• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 1.8T Ambition Aut.

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Sinds december heb ik deze A3. Het is mijn derde A3. Hij is van 2003 en een van de allerlaaste van de 8L serie.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:

DSC00339.jpg


a3.jpg


DSC00337.jpg


DSC00338.jpg


Binnenkort meer foto's.

Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is het lederen interieur gereinigd met Gliptone leather cleaner en daarna gevoed met Gliptone conditioner. Afgewerkt met Colourlock leder verzegeling. Het leer is geheel onbeschadigd.

Heb de motorkap gewassen met PB SSS wash, gekleid met PB poly. Daarna met de DAP er overheen met PB SSR1. Vervolgens met Dodo juice hardwax banana. Dit houd echt geweldig zelfs met al het zout water! Volgende keer eerst een sealant aanbrengen zoals ik hier al geleerd heb! En een glans geeft de Dodo!

Ik heb een probleem met de deur aan de bestuurders kant: (Dennis kent het probleem al, bedankt voor de tips :)^ )
Heb een laag Valma slotspray op de deur die er zelfs met SSR2.5 met CCS geel niet weg krijg :( Ik ga het proberen met Monello wat Dennis mij adviseerde. Heb mijn nieuwe Dodo klei binnen, dit ook eens proberen.

Nu maar hopen op beter weer, mijn handen jeuken!

Auto specs:

A3 in Ambition trim.

Kleur: Ebony zwart pareleffect
1.8T 150pk gechipt door ABT naar 197pk
Automaat (helaas geen Tiptronic)
BIS groot
Cruisecontrole
Originele radio Symphony met Bose soundsytem (6 speakers met sub)
MF stuurwiel
Beige leder Vachette Twist
Elektrische bedienbare ramen + spiegels en verwarmd.
Elektrisch bedienbare lendensteun (bestuurder en passagier)
AB met klasse 3 alarm (origineel Audi)
Winterpakket - stoelverwarming, verwarmde sproeiers.
Mistlampen
Lichtpakket - verlichte voetenbakken en sfeerlicht middenconsole en uitstapverlichting.
Ambition - sportonderstel, 5 spaaks velgen 15'', sportstoelen + stuur en pookknop, de laatste twee heb ik niet i.v.m mf stuur en automaat.
 
Mooie auto. Hebben hier een A3 sportback van 2005. Rijd echt heerlijk! Zijn dat S-line stoelen of niet? En wel beetje jammer van de saaie velgen.
 
Zijn wieldoppen met stalen velgen + winterbanden. Origineel zit er 5 spaaks bij. Heb Parabool (17'') voor van 't zomer.

Stoelen horen bij het Ambition pakket.
 
DKBM zei:
Mooie auto hoor. Zeer mooie kleurstelling van het interieur. Hoe is het verder met de swirls etc?

Valt wel mee met de swirls, de auto heeft maar 44.000km gedraaid. Is van een vrouw geweest, en stond altijd binnen. Weinig gewassen denk ik.
 
Mooie A3 met een leuke motor, vooral wanneer ie gechipped is. Rij zelf een Cordoba Cupra die ook ooit was gechipt, totdat de ECU waterschade kreeg. :(
 
Deze velgen komen er in de lente onder:

pb4.jpg


Waren zwaar verweerd, maar zijn nu semi hoogglans verdicht.
 
Bedankt! Ik ben echt een originaliteit freak, deze velgen zijn wel niet origineel geleverd voor de A3, (zijn TT velgen) maar staan gewoon super onder deze wagens. En groter als 17'' vind ik ook niet mooi onder een A3 8L, dan word het meer velg dan auto, de verhoudingen zijn dan zoek vind ik. Onder de A3 8P vind ik 18'' of 19'' wel weer kunnen. Ik zeg altijd maar zo: goede wijn behoeft geen krans!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Waren zwaar verweerd, maar zijn nu semi hoogglans verdicht.


Op welke wijze zijn (deze) velgen semi hoogglans verdicht dan?

Ik weet niet beter dan dat je velgen kunt (hoogglans) polijsten maar het verdichten kan niet in gedeeltes, toch?
Bij verdichten gaat de gehele velg in een bak en wordt dan toch dus ook in z'n geheel (binnen en buiten) behandeld?
 
De laklaag zorgt ervoor dat deze matter word. Deze is niet geheel ''doorzichtig'' zeg maar. Hoe het verdichtingsproces in zijn werk gaat weet ik niet precies, het enige wat ik heb gedaan is de velgen aangeboden, en weer opgehaald.
 
even off-topic: zeer zeker NIET mee eens... beter ga je naar een ander bedrijfje wat daar ong. 5km vandaan zit....

Ontopic: hoogglans verdichten is een chemisch proces ;)
velg wordt door verschillende "zuren" e.d. gehaald, en afgelakt...
 
owwja ik zie nu dat ie er een tijdje vandaan woont! maar heb jij geen ervaring met de velgendokter? aangezien je in deurne woont