voor vandaag had ik eigenlijk een dagje vrij gepland, maar een buurman wou zijn auto graag gedetailed hebben.
deze man heeft een beetje gesukkeld met zijn gezondheid (en nog een beetje) en het onderhoud van zijn trouwe vierwieler was er een beetje bij in geschoten.
wat plaatjes vooraf
de mooie velgen hebben helaas hun beste tijd gehad en moeten een keer behandeld worden
Toch maar begonnen met de velgen want schoonmaken kan altijd.
daarna alle randjes nagelopen met APC 1:4 en een zachte kwast.
daarna de auto gestript met auto shampoo plus van de groene schildpad, aangevuld met wat afwasmiddel.
eerst een testspot gemaakt met mezzo op een witte pad maar dat bleek veel te licht. doorgeschakeld naar inizio op oranje en dit alles op de DAP500. om de mooie rode kleur te herstellen wwou ik niet teveel lak weghalen en dus gekozen voor minder swilr correctie en meer lak (kleur) correctie. van een celica enige tijd geleden geleerd dat er ook lak aanwezig moet zijn om te kleuren....
een plaatje van de motorkap na het kleien
hier een soort van 50/50 op de spiegel met inizio op oranje pad
de hele auto behandeld met inizio op oranje, mezzo op wit en finale op lichtgroen.
de auto daarna gevoed met een systeem van system, hetgeen een perfecte afwerking geeft op verweerde lakken en tevens een geweldige bescherming geeft.
met hier de resultaat foto's
met deze auto en de behandeling heb ik wederom veel belangstelling gekregen van mijn omgeving.
bedankt voor het lezen!!!
deze man heeft een beetje gesukkeld met zijn gezondheid (en nog een beetje) en het onderhoud van zijn trouwe vierwieler was er een beetje bij in geschoten.
wat plaatjes vooraf
de mooie velgen hebben helaas hun beste tijd gehad en moeten een keer behandeld worden
Toch maar begonnen met de velgen want schoonmaken kan altijd.
daarna alle randjes nagelopen met APC 1:4 en een zachte kwast.
daarna de auto gestript met auto shampoo plus van de groene schildpad, aangevuld met wat afwasmiddel.
eerst een testspot gemaakt met mezzo op een witte pad maar dat bleek veel te licht. doorgeschakeld naar inizio op oranje en dit alles op de DAP500. om de mooie rode kleur te herstellen wwou ik niet teveel lak weghalen en dus gekozen voor minder swilr correctie en meer lak (kleur) correctie. van een celica enige tijd geleden geleerd dat er ook lak aanwezig moet zijn om te kleuren....
een plaatje van de motorkap na het kleien
hier een soort van 50/50 op de spiegel met inizio op oranje pad
de hele auto behandeld met inizio op oranje, mezzo op wit en finale op lichtgroen.
de auto daarna gevoed met een systeem van system, hetgeen een perfecte afwerking geeft op verweerde lakken en tevens een geweldige bescherming geeft.
met hier de resultaat foto's
met deze auto en de behandeling heb ik wederom veel belangstelling gekregen van mijn omgeving.
bedankt voor het lezen!!!