• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki Swift 1.5 Exclusive MY2006

Egepolo

Detailing rookie
10 mrt 2014
131
0
Hallo,

Hierbij mijn eerste detail aan een Suzuki Swift MY2006, nog nooit klei of een polijstbeurt gezien, wel altijd goed onderhouden dmv spons,zeem en een emmer. :-D
De auto is van me vriendin.

Auto vooraf:

1_zps71e5b434.jpg


2_zpsc7609cac.jpg


3_zps89c720b7.jpg


9_zps12098ef6.jpg


Iedere week gewassen...


Dag 1:
Velgen gedemonteerd en eerst een sopje gegeven met een goedkope action shampoo met rasta washmitt en een Valma velgenborstel inclusief kwast. Hierna Non-Ferro, deze na 2 minuten verdeeld met een melaminespons, uiteraard goed afgespoeld. Deze stap meerdere keren uitgevoerd. Uiteindelijk bleef ik zitten met veel teervlekken. Bij gebrek aan een teerverwijderaar, wasbenzine erbij genomen. Dit met veel geduld, redelijk veel weg kunnen krijgen. Resten plaklood laten zitten, dit ga ik later nog een keer doen.

-Banden schoon gemaakt APC 1:4
-Wielkasten met APC 1:4
-Auto nat gespoten met de tuinslang, trims en rubbers APC 1:4. Hoe lang doenjullie dit? Later behandeld met AF revive bleef heel veel zwart afgeven...
-Kieren, sponningen e.d. APC 1:4
-Auto 2EM gewassen met diverse goedkope shampoo in overvloed.
-Spray&Wipe 1:1 drooghulp, gedroogd met 2x Monello droogdoeken.

30_zpscef4069c.jpg


27_zpsf1110712.jpg


35_zps1179dadf.jpg


Dag 2:
Auto gereden naar garagebox(6km).
Snel het kleine beetje vervuiling met S&W .
-Eerst emblemen verwijderd met föhn, handschoentjes, de vingers, schoon gemaakt met wasbenzine. Heb nog heel veel weg moeten pulken.
-Auto gekleid met Mothers Kleikit, toen de showtime op was, verder gegaan met S&W 1:1.

Hier zoals ik al heb kunnen lezen veel te lang over gedaan. In totaal zo'n 5 uur, auto was als schuurpapier.
Kleien, restant met MF doek, boterham zakje test enz enz.
Ramen ook gekleid.

72_zps296bab61.jpg

Dag 3:
Toen polijsten, goed licht is volgens mij 1 van de belangrijkste dingen!!
Testspot duurde een uur, want heb ik nou resultaat of niet!?:) Gebruik gemaakt van 2 Action zaklampjes 1x14 LEDS.
Begonnen met Mezzo op Wit, weinig resultaat, Mezzo op oranje, beter maar nog niet helemaal. Dan maar mezzo op geel, wat een stof! Zo de motorkap gedaan, uiteindelijk maar besloten om de gehele auto te den met Mezzo op oranje. Uitsluitend de kunstof bumpers e.d met Mezzo op wit. Hier niet alles kunnen verwijderen. Koplampen en achterlichten ook meegenomen.
Gebruik gemaakt van Q2M Prep. Helaas niet kunnen afbouwen dmv tijd en wel erg lang ging duren zo.... Ik dacht de emblemen geheel te hebben verwijderd, volgende dag toch goed zichtbaar vanuit een bepaalde hoek in de zon! Hier ga ik nog een keer Veloce voor pakken incl met een cutting pad. In totaal toch zo'n 10 uur gepolijst.
Hierna de PB BH machinaal aangebracht op standje 1.
Toen de Colli #845 handmatig.
En toen... GEBROKEN!

54_zps1f21406e.jpg


76_zps78b10412.jpg

Dag 4:
-Velgen ook in de Colli 845
-Alle rubbers en trims met de AF Revive, helaas bleef dit zwart afgeven!
-Ramen en spiegels met S&W 1:1
-Nieuw kentekenplaat gehaald voor de achterzijde:)
-uitlaat PB Professional Polish
-Nagelopen met S&W
-6km terug gereden, althans mijn niet blonde vriendin, trachtte de auto te starten. Ik heb niks gedaan hoor, schat. Hmm, accu leeg!
Schoonvader lastig vallen, naar buiten kunnen duwen en weer aan de praat gerend.
-Eenmaal weer thuis, bandjes voorzien van bandenzwart
-Interieur alleen stof gezogen.

En vast nog wel wat vergeten.

Rechter koplamp dient vervangen te worden ivm vocht.
Flinke en leerzame klus, volgende keer ga ik wel een zwaarder middel polish durven pakken. Voor nu vind ik dat soort van toch nog wel "eng".

Afters:

Heeft al een ritje van 6 km gehad..

110_zps03d4c8d7.jpg


98_zpsd0d36a90.jpg


94_zpsc52922c4.jpg


103_zps1ed607ea.jpg


111_zps583ff06b.jpg
 
Prachtig resultaat! Recent de Swift van mijn vriendin ook op een vergelijkbare manier aangepakt. Ik had de VVT-logo's op het voorscherm er ook afgehaald als ik jou was. Mijn ervaring op de Swift is dat je echt wel met Veloce en een gele of woolpad aan de slag kunt. Kan me je angst wel voorstellen, maar je gaat echt niet zo maar door de lak heen met een DAP. Grote kans dat je de logo's ook niet meer ziet als je dat deel met die combinatie hebt behandeld (inclusief afbouwen).
 
Bedankt! Ik had verwacht met Mezzo op een oranje pad 95% correctie te behalen, vanwege de hoeveelheid marring na het kleien met de zachte klei van Mothers. Vandaar dat ik ook niet echt durfde te polijsten met veloce. Je hebt hier ieder geval wat van me angst weg genomen, ook al heb ik vernomen dat iedere lak anders is.. De VVT logo's moesten blijven zitten:). Van het weekend de logos op de kofferklep nog is wat zwaarder polijsten.
 
Ziet er erg mooi uit ! Respect voor de vele uren . :ja

Ik neem aan dat je vriendin op haar beurt jou verwent heeft na deze detail ??? :D
 
Heb je nog die achtergebleven logo's even bijgewerkt onlangs? Daar nog resultaten van? :) Knappe detailbeurt, dat wel!
 
Jazeker :)! Goed gelukt met het advies van Pakkie(zie 2e post hierboven). Veloce op geel, Mezzo op oranje, finale wit + zwart.. Ook na enkele dagen niks meer van te zien, nu een week geleden . Helaas geen foto's van gemaakt. Deze zal ik na de wasbeurt van aankomend weekend even posten :).