• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 detail door Marc & Edwin

Marcie Marc

Detailing rookie
27 sep 2009
100
0
Vorig weekend was het dan eindelijk zover...... na maanden wachten op beter/lekkerder weer konden we ons dan eindelijk uitleven :party op de Audi A4 van mijn maatje Edwin.
Beide hebben we onlangs nog de clinics bijgewoond (ikzelf de rotary en DAP) en Edwin de DAP clinic. We konden dus nu eindelijk de opgedane kennis tot uitvoer brengen.

Zaterdag ervoor ben ik reeds begonnen met de volgende stappen:
- Gehele auto gewassen met Cartec Splash Shampoo (had ik nog via mijn werk en doet het gewoon goed)
- Velgen eerst gereinigd met Bilberry Safe Wheel Cleaner, daarna nogmaals met Iron-X en verbazingwekkend hoeveel vuil er dan nog vanaf komt....
- Gehele lak van de auto gereinigd met Iron-X voor het kleien
- Gekleid met Dodo Juice Supernatural Detailing Clay icm Dodo Juice Born to be slippery clay lube (met name onder bij de dorpels kwam er behoorlijk wat vuil vanaf)

Enkele piccie's van hoe de auto erbij stond vooraf:

zt88li.webp

2mpy6j5.webp

15ed0k7.webp

enkele close ups van swirls en lakdefecten:

x1lyxy.webp

2rc38n4.webp

xmk54x.webp

1zpl7yv.webp

m9ljs7.webp

Vrijdagochtend begonnen met het polijsten en eerst een testsport gemaakt met de PRO900 Rotary.
- Eerste testspot -> Monello Mezzo op oranje -> geen/matig resultaat (wel enigzins verwacht met de reputatie van harde Audi lakken)
- 2de -> Monello Inizio op Geel -> Wat beter maar al wel duidelijk dat het grovere geschut eraan te pas moest komen
- 3de -> Monello Inizio op Wollen pad -> Dit gaf een stuk beter resultaat in combinatie met de rotary Pro900
De swirls verdwenen en ook diepere krassen zijn voor +/- 95% opgeknapt, wat voor ons meer dan goed was en we dik tevreden mee zijn. :cool
Piccie's van ons aan het werk
Edwin:
wvqwdz.webp

Deze foto geeft mooi weer hoeveel lol en plezier we hebben gehad tijdens het weekend detailen. Zeker niet onbelangrijk tijdens zo’n klus!

2zqhgmq.webp

Ikzelf (tijdens testspot):
3090b47.webp

Uiteindelijk zijn we gaan afbouwen met Monello raffini mezzo op oranje en daarna Monello raffini finale op de DAP500 met groen. Het resultaat qua glans was echt WAUW!!! 8-()) :-d
Inmiddels zat de vrijdag er alweer zo goed als op en hebben we eerst een heerlijk Chineesje naar binnen zitten werken (je krijgt echt trek na een dag hard werken) en daarna de auto gewassen met APC om de polijstresten etc. te verwijderen.
Auto hierna de garage in om de volgende dag schoon en fris te beginnen.
Eerst hebben we poorboys black hole aangebracht en daarna de gehele auto in de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 gezet. (45min a 1 uur laten curen)
De trims behandeld met poorboys trim restorer, de ruiten schoongemaakt met Mequiars NXT glass cleaner en vervolgens de auto opnieuw de garage in om de DGPS de tijd te geven om uit te “harden/hechten” op de lak.
Enkele piccie’s
In de DGPS
b6akcn.webp

10didsn.webp

2nl7axd.webp

Zondag de laatste finishing touch gedaan door Dodo Juice Purple Haze (gift van carclean) en mijn eerste ervaring met een Dodo Juice wax is goed bevallen, makkelijk aan te brengen, easy om uit te poetsen en mooie glans! (mooier dan alleen met DGPS)
eia3dj.webp

En dan hier enkele na foto’s waarbij we ook direct Edwin zijn nieuwe velgen en banden gemonteerd hebben:

30lo29v.webp

2ewyzxw.webp

294miox.webp

m7dkep.webp

20zzmsz.webp

10sgmzl.webp

Zondag op maandag nacht had het geregend, dus direct een mooie gelegenheid voor enkele beading shots:

c3xp5.webp

x557vm.webp

2aadqis.webp

Bedankt voor het lezen en kijken! Eventuele opbouwende kritiek is natuurlijk van harte welkom.

Groeten Marc & Edwin

Je hebt er mooi verslag van gemaakt maat! Ik vond het ook een super leuk weekend en het resultaat mag er zijn. Ik rij elke dag met enorm veel plezier en een dikke grijns in mijn wagentje!!!!

lievens zei:
Ziet er goed uit, mooie Audi!

Zal de voor de hand liggende opmerking over de opgeknapte velgen maar achterwege laten :lol

Nou het zijn nieuwe velgen. Dt was een goed moment om ze er gelijk onder te zetten. Uiteraard ook wel eerst uitgebreid behandeld.

die clinic heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen, auto ziet er weer prachtig uit, erg mooi model a4 ook... nieuwe velgen staan hem ook goed, niks meer aan doen (hooguit een paar cm verlagen)

emiel10 zei:
die clinic heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen, auto ziet er weer prachtig uit, erg mooi model a4 ook... nieuwe velgen staan hem ook goed, niks meer aan doen (hooguit een paar cm verlagen)

Dat dacht ik ook. Auto gaat ook nog iets naar beneden.

Hij staat er weer strak bij mannen! De glans zit er weer goed op. Destijds was ik helemaal weg van dit type A4, de laatste van de eerste reeks. Had toen bijna een tweedehands 2.4 V6 gekocht met leer en alles erop en er aan. Maar helaas was hij te duur. Werd toen een A3 1.8T. Mooie wagen nog steeds, wees er zuinig op!

Paulus de Boskabouter zei:
Hij staat er weer strak bij mannen! De glans zit er weer goed op. Destijds was ik helemaal weg van dit type A4, de laatste van de eerste reeks. Had toen bijna een tweedehands 2.4 V6 gekocht met leer en alles erop en er aan. Maar helaas was hij te duur. Werd toen een A3 1.8T. Mooie wagen nog steeds, wees er zuinig op!

Dank je voor je compliment als Audi liefhebber! Edwin goed kennende gaat hij er echt zuinig op wezen.... don't worry ;-)