• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 Sedan Phantom Black - MY2006 - Correction Detail

johnwoo

Detailing guru
20 feb 2011
333
155
Gisteren een Audi A6 sedan (2006) onder handen genomen. Wat een klus, niet de stappen kunnen doen zoals ik voor ogen had aangezien ik het in 1 dag moest doen. Helaas geen goede after picas omdat het al donker was. Deze zal ik komende week nog maken zodat het resultaat beter te zien is, maar...... wat een verschil!

De A6 stond zag er in eerste instantie nog aardig uit totdat ik hem had gefoamed (Magifoam) en gewassen (BTBM)... Wat een swirls, RDS, doffe vlekken en nog wat onverklaarbare defecten... Door tijdsgebrek wel eerst goed gekleid met de gele Mothers klei en S&W. Velgen goed schoon gemaakt, Iron-X was echt nodig want de velgen waren nog nooit echt goed schoon gemaakt. De rotary gepakt met wit en mezzo, vervolgens met de DA met lichtgroen en finale afgewerkt. Alle swirls zijn weg en de meeste RDS en andere schades ook weg kunnen krijgen. Uiteraard ging hier het meeste tijd in zitten. Met BH en de Natty's afgewerkt.

Het was een hele klus maar het resultaat mag er zijn! De foto's in de avond laten wel deels het resultaat zien maar de voor foto's zeggen denk ik wel genoeg.

Gebruikte producten:

- Foam: Supa Snow Foam
- Shampoo: DJ BTBM
- Clay: Mothers (mild)
- Polish: Monello Mezzo @ LC White (Spot) Pad, Monello Finale @ LC Light Green (Spot) Pad
- Machines: Ferm AGM1037, DAP 900 (beide voorzien van LC (Spot) Backing Plates)
- Glaze: PB Blackhole
- Wax: PB Natty's Blue
- IPA 1:1
- PB APC
- PB Spray & Wipe
- Valet Pro Citrux Tar & Glue Remover
- Diverse PB Deluxe Towels en applicator pads
- Mothers Wheel Brush
- Iron-X
- Meguiars All Wheel Cleaner

Voor:

_DSC0338.webp

_DSC0339.webp

_DSC0341.webp

_DSC0343.webp

_DSC0344.webp

_DSC0345.webp

_DSC0347.webp

_DSC0348.webp

_DSC0349.webp

_DSC0351.webp

_DSC0352.webp

_DSC0354.webp

_DSC0355.webp

_DSC0356.webp

_DSC0357.webp

_DSC0358.webp

_DSC0359.webp

_DSC0360.webp

_DSC0361.webp

_DSC0362.webp

_DSC0363.webp

_DSC0364.webp

_DSC0366.webp

_DSC0367.webp


50/50:

_DSC0369.webp

_DSC0370.webp


Na:

_DSC0371.webp

_DSC0377.webp

_DSC0378.webp

_DSC0379.webp

_DSC0383.webp

_DSC0384.webp


En een paar met de iPhone:

Photo25-08-11212033.webp

Photo25-08-11212039.webp

Photo25-08-11212045.webp

Photo25-08-11212054.webp

Photo25-08-11212101.webp

Photo25-08-11212106.webp

Photo25-08-11212138.webp


Bedankt voor het lezen!
 
Ondanks de donkere after pics toch goed te zien hoe je een mooie lakcorrectie hebt behaald. Met de flits foto's nagenoeg geen imperfecties meer te zien :-)^

Erg mooie wagen ook :ja Toppie :cool 8-)
 
Dank al voor de positieve reacties!!

Het was inderdaad wel kort qua tijd maar zeker geen haastklus. Met deze stappen kon ik gelukkig een aanvaardbaar resultaat bereiken.

Het betreft namelijk de auto van mijn vader, vandaar dat ik het geen probleem vond om het in 1 dag te doen. Hij is vandaag jarig en als cadeau zou ik zijn auto onder handen nemen zodat hij op de dag zelf er mooi mee kon pronken.

Moet zeggen dat ik zelf ook versteld stond van de staat van de lak, wat een kunstwerk. Het ene defect nog gekker dan de ander. Bij sommige de oorzaak niet kunnen achterhalen, bij andere na lang denken een mogelijke oorzaak benoemd maar zeker weten doe je nooit....

Was mee bij de aanschaf van deze auto. Er waren wel een aantal dingen die me meteen opvielen maar wellicht door fillers hebben ze de boel toch wat verbloemt. Zaten ook hologrammen op maar waar die nou vandaan komen... Aan de swirls te zien is de auto heeeeel lang geleden eens gepolijst. Vervuiling viel dan wel weer mee, ik denk dat de vorige eigenaar hem wekelijks door de krasstraat heeft gehaald.

Normaal zou ik zeker 2 dagen nodig zijn aangezien er echt heel veel moest gebeuren. Heb me dus eigenlijk alleen op de lak gefocust want er waren nog wel meer zaken te verbeteren.
 
Jeez dat is nog eens een lak vol swirls8o Erg mooi resultaat gehaald.:-)^ :ja

Alleen de 50/50 die je hebt gemaakt wordt afgeraden om het op zo'n manier te doen. Voor 50/50 kan je beter overgang gebruiken tussen 2 panelen. Heb ik gelezen in dit topic: https://forum.Carclean.com/cc_postst11442/How-to-een-veilige-5050-maken.aspx
 
Klopt dat is waar, met een rotary is het echter prima te doen, aangezien ik na de 1e hit de tape alweer had verwijderd.
Het was ook niet de intentie om 50/50's te maken maar tijdens het afplakken van de grill had ik daar een stukje tape geplakt. Vandaar dat hele kleine stukje.
Beste is gewoon bij de deuren. De ene deur afplakken ivm kans op weinig lak op de randen.

Maar ook voor de rest, het is inderdaad wat makkelijker om het met twee verschillende delen te doen. Maar op deze manier is het ook geen probleem, mits je weet wat je doet.

Maar een kritische blik wordt gewaardeerd!
 
Prachtig verjaardagskado voor je vader Jonhwoo , denk dat die wel gelukkig zal zijn met wat je hier hebt gedaan . :-)^
 
Heel mooi resultaat !

Wel even 2 vraagjes : uit je stappenplan haal ik dat je mezzo met een witte spot pad hebt gebruikt op een rotary en daarna hebt nabehandeld met een licht groene spotpad icm finale op de DAP ?
Ik hoop toch voor je dat je gewone pads hebt gebruikt en die spot pads alleen voor de moeilijk bereikbare plekken ?

Heb je na het polijsten de delen ook nog afgenomen met spruzzo oid ? Het lijkt namelijk alsof er nog vette resten op de delen zitten, vooral op de foto waar je jou in de motorkap gereflecteerd ziet verschijnen.
Kan ook goed zijn dat het door de flits van je Iphone komt, maar het viel me zo op.

Kan me wel voorstellen dat je nu bek en bek af bent !
Het is een beste lap blik en zwart is nou ook niet de meest makkelijke klus.
 
Allererste gefeliciteerd met de verjaardag.
In 1 dag zo een lap werk is een onwijze klus, de echt 100% puntjes op de i is niet te doen maar denk ook niet dat dit het uitgangspunt is geweest.
Denk dat je wel zalig geslapen hebt :)
Al met al mag je jezelf wel een schouderklop geven en zeer content mag zijn ! !
 
Juffer1 zei:
Heel mooi resultaat !

Wel even 2 vraagjes : uit je stappenplan haal ik dat je mezzo met een witte spot pad hebt gebruikt op een rotary en daarna hebt nabehandeld met een licht groene spotpad icm finale op de DAP ?
Ik hoop toch voor je dat je gewone pads hebt gebruikt en die spot pads alleen voor de moeilijk bereikbare plekken ?
Uiteraard met de normale pads het grootste geheel gedaan. Vandaar (spot) tussen haakjes. Ik doe het grootste geheel altijd eerst met de normale pads, vervolgens de lastige hoekjes met de spotpads.

Juffer1 zei:
Heb je na het polijsten de delen ook nog afgenomen met spruzzo oid ? Het lijkt namelijk alsof er nog vette resten op de delen zitten, vooral op de foto waar je jou in de motorkap gereflecteerd ziet verschijnen.
Kan ook goed zijn dat het door de flits van je Iphone komt, maar het viel me zo op.
Ik heb hem gisteren nog even bekeken, van de waas klopt.. Er waren nog wat wax resten blijven zitten. Niet kunnen verwijderen aangezien vader alweer had gereden :'(

Overigens wordt de gehele auto met IPA 1:1 afgenomen alvorens de sealer/glaze of wax aan te brengen.

Dan hebben we meteen het probleem te pakken als je een detail doet met te weinig licht. Gelukkig al het overige wel met ruim voldoende licht kunnen behandelen. Halogeen lamp (500w) had ik uitgezet want het was zooooo warm..... =-o
In mijn collectie topic heb ik foto's van mijn eigen werkruimte gepost. Dan zal je zien dat ik erg gesteld ben op veel licht :-"

Juffer1 zei:
Kan me wel voorstellen dat je nu bek en bek af bent !
Het is een beste lap blik en zwart is nou ook niet de meest makkelijke klus.

Het was inderdaad een hele lap werk. Ik had ook niet verwacht dat het zo erg zou zijn.

mk-us zei:
Allererste gefeliciteerd met de verjaardag.
In 1 dag zo een lap werk is een onwijze klus, de echt 100% puntjes op de i is niet te doen maar denk ook niet dat dit het uitgangspunt is geweest.
Denk dat je wel zalig geslapen hebt :)
Al met al mag je jezelf wel een schouderklop geven en zeer content mag zijn ! !


thnx voor de felicitatie! De vrouw is vandaag jarig en ik maandag ;)
puntjes op de i was inderdaad echt niet te doen. Heb de velgen voor 75% goed gekregen anders koste het op dat moment teveel tijd. Lak gisteravond op de verjaardag nog even met de brinkmann bekeken, swirls zijn alle weg maar op een aantal delen toch nog wel aardig veel RDS. De visite was ook erg content met het resultaat.. :love


Ik heb heerlijk kunnen slapen, helemaal met de tijdsdruk en de warmte was het een zware klus, kwam ook helemaal bezweet thuis.
Als een blok in slaap gevallen, wel heerlijk na zo'n dag werken haha..
 
Mooie auto, mooie detail. Jammer dat het in één dag "moest". Meestal wordt het dan net niet zoals je zelf graag zou willen, maar ja, soms kan het niet anders.
 
Wederom gefelicitereerd dan en mocht ik vegeten alvast voor maandag.
Is het plaatsen van tl aan de zijkanten dan niet een optie ( met daglichtkleurdcode ), wordt minder heet dan een 500W'er maar geeft wel extra licht ?!
 
Nogmaals bedankt haha. Het was de garage van mijn vader :-D Hij heeft er drie oude TL's hangen, inderdaad te weinig licht. TL aan de zijkanten past perfect. Ik heb twee 500W'ers op statief, normaal had ik deze wel gebruikt maar om met 25 graden en lamp te werken werd wel even wat teveel.
In mijn eigen werkplaats (garage) heb ik 6 TL's met daglicht kleur. De 500W'ers lampen ga ik nog eens vervangen voor xenon. Mooier licht en minder warmteontwikkeling wat wel een toegevoegde waarde had gehad.
Daarnaast beschik ik indien nodig ook over een grotere werkplaats van 100m2. Echter is dat wel tien minuten rijden, dat vind ik zelf een nadeel.
 
Dat was geen A6 meer, maar een grote swirl op wielen. Die kon inderdaad wel wat aandacht gebruiken. In relatief korte tijd heb je een mooi resultaat gehad. En aangezien het de auto van je vader is, kun je de andere zaken mogelijk wat makkelijkr op een ander moment doen.

Uiteraard nog gefeliciteerd!
 
Geen A6 waardig idd haha. Binnenkort de trims etc nog onder handen nemen. Interieur moet ook nog maar dat was niet het doel.

Zaterdagavond toch nog een paar foto's gemaakt om wat te laten zien van het resultaat. Er is dus al wel twee dagen mee gereden.

_DSC0411.webp

_DSC0408.webp

_DSC0391.webp

_DSC0409.webp

_DSC0403.webp