• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi 80 cabrio 1997

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Vandaag een audi 80 cabrio onder handen genomen van intussen 14 jaar oud.
Dit was weer de eerste na mijn vakantie maar was voor de vakantie al een aantal keer uitgesteld vanwege overwerk of het weer zat niet echt mee.

Om 09:30 arriveerde de auto en na een bakje koffie eerst maar wat foto’s gemaakt.

DSC_0629.webp

De motorkap was flink beschadigd door steenslag en ingevreten vogel uitwerpselen.

DSC_0630.webp

DSC_0631.webp

Maar er zat onder de swirls best wel wat glans verstopt

DSC_0632.webp

De velgen zijn aan vervanging toe en buiten het reinigen heb ik daar niet al teveel energie ingestoken.

DSC_0633.webp

Swirls in overvloed aanwezig

DSC_0634.webp

Eerst maar eens gewassen en om de auto volledig te strippen de groene schildpad gebruikt voorzien van een flinke scheut afwasmiddel.
Daarna gekleid met dodo supernatural clay en deze heb ik voor de eerste keer gebruikt naar volle tevredenheid in combinatie met last touch 1:1

Veel kwam er echter niet van af

DSC_0637.webp

Daarna aan het polijsten gegaan en al snel werd duidelijk dat de combinatie oranje pad met inizio nodig was. Op enkele plaatsen ook de foamed wool pad gebruikt maar daar moet ik nog een beetje aan wennen.

Maar na een rondje dappen liet de glans weer wat van zich zien

DSC_0638.webp

Na een rondje mezzo op wit en finale op groen was de shine all over

DSC_0640.webp

De blote lak gevoed met de autoglym super resign polish en dit even (15 minuten) in laten trekken. Dit weer lekker uitgepoetst en daarna de lak beschermd met collinite.

Met dit als resultaat

DSC_0641.webp

DSC_0643.webp

DSC_0645.webp

DSC_0646.webp

DSC_0648.webp

DSC_0651.webp

Een van de prachtigste cabrio's ooit gebouwd! Mooi eindresultaat behaald 8-) :-)^

Vanwaar de Autoglym Super Resign Polish?

Paulus de Boskabouter zei:
Een van de prachtigste cabrio's ooit gebouwd! Mooi eindresultaat behaald 8-) :-)^

Vanwaar de Autoglym Super Resign Polish?

omdat deze dezelfde eigenschappen heeft als bijv black hole :ja
het grote voordeel vind ikzelf dat de polish niet kleur specifiek is.

Dat ziet er weer goed uit Corne.

Wat is er gebeurd met de foto's of ben je met de instellingen van de camera aan het spelen geweest.
Gaat volgend week nog door, anders kan ik je hulp wel gebruiken dan hoef ik vrijdag geen latertje te maken om de bimmer af te krijgen.

@Paulus

dit is een 1.8 met een nieuwe kap, de eigenaar was er "toevallig" tegenaan gelopen dit voorjaar. De auto was/is altijd door de audi dealer onderhouden en is in prima staat.

hier in de straat staat een rode 2.3 en volgens mij staat hij te koop

Bedankt cruiser! Degelijke wagens (heb ook een 80 B3), alleen jammer dat het leder in de cabrio's bijna altijd erg lelijk is. Had ook wel belang bij een facelift cabrio (dit type) maar kon geen exemplaar vinden met een net interieur.

Vier en vijf cilinders hebben een enkele dikke uitlaat, en de zes cilinders een dubbele. Vermogen vanaf 115 tot 174pk.

Waar ik mijn Type-R heb gekocht stond anders een hele nette... (Afgezien van de velgen, zie hier

Mooie detail!

Mooie job! Jammer van die velgen die er wel mooi onder staan vind ik.

@mcshine: dat is inderdaad wel een nette, maar bij deze zijn de stoelen ook lelijk geworden. Maar ben niet meer op zoek hoor! Heb hier twee wagens staan + een gezamelijk project met mijn broer.