• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 Sportback

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Afgelopen week gewerkt aan een Audi A3 Sportback. Het doel was de auto weer netjes te krijgen en op te frissen. Dit betrof zowel het interieur als het exterieur. Om een indruk te krijgen van het geheel eerst een paar voor foto´s.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De kleur zou donkerblauw metallic moeten zijn maar dit kwam niet naar voren doordat er overal vuil zat, de lak zal vol swirls en andere beschadigingen. Zelf een aantal doffe plekken waar de eigenares over in zat.

Begonnen met foamen met Auto Finesse Avalanche Snowsoap. Op deze manier is het vuil losgeweekt en vervolgens alles af te spuiten met de hogedrukreiniger.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hierna met ik met een fles Meguiars APC 1:4 en een kwast alle vieze plekjes nagelopen; dat wil zeggen alle kieren, naden, deurscharnieren en kunststoffen. Vervolgens dit goed afgespoeld. Hierna de auto gewassen met Surf City Garage Pacific Blue i.c.m. een washandschoen van synthetisch wol en twee emmers. Hierna de banden en velgen gereinigd. De banden gereinigd met groene zeep en een kwast. De velgen ingeneveld met Auto Finesse Imperial Wheelcleaner 1:10 en ingewerkt met de EZ Detailbrush. Dit afgespoeld en de velgen ingeneveld met een "deironizer" om zo alle remslijpsel en andere plekken aan te pakken. Hierna de velgen grondig gespoeld en gewassen. Dit gedaan met dezelfde shampoo als voor de lak en met een Monello washandschoen. Deze washandschoen vind ik zelf niet handig voor de lak; te dun en te slap. Echter voor velgen is dit ideaal.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hierna begonnen met het kleien om alle verontreiniging die met het wassen niet losgekomen was te verwijderen. Vergeten een foto te maken, maar de (witte) Monello klei die met behulp van Dodo Juice Born Slippy werd behoorlijk geel/ bruin en ook de nodige teerputjes werden zo verwijderd. Helaas begon het toen toch echt te regenen... Afgesproken de auto terug te brengen en donderdag verder te gaan.
Gisteren werd de Sportback terug gebracht om verder te gaan. Begonnen met wassen met een rinseless wash. Meguiars Rinsefree Express Wash en gedroogd met de Dodo Juice Soft Touch Premium Drying Towel. De velgen nog ingeneveld met Dodo Juice Supernatural Tar&Glue Remover, gewassen en gedroogd. Hierna met de Brinkmann de staat van de lak opgenomen.

De doffe vlek
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Swirls e.d.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nadat alle rubbers waren afgeplakt ben ik begonnen een testspot te maken met Meguiars Swirl-X met de witte Monello pad (oude serie) op de DAP900, dit haalde nagenoeg niets uit.. Opgeschaald naar de oranje pad van Monello (oude serie) met Meguiars Ultimate Compound. Op deze wijze de gehele auto behandeld. Helaas ontbrak het aan de tijd om nog een afbouwende stap te doen in het polijsten. Vervolgens heb ik de lak ontvet met Nanolex Premium Paint Cleaner en diverse Monello doeken. Het volgende resultaat is bereikt;

De doffe plek helemaal weg
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Swirls nagenoeg verdwenen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hierna Poorboys World Black Hole machinaal aangebracht op een zwarte Monello pad, zo ook de wax: Surf City Garage Barrier Reef (vloeibaar). Nadat deze gecured was ook afgenomen en begonnen met de "details". De banden weer in nette staat gebracht en velgen beschermd met Poorboys World Wheel Sealant.

Met Autoglym Metalpolish
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het kunststof weer in nieuwstaat
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Vervolgens van start met het interieur. Geen foto's vooraf gemaakt. Maar het zat vol met zand, steentjes, takjes, vingervlekken, vette plekken op het dashboard en ga zo maar door. Stofzuigen was eerst en toen met Surf City Garage Dash Away en een Piccolo Nero het interieur schoongemaakt. Lederen stuur, pook en handrem ook gereinigd en gevoed met Surf City Garage Voodoo Leather Rejuvenator.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dan na een anderhalve dag doorwerken is dit het resultaat.
Glans en reflectie stukken meer terug dan ervoor.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Totaalplaatje
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Flinke klus, ondanks dat ik er meer uit had kunnen halen naar mijn weten maar wegens de tijd niet hebben kunnen doen, toch tevreden met het uiteindelijkje resultaat. :) De eigenares was er flink blij mee!
Bedankt voor het lezen en tot de volgende.
 
Dankjewel. Ultimate Compound kom je inderdaad niet zo vaak tegen. Ondanks dat vind ik het echt een mooi product. Vooral omdat de korrel niet afbreekt kun je best lang doorgaan. Stoffen gebeurt wel na verloop van tijd maar vind het niet extreem. Zelf heb ik geen vergelijkende compound ooit gebruikt dus ik kan het tegenover een ander product zetten ter vergelijking.
 
Ik moet hem ook nog ergens hebben staan. Ooit gehad op een Meguiar's dag van autovisie. Toch maar eens een keer proberen dan.
 
  • Leuk
Reactions: IbizaSigno