• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 eerste waxbeurt

vosje

Detailing rookie
3 dec 2013
43
0
Heb vandaag de audi gekregen van een collega, op het eerste zicht viel het nog mee, toen ik de wielkasten zag. Dasty gaat weer zijn werk mogen doen
Wordt vervolgd...

Heb wel nog paar vraagjes i.v.m zaken die ik hier gelezen heb.

- Er zijn er die wheel cleaner van megs verdunnen. Ik ben van plan om een leeg flesje van 700 ml van monello aan te schaffen om dit te doen, maar hoeveel produkt en hoeveel water?
- Bij ons in de streek hebben ze enkel de kleine verpakking van Gold Class shampoo, nu ik ben niet bang van eens nieuws te proberen, welke stellen jullie voor en die wat goedkoper is maar toch evenveel zijn werk doet als GC? De NXT shampoo kan mij niet bekoren, moest je daarmee afkomen...

P1050222.webp

P1050226.webp

FOTO VAN BOVENKANT WIELKAST (onzichtbaar op het zicht)
P1050228.webp

P1050227.webp
P1050225.webp

P1050224.webp

P1050223.webp

Dasty ontvet zeer goed, maar dat moet voor wielkasten niet nodig zijn
Voor de remmen is het ronduit ongewenst om die met Dasty te ontvetten
Met een gewone autoshampoo bereik je hetzelfde resultaat
Modder vooraf laten weken, eventueel met warm water.

Voor de wielkasten gebruik ik gewoon een emmer met een beetje foamshampoo

De wielkasten spuit ik eigenlijk altijd gewoon af met de hogedruk reiniger, werkt hartstikke goed (en met de modderige wegen hier zien die van mij er na een week al erger uit :no ).
Qua shampoo zou ik zelf de Dodo Juice Born to be mild aanraden, ik heb zelf ook Dodo Juice Sour Power en Supernatural shampoo maar ik blijf toch altijd de Born to be mild pakken.
Verder heeft RedCat helemaal gelijk wat betreft Dasty, ik zou het lekker in de kast laten staan en liever APC en eventueel Meguiars Degreaser kopen.

Voor een goeie shampoos op het Carclean.com kijk eens naar de
Mothers Wax - Professional Auto Wash - 3780ml
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 3780ml
Meguiar's Professional - Shampoo Plus - 3780ml
Deze zijn allemaal in grote verpakkingen. Voordeligste is PB SS&S (ik heb net zo een besteld)

Ik bovenstaande reply's alleen maar bijtreden.
Dasty gewoon links laten liggen en eens overwegen om APC aan te schaffen.
Werkt heel doeltreffend(gewoon mengverhouding aanpassen aan de vervuilingsgraad...).
Kwestie shampoo ben ik een Poorboy's fan en heel tevreden kwestie prijs/kwaliteit verhouding.
Veel succes met de A6.

Ik zou trouwens persoonlijk liever eerst kleine verpakkingen shampoo kopen, zodat je een beetje kan proberen wat je zelf het prettigste vindt werken.

Ben benieuwd naar dit verslag, ik zou persoonlijk de nadruk op de lakschades (voor/na) enz leggen ipv modder IN de wielkast.. De meesten hier zien al snel of een auto vervuild is of niet ;-)
Succes met de klus!

Bedankt voor de tips en tips voor shampoo, heb altijd de grote verpakking had van megs, toen plots eergisteren bij de dealer die niet meer te verkrijgen was, vind het echt raar, want ze hebben praktisch alles staan. Jammer ook want al koop ik 3x de kleine kom ik duurder uit en heb ik nog nie de hoeveelheid die in de grote zit. Heb inderdaad al zitten kijken naar die van poorboy's, kan het maar proberen he. Maar die van mothers heeft ook wel diezelfde hoeveelheid van 1892 ml. Die van 3780 ml vind ik persoonlijk ietsjes TE, of het zou moeten zijn dat er meer schot in de zaak komt volgend jaar dat ik meer auto's doe. Ik detail al jaren die van mij, en nu eindelijk eens iemand anders hun wagen.

Al-bundy;348319 zei:
Ben benieuwd naar dit verslag, ik zou persoonlijk de nadruk op de lakschades (voor/na) enz leggen ipv modder IN de wielkast.. De meesten hier zien al snel of een auto vervuild is of niet ;-)
Succes met de klus!

Ik verwacht niet te veel lakschade behalve wat swirls, want de wagen was van de eerste eigenaar redelijk goed onderhouden, maar we zien wel...

Yoko;348307 zei:
Voor een goeie shampoos op het Carclean.com kijk eens naar de
Mothers Wax - Professional Auto Wash - 3780ml
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 3780ml
Meguiar's Professional - Shampoo Plus - 3780ml
Deze zijn allemaal in grote verpakkingen. Voordeligste is PB SS&S (ik heb net zo een besteld)

Volgens mij vergeet je de Dodo Juice Born to be Mild :ja

Inderdaad (die had ik ook al genoemd), naar mijn mening, en die van vele andere een van de beste shampoo's die er is (en bij een 10L emmer kost het ongeveer €0,50 per wasbeurt, dus hij is ook niet al te duur).