• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Audi A6 Avant

Ik kan Dennis aanpak goed waarderen. Vergeet niet dat menig één op het forum de lat heel hoog heeft. Maar het gemiddelde Nederlandse voertuig zwaar verwaarloosd wordt en dan is een eigenaar met deze stappen en eindresultaat uitermate tevreden.

Ik heb van de week twee voertuigen samen met de eigenaar met de hand gedaan, zodat men het ook kan leren. In beide gevallen hadden de eigenaren een glimlach tot over hun oren en vonden de voertuigen weer als nieuw. Terwijl ik als hobbymatig detailer weet dat er nog 50% te halen valt dmv lakcorrectie etc. Maar dat boeit niet, men vindt het fantastisch en is me enorm dankbaar.
 
Vraagje, 5 a 6 uur voor dit gehele lijstje? Of het met de hand polijsten?

Grondig gewassen met BTBM
Kleien, meguiars clay and lube
Ontijzeren, kenotek wheel cleaner ultra
Polijsten met super resin polish
Wax, meguairs fast finish
Ramen coating, rainx
Velgen wax aangebracht, spray on wheel wax
Banden coating aangebracht, tire dressing meguiars
Uitlaat gepolijst, staal wol en metal polish
Rubbers gevoed met chemical guys

Voor het gehele lijstje!
 
Bedankt iedereen voor jullie reacties. Kan ik erg waarderen!! :)

Inderdaad, de keuze om het woord polijsten te gebruiken is bij kenners niet handig aangezien je niet echt polijst maar meer maskeert. Maar zoals ook al werd gezegd poets ik grotendeels autos van mensen uit mijn dorp die vaak hun auto niet wassen of door de wasstraat gaan. Dus dan maakt de SRP toch al een groot verschil.

Ook komen deze mensen vaak elk jaar terug voor weer even een opfris beurt, dus dan gebruik ik de srp weer. De mensen zijn super tevreden, ik vind het leuk om te doen dus eigenlijk een win win situatie.

Reden dat ik (nog) geen machine gebruik is omdat ik het nu voor mijn gevoel meer onder controle heb en het is niet extreem duur. Met de vergoeding die ik krijg kan ik ruimschoots mijn voorraad aanvullen en als ik machinaal zou gaan beginnen ben ik toch langer bezig en moet ik meer vragen. Met als mogelijk gevolg dat mensen minder snel zullen komen, en dat wil ik liever niet want ik vind het veel te leuk om het op deze manier te doen.
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
En wat @Timm ook zegt, persoonlijk wil ik ook altijd een perfect resultaat behalen. Maar handmatig en met deze stappen lukt dat niet, maar als je dan de reacties ziet en hoort van de mensen maakt dat het ook wel weer goed. En dat is waar ik het persoonlijk voor doe
 
Met de vergoeding die ik krijg kan ik ruimschoots mijn voorraad aanvullen en als ik machinaal zou gaan beginnen ben ik toch langer bezig en moet ik meer vragen. Met als mogelijk gevolg dat mensen minder snel zullen komen, en dat wil ik liever niet want ik vind het veel te leuk om het op deze manier te doen

Die volg ik totaal niet...
Machinaal ben je met diezelfde 1 stap zeker niet langer bezig, resultaat zal beter zijn (want machinaal SRP zal nog íets corrigeren t.o.v. enkel maskeren handmatig) en een investering in machine/pads is i.p.c. 1 malig....
 
@ivo's - +1 :)

Denk dat Dennis bedoeld dat je met polijsten een beter en permanenter resultaat hebt, maar langer bezig bent en dus meer geld moet vragen.

Maar inderdaad, machinaal de SRP aanbrengen zal sneller zijn én je hebt meer cleanende/slijpende werking. Dat is meer een win-win omdat je sneller tot een iets beter resultaat komt. :)
(Machinaal waxen is ook weer iets sneller, etc)