• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 (Wolfgang Detail)

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Beste CCers,

Afgelopen zaterdag stond er een A4 op het programma en aangezien ik nog geen tijd heb gehad om een show off te maken krijgen jullie deze nu rofl

De A4 werdt afgeleverd onder onderstaande omstandigheden (op het eerste gezicht viel alles wel mee);

Begin1.webp

Begin2.webp

Begin3.webp

Begin6.webp

Na wat beter te kijken bleek toch meer swirls en krasjes aanwezig te zijn dan ik dacht. Kinderen waren zo vrij geweest om wat krassen te maken;

Begin4.webp

En de bekende swirls op de achterklep :-b

Begin5.webp

Eerste stap is natuurlijk de auto lekker foamen;

Voorbereiden1.webp

Even 5 minuutjes laten rusten (intussen vast de emmer met sop (Wolfgang AutoBath) klaar te maken);

Voorbereiden2.webp

Dan de auto goed wassen met Wolfgang AutoBath en de bekende deurstijlen, sponningen, schanieren en andere kiertjes behandeld met APC;

Gewassen4.webp

Gewassen3.webp

Gewassen2.webp

Gewassen1.webp

Toen de motorruimte goed schoongemaakt en behandeld met AutoGlym Daarna deurstijlen schoongemaakt met spray en wipe.

Motorruimte.webp

De volgende stap was de auto goed droogmaken en afplakken voor het polijsten.
De volgende stappen heb ik uitgevoerd:
- Kleien i.c.m. spray and wipe
- Mezzo op Wit
- Finale op Green Light
- Wolfgang Paintwork polish Enchancer op zwart

Polijsten1.webp

Polijsten2.webp

Polijsten3.webp

Polijsten4.webp

Na1.webp

De gehele auto heb ik daarna afgenomen met CarPro Ereaser

Toen de volgende stappen uitgevoerd:
- Deep Gloss Sealant 3.0 op rode pad (ervoor gekozen deze machinaal aan te brengen) 40 min laten curen en afgenomen.
- Daarna de gehele auto afgetopt met me favo wax Wolfgang Fuzion :love :jippie
- Toen de bandjes mooi zwart gemaakt met Pearl van CarPro
- Velgen in de wax gezet van poorboys (roze lollie spul rofl )

Dat kreeg het volgende resultaat;

Na2.webp

Na3.webp

Na4.webp

Achteraf ben ik foto's vergeten te maken van de plekken waar de kinderen zich hadden uitgeleefd, geloof me de krassen waren verdwenen als sneeuw voor de zon :jippie
Bedankt voor het lezen

Heel mooi resultaat, bij de foto na het wassen met Wolfgang AutoBath vind ik de glans al heel erg mooi.
Misschien deze shampoo ook eens in mijn mandje stoppen.

Mooie resultaat van weer een Audi.:love

Ik heb de zelfde maar dan in het grijs (zonder s-line embleem :-p voor de rest zie ik aan de buitenkant geen verschillen?)

Waar ik van sta te kijken is dat je de swirls met mezzo op wit hebt weg gekregen. Zelfs Inizio op oranje krijg ik mijn swirls nog niet weg.. ik moest echt met een wolletje aan de gang, Knetterharde lak :o

Mooie a4 zeg. Hoe is het nu met de swirls? Met een witte pad krijg ik namelijk zo goed als niks klaar op een Audi, en vooral op een zwarte niet.. Heb altijd minimaal de oranje pad met mezzo roterend nodig.

@sjefkenl,grandscenicman,Emiel10; ik had er niet bij verteld dat de gehele auto zowat was overgespoten een paar jaar geleden :-) auto had namelijk veel steenslag en eigenaar ergerde zich mateloos eraan...
Mijn vader (bij sommige bekend) heeft een autoschade bedrijf vandaar dat ik de history wist..
De krassen op de stijl heb ik btw op de oldscool manier (generatie van me pa vind machine lariekoek haha) met een doek een grove korrel en een beetje spuug weg gekregen.. Daarna machinaal de plek weer glimmend gepolijst :)

SjefkeNL;326295 zei:
Mooie resultaat van weer een Audi.:love

Ik heb de zelfde maar dan in het grijs (zonder s-line embleem :-p voor de rest zie ik aan de buitenkant geen verschillen?)

Waar ik van sta te kijken is dat je de swirls met mezzo op wit hebt weg gekregen. Zelfs Inizio op oranje krijg ik mijn swirls nog niet weg.. ik moest echt met een wolletje aan de gang, Knetterharde lak :o

Haha :-) een s-line embleem kan je tegenwoordig op iedere hoek van de straat vinden ;-)