• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 3.0 V6 Quattro Black

Paulus de Boskabouter zei:
Originele Audi handset!

Klopt :-b
Ik heb er een houder in voor de Nokia. Er passen meerdere modellen in en heb dus maar een Nokia 6210 (damn wat een achteruitgang met mijn iPhone4 :cool: ) gekocht voor 10 Euro zodat ik in ieder geval handsfree kan bellen. Is wel handig dat je hem nog kunt "uitklappen" :party:

En hier de foto's:

IMG_1243.jpg


IMG_1244.jpg


@ Aficior: Ik ga eens kijken of ik die ergens op de kop kan tikken, thx voor de info!
 
Aangezien ik nu de auto gedaan heb en het blijft kriebelen om toch iets aan de auto te doen het volgende:

Om de hoeveel tijd dien ik de wax (gebruikt --> PB's Natty's Paste Wax Blue) aan te brengen om het resultaat zo optimaal mogelijk te houden? Ik heb enige tijd geleden ook de Mothers FX Spray Wax gekocht. Kan ik deze beter aan de kant laten staan of kan ik deze 2 gewoon door elkaar gebruiken (of breekt het ene product het andere af)?

Verder in ieder geval al wat opgezocht/info gekregen om de krasjes die er nog op zitten weg te krijgen...... Is de combinatie van een paarse wollen pad met Monello - Raffini Inizio Forza Compound een goede keus voor deze harde lak?
 
Als ik zo die houder zie, zou een 6310i ook moeten passen..
Dat zijn echte toppers onder de oude Nokia's en kunnen nog verrassend veel..
Verder mooi resultaat en mooie bak!
 
WOW!

Gefeliciteerd met het resultaat!
Ik bezit hetzelfde model, alleen dan in het donker groen. Krijg echt jeuk om ook maar aan de slag te gaan!
 
Wat ik mij afvraag, de eerste foto waarbij je hem in de wasbox hebt staan. Wat voor een programma is dat?? Ik heb namelijk nog niet eerder gezien dat er bij ons in de regio eentje is met een foamgun....
 
Pffff volgens mij staat er iets op van schuim..... Juiste benaming weet ik helaas niet, maar ik weet hier in de buurt in ieder geval al 3 wasboxen waar ze de foam hebben. Als ik er nog eens kom zal ik even kijken hoe ze het precies noemen.
 
Hm oke, wel een super oplossing als je zelf geen foamgun hebt natuurlijk. Zal nog eens op speurtocht hier in de buurt haha!!
 
Aangezien er toch nog flink wat swirls op de lak zitten en deze Show Off mijn 1e dap-experience was ben ik van plan om morgen weer eens te beginnen.
Nu ben ik van plan om te beginnen met Forza op Oranje (heb ook de paarse wollen, maar dat zal TE zijn denk ik), dan Mezzo op Wit en vervolgens Finale op Lichtgroen of Zwart.
Enige wat me tegenhoudt is het feit dat ik dan per deel 3x aan het polijsten kom......... Is het ook mogelijk/raadzaam om van Fora op Oranje gelijk over te gaan op bijvoorbeeld Finale op Lichtgroen? Heb namelijk maar 1 dag de tijd en het kriebelt zo dat ik er morgen toch aan wil beginnen (en afmaken).
 
Zou je eigenlijk gewoon moeten proberen Chicco.

Jouw wens is volgens mij het verwijderen van alle imperfecties. Ik lees dat je een perfecte auto zonder swirls wilt.
Je gaat het vandaag ongetwijfeld beter doen dan de vorige (eerste) keer.:ja

Juist omdat je de lat nu hoger wilt leggen, zou ik vooral een testspot doen met alle middelen en materialen die je nu hebt.

Mijn aanpak zou zijn:
- Testen op een zwaar beschadigde plek hoeveel correctie je kunt bereiken met de producten/materialen die je hebt.
- Maar accepteer dat sommige zaken niet te corrigeren zijn. Stop op tijd en ga vooral niet door de lak!
- Forza of Mezzo op Wol of Oranje zal vast wel een redelijk grove lak achterlaten na behandeling, maar wanneer je maar goed lang met het product door werkt, zullen de korrels afbreken tijdens die hit en een steeds mooiere oppervlakte achterlaten.
- Wanneer je tevreden bent met het behaalde resultaat, eens proberen om meteen naar Finala op Groen te gaan. Mogelijk dat je dan al een waanzinnig mooi resultaat behaald hebt?

Kijk vooraf hoe lang je doet over de paar delen die je eerst behandeld. En kom je dan tijd te kort voor de hele auto, dan maar een andere keer verder met de andere delen/rest van de auto. Jouw streven naar perfectie kost tijd. Jammer, maar helaas.

===

Ik lees dat je met verschillende snelheden werkt. Dus polijstmiddes op de lak deppen - standje 1 verdelen - 5 polijsten - 2 afwerken.
Je kunt veel tijd winnen op jouw grote auto door de laatste stap (2 afwerken) over te slaan. Ik vraag me af wat het nut ervan is bij polijsten, wanneer je toch nog gaat afwerken met een fijner middel en fijnere polijstpad.

===

En smeer wat zuurvrije vaseline op je dakreling en neem daarna af met een doek. Mogelijk dat je dakreling er dan ook weer prachtig mat uit zal zien.


Succes vandaag en vooral geen regen gewenst,:-&

Aficior
 
Bedankt voor je uitgebreide uitleg Aficior! :cool:
Helaas was het vanmorgen al aan het regenen toen ik om 8 uur op stond en er helemaal klaar voor was om de auto eens goed onder handen te nemen..... :sob: En aangezien ik verder geen garage heb (alleen een carpoort) ben ik er dus niet aan kunnen beginnen :no

Mijn wens is inderdaad het verwijderen van alle imperfecties. Ben eigenlijk dagelijks bezig om de auto mooi en glanzend te houden en gisteren...... gisteren scheen voor de verandering even de zon en zag ik echt flinke swirls op de auto! Damn wat een schok, terwijl ik echt het idee had dat de swirls allemaal weg waren :|~*
Diep van binnen weet ik dat het resultaat wat ik wil behalen niet in een dag te halen is, echter ik baalde gisteren zo erg van de swirls dat ik dat gevoel even aan de kant had geschoven en er aan wilde beginnen ;)

Maar (gelukkig) regende het vanmorgen waardoor ik mezelf misschien veel ellende/ergernis heb bespaard. Ik zal toch echt weer 2 dagen uit moeten trekken denk ik om het resultaat te behalen welke ik wil behalen.

En waarom ik polijst in 3 stappen..... Geen idee eigenlijk, althans ik heb dit zo overgenomen van het vele lezen hier en op advies van een detailler tijdens een poetsmeeting van een ander forum. In mijn Show Off heb ik deze stappen ook genoemd maar heb er toen verder geen reacties op gekregen, dus dacht dat dit de juiste manier was. Maar welk nut het heeft, geen idee.... :weetniet

Nogmaals bedankt en het daadwerkelijk onder handen nemen zal waarschijnlijk de volgende week vrijdag plaats vinden (als het weer dan mee zit) :-&
 

Vergelijkbare onderwerpen