• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 2001 - keiharde lak

mfacey

Detailing addict
4 aug 2010
73
52
Gisteren een onyx zwarte audi A6 avant onder handen genomen voor een full detail. We hebben de auto gewassen, gekleid en wilden toen aan het polijsten beginnen.

Testspot begonnen met mezzo op oranje - nauwelijks effect. Inizio op oranje idem. Toen voor inizio op geel. Dit leverde zichtbaar resultaat, ongeveer 80% van de swirls verdwenen. Een tweede hit had nauwelijks effect.

Ik heb afgebouwd met mezzo op wit, en finale op zwart.

Ik weet van het forum dat VAG lak keihard kan zijn. Dat blijkt maar weer! Wat zou de beste oplossing zijn om dit nog tot het laatste stapje te tillen? Inizio op wol? Of nog met inizio forza? Beide producten heb ik nog niet.

Ik werk met een DAP900. Gisteren was ook meteen de eerste keer dat ik hiermee gewerkt heb...
 
Ik ga het zaterdag ook weer eens meemaken, een '07 A8 in het onyx zwart, ga natuurlijk een testspot doen, maar ga ervan uit dat ik toch met de wol en forza kom te werken...

Enige andere optie is over op een rotary, maar zover ben ik nog niet...
 
Heb je ook al eens meerdere hits met inizio en geel gedaan ?
Gebruik je overigens de Inizio of de Inizio Forza ?
De forza maakt zeker verschil ten opzichte van de "gewone" Inizio. Afgelopen weekend heb ik ook een zwarte A6 Avant gedaan en dat ging met Inizio forza op oranje al heel erg goed.
Mijn maatje op de DAP500 kreeg de bumpers icm Inizio Forza en een oranje pad deze ook erg strak (afgezien van de steenslag).
 
Ik heb zelf inizio gebruikt. Forza heb ik nog niet in huis!

De tweede hit inizio op geel had nagenoeg geen invloed op de lak. De laatst overgebleven swirls bleven maar zichtbaar.

Overigens merkte ik wel snel dat de weerscondities op zaterdag misschien niet optimaal waren. De auto stond tijdena het polijsten helaas vol in de zon. Hierdoor was de lak aardig warm maar merkte ik ook dat de polijstmiddel middel wel erg snel oversloeg in stof... In iedergeval al redelik ver voordat ik mijn dambord patroon had gemaakt. Zou dit ook nog invloed op het resultaat kunnne hebben gehad?
 
Mijn broer heeft ook een A6 van het C5 type (2.7T quattro) in een champagne/beige achtige kleur. Ik kreeg alleen het gewenste resultaat met wol en Inizio. Toen Inizio op oranje, Mezzo op wit 2X, Finale op groen en LP op zwart.

Monello moet je niet in de volle zon verwerken!
 
Welke wol pad gebruiken jullie op de DAP500?
De diepere krassen op mijn golf 5 kreeg ik er niet uit met GEEL+INIZO
 
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met mijn zwarte A6 uit 2002.
Heb het starterspakket gekocht waar de Mezzo en Finale bij zat. Met Mezzo op Oranje (zwaardere pad heb ik helaas nog niet) kreeg ik de meeste krasjes niet weg......

Een voorbeeld van de krasjes (niet echt diep, maar niet weg te krijgen met Mezzo op Oranje):

IMG_1048-1.jpg


Nu ben ik van plan de paarse wollen pad te kopen, maar ben nog aan het twijfelen over Inizio.
Kan ik het beste direct de Inizio Forza pakken of toch eerst de Inizio op paars en kijken of dat effect heeft? :weetniet
 
Inizio op een paars wolletje kom je al heel ver. Zie mijn show off met een zwarte Polo 9N. Deze had heel veel beschadigingen, heb ze voor 90% weggekregen. Zat hem puur in de tijd om hem 100% strak te maken. Bikkelharde lak op deze wagen.

Edit: ik zie/lees dat je een DAP hebt. Ik had dit gedaan met een Flex rotary. Weet niet of je met de DAP dezelfde resultaat behaald!
 
nu ik dit lees vraag ik mij het volgende af:

ik ben van plan binnen kort (bijna vakantie)

het dap900 starterspakket aan te schaffen voor mijn golf4 pearl black


denken jullie uit ervaring dat mezzo met oranje voldoende is of kan ik beter
ook inizo aanschaffen en misschien zelfs een gele pad?

de auto heeft niet egt krassen maar wel redelijk veel "lichte" swirls .

vorige eigenaar was krasstraat fan.
:|~*
 
Destijds een Audi A3 Sportsback gedaan. Ook deze was rijkelijk voorzien van knetterharde lak :confused:

- Mezzo op wit; geen resultaat
- Mezzo op oranje; geen resultaat
- Inizio op oranje; beetje resultaat
- Inizio op een Meguiar's light woolpad; beetje resultaat
- Menzerna Fast Gloss (= Monello Inizio Forza) op een Meguiar's light woolpad; beetje resultaat.

Uiteindelijk na 2 uur lopen aanklooien en uit frustratie maar de Meguiar's M105 gepakt en deze geprobeerd met een Meguiar's light woolpad en toen gebeurde er éindelijk wat :grinning:

Rotary + light woolpad geel Meguiars + Megauirs M105 = top combinatie :)^

Daarna afbouwen met lichtere combinaties :ja
 
Bedankt voor jullie snelle reacties! Gisteren nog even met Carclean gebeld en blijkt dat de Inizio niet meer te verkrijgen is maar nu de Inizio Forza is geworden. Dus die keuze is nu makkelijk gemaakt ;)
Voor de verandering maar de Inizio Forza, paarse wollen pad , IronX en de Spray and Wipe van Poorboys besteld.
Zie nu dat de levering al bij de PTT in het sorteercentrum is (terwijl ik e.e.a. gisteren pas rond 16.20 uur besteld heb).
Echt supersnelle service !! :)^
 
Misschien een beetje te laat, maar toch.
SurBuf pads, deze icm met Mezzo kom je al heel erg ver. Icm Inizio Forza krijg je VAG lakken erg goed behandeld.

Gebruikte eerst ook altijd de paarse wol op de DA icm Forza, maar na het proberen met de SurBuf ben ik toch om.
 
Hey Rob, die surbuf pads zijn van microvezel toch? Krijg je daarmee dus meer cut dan met een wollen pad? Met wol (of geel) ontkom je bijna niet aan microkrasjes door de pad zelf, hoe zit dat met de surbufs?


Hoe zit het nu met je Rotary? ;) Pak je die sneller of ga je toch eerder door met een DA en Surbufs?