• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Astra H GTC OPC MY2010

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.130
193
46
Harderwijk
Vrijdag en zaterdag samen met GerritAstra (en Wilma) een Astra H OPC van een mede-clublid een exterieur detail gegeven.

Vrijdagavond om 19.30 kwam de eigenaar direct uit zijn werk met de Astra richting Harderwijk.
Bij aankomst de auto eerst helemaal schoongemaakt, dus afgespoeld gefoamd met de Gloria foammaster, afgespoeld en daarna gewassen met 2 emmers icm PB's Super Slick & Suds en een Monello washmitt.
De velgen gereinigd met Mequiars Wheel Brightener 1:20 en een kwastje.

Na het afspoelen de auto niet gedroogd maar eerst geclayed met Dodo Juice Gentle Grey icm Poorboy's Spray&Wipe.

P1020420.webp


P1020421.webp


P1020428.webp


P1020427.webp


P1020433.webp


Op het blote oog waren er nogal wat krassen te zien over de hele auto.
Vermoedelijk is deze regelmatig afgedroogd met een zeem of veelvuldig door een wasstraat met lappen geweest of ies dergelijks.
P1020423.webp


P1020436.webp


P1020437.webp


P1020438.webp



Voor we een machine op de auto zetten meten we altijd eerst de lakdiktes over de gehele auto.
Daaruit bleek dat er riuim voldoende lak op de auto zat om te polijsten en dat alleen het dak en 1 zijkant nog beschikte over de originele lak.

Om de volgende dag meteen te kunnen beginnen met polijsten met de juiste middelen hebben we na het clayen meteen de motorkap als 'testpaneel' gepakt en gekeken wat we nodig hadden.
We wisten al dat de lak van een OPC echt kei en keihard hard is maar zo hard al deze hebben we er nog nooit 1 gehad.
Waar we normaal met een DAP900, een oranje pad en mezzo al een heel eind komen op de Opel lakken moest hier de rotary aan te pas komen en kwamen we uiteindelijk uit op de Forza icm een gele pad.

P1020442.webp


P1020445.webp


De stappen op een rijtje:
Rotary:
- Inizio op geel (sommige delen 2x)
- Inizio op oranje
- Mezzo op oranje
Dap900:
- Mezzo op oranje
- Mezzo op wit
- Finale op wit

De originele zijkant hebben we overigens met de DAP900 gedaan icm een oranje pad en de forza.
Na 2 hits hiermee was deze weer helemaal strak, uiteraard wel netjes afgebouwd.

Doordat we veel met de rotary gewerkt hebben was er veel polijstresidu te vinden. Hierop de auto afgespoeld met de HD, daarna gewassen met alleen water en een schone washmitt. Na het wassen de auto afgedroogd met een Delirium towel.
Hierna de lak even 10 minuten met rust gelaten en ontvet met Eraser. Na het afnemen met de Eraser de lak weer 5 minuten met rust gelaten en voorzien van een laagje Dodo Juice Diamond White.
Deze heeft ca. 25 minuten gecured, deze afgenomen met een koraaldoek en de lak 15 minuten met rust gelaten.
In die rust periode de kunststof delen behandeld met Auto Finesse Revive, de ramen met Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner en het dashboard met Natural Look.
Hierna de lak voorzien van een 2de laag wax, ditmaal de Dodo Juice Blue Velvet.



Boven de tape nog niet gepolijst, onder de tape wel :
P1020447.webp


P1020452.webp



Het eindresultaat op zaterdagmiddag 16.30uur :

P1020456.webp


P1020457.webp


P1020458.webp


P1020461.webp


P1020469.webp


P1020460.webp


P1020470.webp


P1020472.webp


P1020473.webp
 
De "originele" kant zat tussen de 124 en 138, de overige panelen zaten tussen de 212 & 240 micron.
Dat waren ook de delen die ontzettend hard waren.
 
Nice work !
Wel een aparte combi van Dodo's .... volgens mij nog niet eerder gezien .... speciale redenatie hiertoe geleid ?
 
Ardenbleu:love
Ben zelf bezig met een nieuwe GTC, heb OPC als een nieuwe maar even uit mijn hoofd gezet vanaf 42k vind ik toch iets te gortig:roll
 
Zoals een bekend detailer zou zeggen : gewoon omdat het kan.

We doen altijd 2 laagjes wax, de Diamond white heb ik gekregen van GerritAstra en had ik nog niet zelf kunnen uitproberen.
Gerrit is zelf nogal gek van de Blue Velvet en wilde die erop hebben, in theorie zou de ene voor lichte kleuren zijn en de andere voor donkere lakken.
In de praktijk geeft het best een mooi effect !

@ de rest : bedankt voor jullie reacties !

@ Bart : een OPC is echt iets aparts en als je een OPC hebt, dan moet die Ardenblau zijn :love
Het is een hele dikke wagen en het gaat als de brandweer, weggedrag is fenominaal maar kost ook 16K meer als een "standaard" Astra.
Overigens hoef je je met een 2012 GTC ook niet te schamen hoor ;)
 
Is een mooie bak, mits je van Opel houdt dan:ja
Quick pick zoals ik m graag zou zien hier:

opel-astra-gtc-irmscher-voor_284x208.webp

opel-astra-gtc-irmscher-achter_284x208.webp



Klaar met offtopic, verder naar de show-off!
 
Mooi werk, flink aan de bak geweest zo te zien!:-)^
Mooie wagen om te zien ook, kleur is super.

No offence, maar ook nog geprobeerd om af te bouwen in minder stappen?
Gevoelsmatig zou ik zeggen, Mezzo op oranje roterend werkt opzich al erg goed af, die zou je met finale op lichtgroen met een dap toch wel een heel eind strak moeten kunnen krijgen.

Verder absoluut niet negatief bedoeld, maar als je zo een extra stap rond de gehele auto kunt besparen scheelt dat toch weer redelijk in de tijd.
 
Eelco zei:
No offence, maar ook nog geprobeerd om af te bouwen in minder stappen?Gevoelsmatig zou ik zeggen, Mezzo op oranje roterend werkt opzich al erg goed af, die zou je met finale op lichtgroen met een dap toch wel een heel eind strak moeten kunnen krijgen.

Verder absoluut niet negatief bedoeld, maar als je zo een extra stap rond de gehele auto kunt besparen scheelt dat toch weer redelijk in de tijd.

Wij hebben nog niet zoveel ervaring met de rotary en door het slechte weer was het lastig om eventuele hologrammen te ontdekken. Daarom hebben we ervoor gekozen om die extra stap erbij te doen om de hologrammen van de zwaarste stap al zoveel mogelijk te verminderen voor we met de DAP zouden beginnen.