Hallo,
Hierbij mijn eerste detail aan een Suzuki Swift MY2006, nog nooit klei of een polijstbeurt gezien, wel altijd goed onderhouden dmv spons,zeem en een emmer. :-D
De auto is van me vriendin.
Auto vooraf:
Iedere week gewassen...
Dag 1:
Velgen gedemonteerd en eerst een sopje gegeven met een goedkope action shampoo met rasta washmitt en een Valma velgenborstel inclusief kwast. Hierna Non-Ferro, deze na 2 minuten verdeeld met een melaminespons, uiteraard goed afgespoeld. Deze stap meerdere keren uitgevoerd. Uiteindelijk bleef ik zitten met veel teervlekken. Bij gebrek aan een teerverwijderaar, wasbenzine erbij genomen. Dit met veel geduld, redelijk veel weg kunnen krijgen. Resten plaklood laten zitten, dit ga ik later nog een keer doen.
-Banden schoon gemaakt APC 1:4
-Wielkasten met APC 1:4
-Auto nat gespoten met de tuinslang, trims en rubbers APC 1:4. Hoe lang doenjullie dit? Later behandeld met AF revive bleef heel veel zwart afgeven...
-Kieren, sponningen e.d. APC 1:4
-Auto 2EM gewassen met diverse goedkope shampoo in overvloed.
-Spray&Wipe 1:1 drooghulp, gedroogd met 2x Monello droogdoeken.
Dag 2:
Auto gereden naar garagebox(6km).
Snel het kleine beetje vervuiling met S&W .
-Eerst emblemen verwijderd met föhn, handschoentjes, de vingers, schoon gemaakt met wasbenzine. Heb nog heel veel weg moeten pulken.
-Auto gekleid met Mothers Kleikit, toen de showtime op was, verder gegaan met S&W 1:1.
Hier zoals ik al heb kunnen lezen veel te lang over gedaan. In totaal zo'n 5 uur, auto was als schuurpapier.
Kleien, restant met MF doek, boterham zakje test enz enz.
Ramen ook gekleid.
Dag 3:
Toen polijsten, goed licht is volgens mij 1 van de belangrijkste dingen!!
Testspot duurde een uur, want heb ik nou resultaat of niet!?
Gebruik gemaakt van 2 Action zaklampjes 1x14 LEDS.
Begonnen met Mezzo op Wit, weinig resultaat, Mezzo op oranje, beter maar nog niet helemaal. Dan maar mezzo op geel, wat een stof! Zo de motorkap gedaan, uiteindelijk maar besloten om de gehele auto te den met Mezzo op oranje. Uitsluitend de kunstof bumpers e.d met Mezzo op wit. Hier niet alles kunnen verwijderen. Koplampen en achterlichten ook meegenomen.
Gebruik gemaakt van Q2M Prep. Helaas niet kunnen afbouwen dmv tijd en wel erg lang ging duren zo.... Ik dacht de emblemen geheel te hebben verwijderd, volgende dag toch goed zichtbaar vanuit een bepaalde hoek in de zon! Hier ga ik nog een keer Veloce voor pakken incl met een cutting pad. In totaal toch zo'n 10 uur gepolijst.
Hierna de PB BH machinaal aangebracht op standje 1.
Toen de Colli #845 handmatig.
En toen... GEBROKEN!
Dag 4:
-Velgen ook in de Colli 845
-Alle rubbers en trims met de AF Revive, helaas bleef dit zwart afgeven!
-Ramen en spiegels met S&W 1:1
-Nieuw kentekenplaat gehaald voor de achterzijde
-uitlaat PB Professional Polish
-Nagelopen met S&W
-6km terug gereden, althans mijn niet blonde vriendin, trachtte de auto te starten. Ik heb niks gedaan hoor, schat. Hmm, accu leeg!
Schoonvader lastig vallen, naar buiten kunnen duwen en weer aan de praat gerend.
-Eenmaal weer thuis, bandjes voorzien van bandenzwart
-Interieur alleen stof gezogen.
En vast nog wel wat vergeten.
Rechter koplamp dient vervangen te worden ivm vocht.
Flinke en leerzame klus, volgende keer ga ik wel een zwaarder middel polish durven pakken. Voor nu vind ik dat soort van toch nog wel "eng".
Afters:
Heeft al een ritje van 6 km gehad..
Hierbij mijn eerste detail aan een Suzuki Swift MY2006, nog nooit klei of een polijstbeurt gezien, wel altijd goed onderhouden dmv spons,zeem en een emmer. :-D
De auto is van me vriendin.
Auto vooraf:
Iedere week gewassen...
Dag 1:
Velgen gedemonteerd en eerst een sopje gegeven met een goedkope action shampoo met rasta washmitt en een Valma velgenborstel inclusief kwast. Hierna Non-Ferro, deze na 2 minuten verdeeld met een melaminespons, uiteraard goed afgespoeld. Deze stap meerdere keren uitgevoerd. Uiteindelijk bleef ik zitten met veel teervlekken. Bij gebrek aan een teerverwijderaar, wasbenzine erbij genomen. Dit met veel geduld, redelijk veel weg kunnen krijgen. Resten plaklood laten zitten, dit ga ik later nog een keer doen.
-Banden schoon gemaakt APC 1:4
-Wielkasten met APC 1:4
-Auto nat gespoten met de tuinslang, trims en rubbers APC 1:4. Hoe lang doenjullie dit? Later behandeld met AF revive bleef heel veel zwart afgeven...
-Kieren, sponningen e.d. APC 1:4
-Auto 2EM gewassen met diverse goedkope shampoo in overvloed.
-Spray&Wipe 1:1 drooghulp, gedroogd met 2x Monello droogdoeken.
Dag 2:
Auto gereden naar garagebox(6km).
Snel het kleine beetje vervuiling met S&W .
-Eerst emblemen verwijderd met föhn, handschoentjes, de vingers, schoon gemaakt met wasbenzine. Heb nog heel veel weg moeten pulken.
-Auto gekleid met Mothers Kleikit, toen de showtime op was, verder gegaan met S&W 1:1.
Hier zoals ik al heb kunnen lezen veel te lang over gedaan. In totaal zo'n 5 uur, auto was als schuurpapier.
Kleien, restant met MF doek, boterham zakje test enz enz.
Ramen ook gekleid.
Dag 3:
Toen polijsten, goed licht is volgens mij 1 van de belangrijkste dingen!!
Testspot duurde een uur, want heb ik nou resultaat of niet!?
Begonnen met Mezzo op Wit, weinig resultaat, Mezzo op oranje, beter maar nog niet helemaal. Dan maar mezzo op geel, wat een stof! Zo de motorkap gedaan, uiteindelijk maar besloten om de gehele auto te den met Mezzo op oranje. Uitsluitend de kunstof bumpers e.d met Mezzo op wit. Hier niet alles kunnen verwijderen. Koplampen en achterlichten ook meegenomen.
Gebruik gemaakt van Q2M Prep. Helaas niet kunnen afbouwen dmv tijd en wel erg lang ging duren zo.... Ik dacht de emblemen geheel te hebben verwijderd, volgende dag toch goed zichtbaar vanuit een bepaalde hoek in de zon! Hier ga ik nog een keer Veloce voor pakken incl met een cutting pad. In totaal toch zo'n 10 uur gepolijst.
Hierna de PB BH machinaal aangebracht op standje 1.
Toen de Colli #845 handmatig.
En toen... GEBROKEN!
Dag 4:
-Velgen ook in de Colli 845
-Alle rubbers en trims met de AF Revive, helaas bleef dit zwart afgeven!
-Ramen en spiegels met S&W 1:1
-Nieuw kentekenplaat gehaald voor de achterzijde
-uitlaat PB Professional Polish
-Nagelopen met S&W
-6km terug gereden, althans mijn niet blonde vriendin, trachtte de auto te starten. Ik heb niks gedaan hoor, schat. Hmm, accu leeg!
Schoonvader lastig vallen, naar buiten kunnen duwen en weer aan de praat gerend.
-Eenmaal weer thuis, bandjes voorzien van bandenzwart
-Interieur alleen stof gezogen.
En vast nog wel wat vergeten.
Rechter koplamp dient vervangen te worden ivm vocht.
Flinke en leerzame klus, volgende keer ga ik wel een zwaarder middel polish durven pakken. Voor nu vind ik dat soort van toch nog wel "eng".
Afters:
Heeft al een ritje van 6 km gehad..