• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi 80 cabrio 2.8E MY 1991

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
voor vandaag had ik eigenlijk een dagje vrij gepland, maar een buurman wou zijn auto graag gedetailed hebben.

deze man heeft een beetje gesukkeld met zijn gezondheid (en nog een beetje) en het onderhoud van zijn trouwe vierwieler was er een beetje bij in geschoten.

wat plaatjes vooraf

DSC_0348.jpg


DSC_0349.jpg


de mooie velgen hebben helaas hun beste tijd gehad en moeten een keer behandeld worden

DSC_0350.jpg


Toch maar begonnen met de velgen want schoonmaken kan altijd.
daarna alle randjes nagelopen met APC 1:4 en een zachte kwast.

daarna de auto gestript met auto shampoo plus van de groene schildpad, aangevuld met wat afwasmiddel.


eerst een testspot gemaakt met mezzo op een witte pad maar dat bleek veel te licht. doorgeschakeld naar inizio op oranje en dit alles op de DAP500. om de mooie rode kleur te herstellen wwou ik niet teveel lak weghalen en dus gekozen voor minder swilr correctie en meer lak (kleur) correctie. van een celica enige tijd geleden geleerd dat er ook lak aanwezig moet zijn om te kleuren....


een plaatje van de motorkap na het kleien

DSC_0354.jpg


hier een soort van 50/50 op de spiegel met inizio op oranje pad

DSC_0352.jpg


de hele auto behandeld met inizio op oranje, mezzo op wit en finale op lichtgroen.

de auto daarna gevoed met een systeem van system, hetgeen een perfecte afwerking geeft op verweerde lakken en tevens een geweldige bescherming geeft.

met hier de resultaat foto's

DSC_0355.jpg


DSC_0357.jpg


DSC_0356.jpg


met deze auto en de behandeling heb ik wederom veel belangstelling gekregen van mijn omgeving.

bedankt voor het lezen!!!
 
Wow een wereld van verschil! Top, puik werk. :)^
Een 80 cabrio zie je niet veel meer in deze staat (hard top) volgens mij.

De velgen zijn ook helemaal mooi d'r uit gekomen zeg!

Als een vriend van me deze ziet dan loopt het kwijl wel uit z'n mond. $$)
Hij is helemaal weg van dit model maar financieel trekt ie het niet.
 
ik ben van 11:00 tot 18:00 uur bezig geweest.
enkel de buitenkant..

de trims heb ik overigens gedaan met autoglym bumper care.

deze keer was de rode lak weer echt dankbaar....hij is overigens niet swirlvrij....
 
Wat een beauty van een wagen :heart_eyes: Zeer mooi resultaat behaald, velgen zijn ook zeer mooi opgeknapt. Heb je de gepolijste rand ook weer strak gekregen? Mijn neef had namelijk ook deze DTM velgen, en de rand was erg moeilijk mooi te houden. Nogmaals: top resultaat :ja :)^
 
Wow, die is er flink op bekomen zeg!

Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld overigens?
de auto daarna gevoed met een systeem van system, hetgeen een perfecte afwerking geeft op verweerde lakken en tevens een geweldige bescherming geeft.
Als het een rode auto betreft en ik de woorden 'perfecte afwerking', 'verweerde lakken' & 'geweldige bescherming' zie staan, is mijn interesse snel gewekt.