• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 Avant 2.0T met Wax vergelijking

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
36
Hee allemaal

Hierbij begin ook mijn project pagina vanwege dat ik al best wel een tijdje hier aanwezig bent en ook flink
met een detaillerende hand bezig ben aan mijn auto's.

Heb nu een Audi A4 Avant 2.0T uit 2008 die ik een maadje geleden gekocht heb en het vrouwtje rijd in haar lievelings auto de betrouwbare starlet in het zwart.

De lak vd audi was in best goede staat maar toch gingen gelijk mn hande jeuken zodra ik hem gekocht had.

Zodra ik tijd had ben ik eraan begonnen.

Eerst 2x goed afgespoten met de HDreiniger

360.webp

Daarna 2x gewassen
1e keer wassen met Poorboys Super Slick en een scheut afwasmiddel
Nog een keer goed afgespoeld met de HDreiniger
2e keer wassen met alleen de poorboys
Daarna de auto gaan kleien met Mothers medium klei en Dodo Juice born to slip clay lubrucant.
Toen ik klaar was met kleien de auto ingespoten met Monello Non-Ferro en de velgen natuurlijk

360.webp

Dat heb ik aantal minuten zn werk laten doen om daarna nog een keer goed af te spoelen met de HDreiniger
velgen wel met mn velgen borstel goed ingeborsteld.

Toen ben ik mn lak even goed gaan inspecteren en zag dat er toch wel een aantal swirls en lichte krasjes aanwezig zijn op de lak. Aangezien ik de lak nog niet kende over zn hardheid maar niet te zwaar begonnen met polijsten met mn DAP500

1e ronde was op Oranje met Scholl S30+

360.webp

Het resultaat na 1x op standje 6 met de DAP

360.webp

Resultaat was ik op dat moment erg tevreden mee en de meeste swirls en krasjes waren toch wel verdwenen dus dat viel me niet tegen.
Ben toen maar gelijk gaan finishen.
Ook weer met mn dappie natuurlijk maar dan op wit met de Scholl S30+

360.webp

Vervolgens ben ik de Glaze aan gaan brengen.
Dat is de Britemax Blackmaxx Glaze

360.webp

Toen ik die helemaal had uitgepoetst en de audi flink begon te glimmen want het zonnetje kwam lekker door zetten was de wax aan de beurt.
Was langs CCHQ gereden want wilde toch ook een keer na al langere tijd met de Collinite 845 met grote tevredenheid te hebben gewerkt ook iets anders proberen en mijn interesse trok naar Dodo Juice.
Ben uiteindelijk gegaan voor Hard Candy.
Was ook benieuwd wat de verschillen zouden zijn tussen de 845 en de hard candy.
Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om de bestuurderskant in de 845 te zetten en de bijrijderskant in de Hard Candy. Heb een denkbeeldige lijn over de auto getrokken en eerst de Dodo Juice aangebracht en daarna de 845.

360.webp

De dag was toen redelijk aan zn einde na ongeveer anderhalf uur curen en uitpoetsen nadat de swipe test bewees dat allebei de waxjes goed gekuurd hadden en geen foto meer gemaakt.

Dag daarna kon ik het toch niet laten om even de auto nat te maken met de HDreiniger om verschil in beading en sheeting te zien en daar zit duidelijk verschil in.

360.webp

De sheeting vd 845 is vele male beter dan van de hard candy
maar de beading kan ik niet kiezen welke ik beter vind maar de beads van dodo juice waren wat groter dan die van de collinite.

Zal update geven wanneer ik de auto weer ga wassen hoe het ervoor staat met allebei.

Audi staat er netjes bij. Mooie reflectie heeft de glaze nog iets toe gevoegd.

Mijn voorkeur zou toch uitgaan gaan de beste sheeting gezien er dan minder vuil op de lak achter blijft van de regen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk