• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 Bouwjaar 99

Mik

Detailing rookie
8 jul 2009
231
17
Afgelopen weekend een Audi A3 van '99 mogen doen.
De eigenaar vindt het niet zo boeiend om zijn auto bij te houden en dat was meer dan duidelijk te zien.
De auto was helaas voorzien was van diverse deuken en flinke schaafplekken waardoor besloten is om het exterieur alleen te reinigen en te beschermen met een carnauba wax. De lak was op de rand van enkele deuken zelfs geheel eraf.

Het interieur moest ZEER grondig worden aangepakt maar de eigenaar vond het niet nodig om de stoelen te reinigen. Achteraf was ik daar wel blij om, want zonder extractor zag ik mijn geest al kruipen om met 35 graden de bekleding in de zon te gaan reinigen. Maar deze word op een later tijdstip gedaan als ik een extractor heb.

Gebruikte spullen:
- Super snow foam
- NXT shampoo
- Wheel brightner
- APC
- Meg's consumers clay
- Last touch
- Meg's Deep cristal paint cleaner
- PB Black hole
- M16
- CG Bare bone
- Megs Trim detailer
- Meg's Quick interior detailer
- en uiteraard de diverse borstels, kwasten en doeken.

De auto werd zo afgeleverd:
PICT0602-2.webp

Is het een personenauto of is het een vuilniswagen?? :shock:
PICT0606-1.webp

PICT0605-1.webp

PICT0603-1.webp

Ergens beginnen en dan kom je uiteindelijk wel aan het einde. Na een warme dag maar even wat sneeuw in de straat brengen.
PICT0609-1.webp

Na het wassen nog veel viezigheid op de lak. De klei na een stukje dak van 40x40 cm.
PICT0612-1.webp

Onderkant deur.
PICT0615-1.webp

Motorkap 50/50: Links na het kleien en rechts na de Deep Cristal Paint Cleaner.
PICT0614-1.webp

Na een warme dag werd de auto uiteindelijk zo opgehaald en was er nog genoeg tijd om goed voor de tv te nesten voor de finale NLD - ESP.
Het interieur is eerst grondig uitgezogen en daarna met APC 1:4, een kwast en microvezeldoek schoongemaakt. Toen alles schoon is alle kunstof delen gevoed met Meg's quick interior detailer.
De stoelen en achterbank wordt later gedaan als de extractor binnen is.

PICT0618-2.webp

PICT0626-2.webp

PICT0620-1.webp

PICT0621-1.webp

PICT0622-1.webp

De eigenaar was meer dan tevreden en stond er van versteld hoe schooen de auto is was hoe deze alsnog kan glimmen na alleen een was en reinigings beurt.

Helaas mocht deze niet baten.... :(
PICT0616.webp

Wow, netjes afgeleverd zo..:-)^

Dan koop je zo'n mooie auto die je zo laat verwaarlozen...:'(
Hadden ze beter wat vaker naar jou kunnen gaan.

Eer van je werk :-)^

Mozes kriebel.
Aan foto drie te zien (haar elastiekjes rond de verscnellingspook) is deze auto van een dame?

Waar heb je alle losliggende artikelen gelaten? In een tasje in de kofferbak?

Mooi resultaat. Hoop dat het eigenaresse stimuleert wat netter om te gaan met haar auto.

sign0173.webp
Mag het eigenlijk niet zeggen: maar wat een uitgeleefd hok was dat zeg! Prachtig eindresultaat! Stoelen mogen nog wel een keer met een extractor te lijf worden gegaan. Echt eer van je werk zo! Toppie!

Aficior zei:
Mozes kriebel.
Aan foto drie te zien (haar elastiekjes rond de verscnellingspook) is deze auto van een dame?

Waar heb je alle losliggende artikelen gelaten? In een tasje in de kofferbak?

Mooi resultaat. Hoop dat het eigenaresse stimuleert wat netter om te gaan met haar auto.

Inderdaad haar elastiekjes rond om de versnellingspook. echter.. Deze auto is niet bepaald van een dame... Maar van een gezin met 2 kleine meisjes. De eigenaar hecht niet zo veel waarde aan het netjes houden van zijn auto. Hij heeft meer de instelling van: "als hij technisch maar goed is en van A naar B komt."

Wat ik er allemaal in tegen kwam.. Van de reeds genoemde elastiekjes, tot rest verpakking van snoepgoed. Rond het middenconsole suikers van snoepgoed, zand, as, gebruikte zakdoekjes. bekerhouder van de Mc Drek. Op en onder de achterbank resten van pinda's chips en popcorn. Diverse papiertjes, parkeerautomaat bonnetjes en zeker 4 lege flesjes water.
Aan de bijrijderskant zelfs nog (als ik mij niet vergis) een afgeknipte teennagel!!! Welke gek gaat nu in de auto zijn teennagels knippen?? :-&

Alles wat niet als afval beschouwd kon worden heb ik in een zak verzameld en deze heb ik in de kofferbak gelegd nadat ik die op zijn beurt ook schoon had gemaakt.

Hi hi hi, herken het wel een beetje. Ook mijn beide dames kunnen achterin een flinke bende maken. En omdat ik in de regel achter het stuur zit, constateer ik dat dan pas bij thuiskomst. En dan ruim ik het dus maar weer op.

Laatst mijn auto eens goed uitgezogen en met de extractor behandeld. Rook weer fris en fruitig en zo zag alles er ook uit. Precies drie dagen later met de kinderen op stap voor feestje van hun verjaardag met ook aantal vriendinnetjes in de auto. Onder andere gespeeld in een speeltuin. Je had mijn auto bij thuiskomst moeten zien... Maar goed, mijn meiden hebben het leuk gehad en daar ging het om.

Nogmaals mooi resultaat en dank voor je antwoorden.

Aficior

@Aficior
Kinderen en rotzooi staan in elkaars verlengde. Daar kan je niks tegen doen. :lol
Komend weekend gaan wij met onze 2 peetkinderen naar het stand (als het weer het toelaat) en ik ben mij aan het bedenken of ik de dag ervoor nog wel mijn leren bekleding zal behandelen. :roll