beleid komen.
 
Dat zijn die studies die enkel rekening houden met als men elektriciteit voor het opladen afneemt van vervuilende centrales, zoals op steenkool of gas.
Ze brengen ook de vervuilers niet in rekening die nodig zijn om de brandstof voor ICE's op te pompen en met vervuilende schepen en vrachtwagens tot bij de pomp moeten brengen. Als je dan op deze manier tot een vergelijk komt, tja ...
Er zijn genoeg van die misleidende "onafhankelijke" studies.
Maar we wijken hier serieus af, back on topic nu.
Toyota C-HR, veruit hun mooiste model in de laatste jaren uitgebracht. Nog getwijfeld om als tweede wagen aan te schaffen maar na een testrit vond ik hem idd nogal sloom en als er grote mensen achteraan in moeten stappen moeten ze zich in een bocht wringen om hun hoofd niet te stoten. Doorslag om hem niet te kopen was mijn vrouw, waarvoor de auto bestemd was, die eens een cabrio wilde.
Haar vorige auto was ook een Toyota en veruit de betrouwbaarste auto in jaren, nooit iets aan stuk gegaan. Onderhoud, tanken en rijden.
 
  • Leuk
Reactions: BrunoV en pjbosvelt
Ik vind de C-HR best een geinig model al moest ik erg wennen aan de achterzijde van de auto die had wat mooier gekund. Mijn vriendin heeft momenteel een Prius en toegegeven het is geen BMW en absoluut niet snel (al komt ie gewoon goed mee in het verkeer) maar de keerzijde is dat ie zuinig is en met de banken naar beneden kun je nog aardig wat vervoeren.
Veel rijden we er niet in maar toch makkelijk voor derbij!
 
  • Leuk
Reactions: pjbosvelt
Afgelopen donderdag een kleine aanpassing laten doen..... van onzichtbare uitlaat naar een mooie dubbele demper.
En om iedere vraag over het geluid maar gelijk te beantwoorden: nee, hij maakt niet meer geluid nu. Het plaatsen van een sportdemper werd me afgeraden, aangezien deze hybride is voorzien van een cvt automaat. Daardoor ga je bij acceleratie altijd hoog in toeren tot de gewenste snelheid is bereikt. Hierdoor zal de sportdemper flink te horen zijn.
Dit zal in het begin leuk zijn, maar na een tijdje wordt je (Ik tenminste wel) gek van.
In plaats daarvan komt er een bypass met een elektrische klep ;)
Dan kan ik toch een sportief geluid genereren, maar dan wanneer ik het wil.
FB_IMG_1569097508381.jpg