• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

audi a4 2.0 tfsi quattro

sim

Detailing chief
17 feb 2010
111
85
Vandaag mijn pas aangekochte auto is onder handen genomen.
Had heel lang niet meer gepoetst. Mijn vorige auto laaatste jaren niet meer gepolijst etc.

Maar nu ik nieuwe auto heb heb ik er weer zin in.

Ik had gisteren alvast mijn velgen onder handen genomen. Gewassen en in de wax gezet. Interieur ook alvast gestofzuigd.

Vanmorgen om 8 uur aan de slag. Eerst even naar wasbox en afgespoten voor het ergste vuil.
Toen dmv van 2 emmermethode auto gewassen met DJ Born to.be mild.

Kleien
-S en W
- DJ Medium clay

Polijsten met monello.mezzo en finale.

Paar delen voor de grap ff in de black hole gezet. Maar ivm tijd toch auto maar in de wax gezet met pete's 53.
Vind black hole wel erg mooi spul. Over een maandje ofzo maar heel me auto mee doen en opnieuw in de wax.

Vervolgens interieur nog met PB trimrestorer gedaan. Om is te proberen ipv natural look. Banden gedaan met wolfgang bandenzwart.

Alu gepoetst en ramen gedaan met S en W.

Morgen alleen nog ff me leer van me stoelen behandelen met gliptone en me motorruimte behandelen.

Hierbij wat fotos
20170604_210401.jpg
20170604_210306.jpg
IMG-20170604-WA0011.jpg
IMG-20170604-WA0010.jpg
20170604_170530.jpg
20170604_164735.jpg
IMG-20170604-WA0003.jpg
IMG-20170604-WA0004.jpg
IMG-20170604-WA0010.jpg
 
Ja viel me niet tegen. Werkte wel fijn.
Natural look miss iets lekkerdere geur.maar werking vind ik goed.
 
Niet echt bijzondere update. Maar vd week auto gewassen en s4 logo van kofferbak verwijderd.

Quattro logo zit er nog op. Wat denken jullie? Erop houden of ook verwijderen?
Moet s4 logo van grill nog afhalen.

Zit er aan te denken om chrome rand zwart te laten maken en zwart audi logo.
Is er hier iemand handig met photoshop die dat zwart kan maken voor me en s4 logo wegshoppen.
20170727_164753.jpg
20170525_112456.jpg
 
Hoe denken jullie over plasti dippen?

Zit eraan te denken om.de grill plus audi logo te laten dippen plus de mistlamproosters.
In mat zwart.

En eventueel audi.logo op kofferbak zwart,maar weet niet of dat.mooi is.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
 
Ik denk dat het mooi is als je de boel cleaned (emblemen/logo's verwijderen als dat mogelijk is).

Emblemen/Grill/Roosters in mat zwart? Hmmm... Kweenie. :p

Sowieso een kentekenplaathouder zonder tekstrand op de kofferbak!
 
Klopt, ik heb de nieren van m'n bmw op dit moment weer zwart. (Voor de 2e keer) vorige x was ik het na een tijdje weer zat en dan trek je het er ook zo weer vanaf.
Hier een foto vanuit het stoffige Portugal.
c1b6a9b633447b961240d6a469c7a8ff.jpg


En nog 1 waarop je de orangepeel van de plasti dip goed ziet.
Foto was eigenlijk vanwege de mooie glijer die de vlieg heeft gemaakt.
2c65e9bb47da18e4e628a2ba27c6c806.jpg
 
Ik ben niet zo'n fan van black on black... zeker niet matte zwart op glans!

Mat is sowieso een beetje schelden in de oren van een detailer ;)

Quatro logo zal ik er wel afhalen... veel strakker.
 
@Zluyter, qua mat, mee eens.
de vorige x had ik plasti dip gloss erover gedaan, toen werd t glanzend grijs... misschien had ik toen niet lang genoeg gewacht met drogen, maar ik durfde het niet nog n x met gloss.

Edit: net een foto gevonden met gloss, maar het kleurverschil is niet zo goed te zien. (De foto ging om de kleur xenon die ik aan het vervangen was)
2b74c5a23451910b4c5b5dd9cee0224f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kan inderdaad glossifier over de matt zwarte plastidip zetten, wordt er wel een stuk mooier van, alleen de textuur blijft zo goed als ongewijzigd. Ik heb het op mijn dakstrips ook zitten.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@tembaco vind ik ook, maar ik vind s4 of een ander logo ook wel mooi staan op de Audi grill, al klopt het natuurlijk niet helemaal...
W12 4x4 achterop een fiat panda plakken gaat net iets te ver misschien...