• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Astra H station full detail

Hierbij de foto's van na de finale panelen zijn al afgenomen met prep.

59b821a1bef82fd9cecf412555c76b3b.jpg
d381caa8751b9fc29430bc6c19fd0f38.jpg
38f6b4e32ce3b8cc0c7a00e0f79a592c.jpg


Vanavond weer verder nog een extra rondje met prep en 2 lagen coating si3d

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Hierbij de foto's van na de si3d alle panelen zijn goed gegaan op het dak na hier zitten vegen en strepen in en zal dus opnieuw gepolijst en in de coating gezet moeten worden.

4e43978e4fce26f0c2af867908ede2ae.jpg
604e0f1f94b7f56f62c178e00944db96.jpg


Dan nu het dak strepen zijn goed zichtbaar van het aanbrengen.

2f340f9aa7289271eb6ceccf711dfb79.jpg


En dan nog een foto van de parels na een regen bui
8d2aab04d307eb5ee0d8d1b5815be219.jpg


Staat wegens omstandigheden op ze winter set nieuwe velgen komen eind van de week binnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Die staat er weer strak bij:cool: Jammer dat het met het dak niet helemaal goed gegaan is:confused: Maar gelukkig is het gauw weer opgelost;)
 
Kleine update over de astra H.

De si3d zit er nu een goeie maand en half op. Is nog altijd goed water afstotend. Enkel zitten er al plekken in die er niet meer af uit gaan met wassen.
Zwarte stipjes die afkomstig zijn van op de parking op het werk.

Heeft er iemand ervaring met het kleien op een coating ga er vanuit dat het wel de standtijd zal verminderen.

29b21d712bc61ac48c7d452cccb9e832.jpg


Zal van de week is kijken om de puntjes op foto te krijgen.

Hier nog een foto van de wasmitt na enkel het dak te wassen na foamen.

16677dc3bff3efb4beeb502f75e49bd9.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Enig idee waar die zwarte plekken van de parking op het werk vandaan komen?
Wat voor soort bedrijf is het (of andere bedrijven in de buurt)?
Die plekken zijn van de uitstoot van de fabriek. Staalfabriek iedere dag opnieuw zit je auto onder wassen gebeurt iedere week na me laatste shift. Ramen spoel ik daar schoon.



Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Kun je hem niet ergens anders (overdekt, of achter een gebouw) parkeren?
Ik vind het niet erg als m'n auto vies wordt doordat ik een keer door de berm moet op een weggetje langs boerderijen, maar die uitstoot uit fabrieken lijkt mij wel enorm irritant worden...
 
Misschien is een hardere coating een optie? Iets als Gyeon - Mohs?

De Si3D vond ik aardig snel hard worden aan het oppervlak. Uiteraard zal hij goed moeten drogen om goed door te harden, maar toch... De Mohs vond ik wat langer ''plakkerig'' en was ik dus blij dat ik binnen kon werken.


Greetz
 
Veel andere parkeerplekken zijn het zelfde us of die zooi of nabij de koeltorens met een vrij basis ph 10 plus.

na de volgende werk week.

Auto faome
Afspoelen
Non ferro op alle liggende delen zou geen kwaad kunnen voor de coating.
Was beurtje

Kijken of het dan verbetert zoniet claye met monello gevolgd door nogmaal wassen maar dan met de reactieve shampoo van nanolex.

Ga komende tijd ook de auto's van 2 collega's in de gate houden waarvan 1 in de wax staat en 1 in mosh + cure volgens mij.

De auto in de wax word elke 8 weken in een nieuw laagje gezet.

Coaten meermaals per jaar is een no go voor mij kost te veel tijd claye en waxen is op een paar uurtjes gebeurt en te doen natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Hmmm... Ik denk zelf dat je met de klei niet zoveel ''schade'' maakt. Je glijd immers over de coating en niet volgas ertegenaan.

Heeft de auto met Mohs erop ook last van vervuiling wat dusdanig inhaakt dat er gekleid moet worden? Dit lijkt mij niet, namelijk. De Mohs zelfs zou in theorie net zo hard moeten zijn als een blanke lak en daarnaast meer bestand tegen chemicaliën.

Ik heb begin dit jaar een Porsche GT3 in 2 lagen Si3D gezet en ik probeer deze zo nu en dan weer eens op te zoeken om te kijken hoe de auto zich houdt. Tot op heden, echter word er niet veel mee gereden, is de auto nog spiegelglad ondanks de bekende issues die er waren omtrent grove ijzerdeeltjes van de grote remschijven.


Greetz
 
Als je zoveel last van (ijzer)vervuiling hebt is het misschien handiger om die coating (Si3D?) erop te houden en eens in de zoveel tijd Non-Ferro te gebruiken om de ijzervervuiling weg te halen. Dan tast je de coating niet aan en hoef je niet om de haverklap te kleien, polijsten en te waxen.
 
Als je zoveel last van (ijzer)vervuiling hebt is het misschien handiger om die coating (Si3D?) erop te houden en eens in de zoveel tijd Non-Ferro te gebruiken om de ijzervervuiling weg te halen. Dan tast je de coating niet aan en hoef je niet om de haverklap te kleien, polijsten en te waxen.
De si3d blijft op de auto maandag foamen afspoelen non ferro afspoelen wassen en nogmaals afspoelen.

Of beter non ferro en wassen omdraaien?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk