Gisteren een Audi A6 sedan (2006) onder handen genomen. Wat een klus, niet de stappen kunnen doen zoals ik voor ogen had aangezien ik het in 1 dag moest doen. Helaas geen goede after picas omdat het al donker was. Deze zal ik komende week nog maken zodat het resultaat beter te zien is, maar...... wat een verschil!
De A6 stond zag er in eerste instantie nog aardig uit totdat ik hem had gefoamed (Magifoam) en gewassen (BTBM)... Wat een swirls, RDS, doffe vlekken en nog wat onverklaarbare defecten... Door tijdsgebrek wel eerst goed gekleid met de gele Mothers klei en S&W. Velgen goed schoon gemaakt, Iron-X was echt nodig want de velgen waren nog nooit echt goed schoon gemaakt. De rotary gepakt met wit en mezzo, vervolgens met de DA met lichtgroen en finale afgewerkt. Alle swirls zijn weg en de meeste RDS en andere schades ook weg kunnen krijgen. Uiteraard ging hier het meeste tijd in zitten. Met BH en de Natty's afgewerkt.
Het was een hele klus maar het resultaat mag er zijn! De foto's in de avond laten wel deels het resultaat zien maar de voor foto's zeggen denk ik wel genoeg.
Gebruikte producten:
- Foam: Supa Snow Foam
- Shampoo: DJ BTBM
- Clay: Mothers (mild)
- Polish: Monello Mezzo @ LC White (Spot) Pad, Monello Finale @ LC Light Green (Spot) Pad
- Machines: Ferm AGM1037, DAP 900 (beide voorzien van LC (Spot) Backing Plates)
- Glaze: PB Blackhole
- Wax: PB Natty's Blue
- IPA 1:1
- PB APC
- PB Spray & Wipe
- Valet Pro Citrux Tar & Glue Remover
- Diverse PB Deluxe Towels en applicator pads
- Mothers Wheel Brush
- Iron-X
- Meguiars All Wheel Cleaner
Voor:
50/50:
Na:
En een paar met de iPhone:
Bedankt voor het lezen!
De A6 stond zag er in eerste instantie nog aardig uit totdat ik hem had gefoamed (Magifoam) en gewassen (BTBM)... Wat een swirls, RDS, doffe vlekken en nog wat onverklaarbare defecten... Door tijdsgebrek wel eerst goed gekleid met de gele Mothers klei en S&W. Velgen goed schoon gemaakt, Iron-X was echt nodig want de velgen waren nog nooit echt goed schoon gemaakt. De rotary gepakt met wit en mezzo, vervolgens met de DA met lichtgroen en finale afgewerkt. Alle swirls zijn weg en de meeste RDS en andere schades ook weg kunnen krijgen. Uiteraard ging hier het meeste tijd in zitten. Met BH en de Natty's afgewerkt.
Het was een hele klus maar het resultaat mag er zijn! De foto's in de avond laten wel deels het resultaat zien maar de voor foto's zeggen denk ik wel genoeg.
Gebruikte producten:
- Foam: Supa Snow Foam
- Shampoo: DJ BTBM
- Clay: Mothers (mild)
- Polish: Monello Mezzo @ LC White (Spot) Pad, Monello Finale @ LC Light Green (Spot) Pad
- Machines: Ferm AGM1037, DAP 900 (beide voorzien van LC (Spot) Backing Plates)
- Glaze: PB Blackhole
- Wax: PB Natty's Blue
- IPA 1:1
- PB APC
- PB Spray & Wipe
- Valet Pro Citrux Tar & Glue Remover
- Diverse PB Deluxe Towels en applicator pads
- Mothers Wheel Brush
- Iron-X
- Meguiars All Wheel Cleaner
Voor:
50/50: