Vrijdag en zaterdag samen met GerritAstra (en Wilma) een Astra H OPC van een mede-clublid een exterieur detail gegeven.
Vrijdagavond om 19.30 kwam de eigenaar direct uit zijn werk met de Astra richting Harderwijk.
Bij aankomst de auto eerst helemaal schoongemaakt, dus afgespoeld gefoamd met de Gloria foammaster, afgespoeld en daarna gewassen met 2 emmers icm PB's Super Slick & Suds en een Monello washmitt.
De velgen gereinigd met Mequiars Wheel Brightener 1:20 en een kwastje.
Na het afspoelen de auto niet gedroogd maar eerst geclayed met Dodo Juice Gentle Grey icm Poorboy's Spray&Wipe.
Op het blote oog waren er nogal wat krassen te zien over de hele auto.
Vermoedelijk is deze regelmatig afgedroogd met een zeem of veelvuldig door een wasstraat met lappen geweest of ies dergelijks.
Voor we een machine op de auto zetten meten we altijd eerst de lakdiktes over de gehele auto.
Daaruit bleek dat er riuim voldoende lak op de auto zat om te polijsten en dat alleen het dak en 1 zijkant nog beschikte over de originele lak.
Om de volgende dag meteen te kunnen beginnen met polijsten met de juiste middelen hebben we na het clayen meteen de motorkap als 'testpaneel' gepakt en gekeken wat we nodig hadden.
We wisten al dat de lak van een OPC echt kei en keihard hard is maar zo hard al deze hebben we er nog nooit 1 gehad.
Waar we normaal met een DAP900, een oranje pad en mezzo al een heel eind komen op de Opel lakken moest hier de rotary aan te pas komen en kwamen we uiteindelijk uit op de Forza icm een gele pad.
De stappen op een rijtje:
Rotary:
- Inizio op geel (sommige delen 2x)
- Inizio op oranje
- Mezzo op oranje
Dap900:
- Mezzo op oranje
- Mezzo op wit
- Finale op wit
De originele zijkant hebben we overigens met de DAP900 gedaan icm een oranje pad en de forza.
Na 2 hits hiermee was deze weer helemaal strak, uiteraard wel netjes afgebouwd.
Doordat we veel met de rotary gewerkt hebben was er veel polijstresidu te vinden. Hierop de auto afgespoeld met de HD, daarna gewassen met alleen water en een schone washmitt. Na het wassen de auto afgedroogd met een Delirium towel.
Hierna de lak even 10 minuten met rust gelaten en ontvet met Eraser. Na het afnemen met de Eraser de lak weer 5 minuten met rust gelaten en voorzien van een laagje Dodo Juice Diamond White.
Deze heeft ca. 25 minuten gecured, deze afgenomen met een koraaldoek en de lak 15 minuten met rust gelaten.
In die rust periode de kunststof delen behandeld met Auto Finesse Revive, de ramen met Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner en het dashboard met Natural Look.
Hierna de lak voorzien van een 2de laag wax, ditmaal de Dodo Juice Blue Velvet.
Boven de tape nog niet gepolijst, onder de tape wel :
Het eindresultaat op zaterdagmiddag 16.30uur :
Vrijdagavond om 19.30 kwam de eigenaar direct uit zijn werk met de Astra richting Harderwijk.
Bij aankomst de auto eerst helemaal schoongemaakt, dus afgespoeld gefoamd met de Gloria foammaster, afgespoeld en daarna gewassen met 2 emmers icm PB's Super Slick & Suds en een Monello washmitt.
De velgen gereinigd met Mequiars Wheel Brightener 1:20 en een kwastje.
Na het afspoelen de auto niet gedroogd maar eerst geclayed met Dodo Juice Gentle Grey icm Poorboy's Spray&Wipe.
Op het blote oog waren er nogal wat krassen te zien over de hele auto.
Vermoedelijk is deze regelmatig afgedroogd met een zeem of veelvuldig door een wasstraat met lappen geweest of ies dergelijks.
Voor we een machine op de auto zetten meten we altijd eerst de lakdiktes over de gehele auto.
Daaruit bleek dat er riuim voldoende lak op de auto zat om te polijsten en dat alleen het dak en 1 zijkant nog beschikte over de originele lak.
Om de volgende dag meteen te kunnen beginnen met polijsten met de juiste middelen hebben we na het clayen meteen de motorkap als 'testpaneel' gepakt en gekeken wat we nodig hadden.
We wisten al dat de lak van een OPC echt kei en keihard hard is maar zo hard al deze hebben we er nog nooit 1 gehad.
Waar we normaal met een DAP900, een oranje pad en mezzo al een heel eind komen op de Opel lakken moest hier de rotary aan te pas komen en kwamen we uiteindelijk uit op de Forza icm een gele pad.
De stappen op een rijtje:
Rotary:
- Inizio op geel (sommige delen 2x)
- Inizio op oranje
- Mezzo op oranje
Dap900:
- Mezzo op oranje
- Mezzo op wit
- Finale op wit
De originele zijkant hebben we overigens met de DAP900 gedaan icm een oranje pad en de forza.
Na 2 hits hiermee was deze weer helemaal strak, uiteraard wel netjes afgebouwd.
Doordat we veel met de rotary gewerkt hebben was er veel polijstresidu te vinden. Hierop de auto afgespoeld met de HD, daarna gewassen met alleen water en een schone washmitt. Na het wassen de auto afgedroogd met een Delirium towel.
Hierna de lak even 10 minuten met rust gelaten en ontvet met Eraser. Na het afnemen met de Eraser de lak weer 5 minuten met rust gelaten en voorzien van een laagje Dodo Juice Diamond White.
Deze heeft ca. 25 minuten gecured, deze afgenomen met een koraaldoek en de lak 15 minuten met rust gelaten.
In die rust periode de kunststof delen behandeld met Auto Finesse Revive, de ramen met Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner en het dashboard met Natural Look.
Hierna de lak voorzien van een 2de laag wax, ditmaal de Dodo Juice Blue Velvet.
Boven de tape nog niet gepolijst, onder de tape wel :
Het eindresultaat op zaterdagmiddag 16.30uur :