• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A8 Lang 4.2 V8 Kleine beurt

Izzy

Detailing addict
16 jun 2009
40
52
43
Audi A8 L 4.2 V8

Dit weekend een Audi A8 behandeld, wat een prachtige mooie Audi is dat zeg….zelf vind ik dit model een van de mooiste Audi’s ooit.
De A8 was in goede staat, dus gekozen voor een mildere aanpak (dus geen zware combi’s) :roll

Wat is er gedaan.

Voorspuiten
Banden Wielkasten en rubbers APC 1/10
Wassen met NXT
Kleien met Mequiars consumenten klei (alleen de nodige plaatsen)
Uitlaat met Valma chroom cleaner
ruiten Glass cleaner Meq

Lak
Paint cleaner Step 1 meq. Witte pad met de hand
Monello finale op witte pad of oranje met dap 500 op stand 5/6 voor een lichte correctie
Black Hole zwarte pad Dap 500 stand 2/3 (Heerlijk Spul (tu))
PB EX-P Rode pad Dap500 stand 2/3
PB natty's Blue deels met de hand en deels Dap
Sponningen met EX-P met handpad en daarna natty’s Blue met de hand

Velgen (aluminium)
Eerst met APC, en velgen reiniger van Meq
Wassen met NXT
velgen beschermen met PB EX-P
Banden in de tire gel

Int
Stofzuigen
Leer (met gaatjes) schoonmaken met APC (lastig klusje die gaatjes vuilvrij maken)
Leer PB Leather Stuff
Rest met APC 1/10 en nabehandelen met Natural Look
Vlekken hemel met APC

Totaal zo’n 13 uur arbeid. B)
STOM, terwijl hij stond te glimmen in de garage geen foto’s genomen :|~* , dus ik heb geen mooie na foto’s…..maar hij glimt wel :party:
De Black Hole is echt top spul :heart_eyes: en natty’s ook, jammer dat het potje te klein is voor de pad en hij snel gaat korrelen.
Alles bijelkaar tevreden, maar het kan altijd beter :-"

Mooie velgen, alleen valt er meer glans te halen.
IMG_0485.jpg
IMG_0488.jpg


Dus eerst behandelen met APC, vervolgens met Wheel Cleaner, ook de banden niet vergeten….
IMG_0489.jpg

De wielkasten met APC reinigen,
IMG_0490.jpg

Vervolgens met APC alle kiertjes borstelen met de borstel…
IMG_0492.jpg

IMG_0494.jpg

IMG_0495.jpg


Vervolgens lekker soppen met NXT, in totaal 2 keer gewassen om zeker te zijn dat we niets hebben overgeslagen…zo’n grote auto zie je gauw een plekje over het hoofd. :-"
IMG_0497.jpg

IMG_0498.jpg



Vervolgens de uitlaten behandeld met Chroom Cleaner, Bling Bling
IMG_0502.jpg


Ik had nog niet goed gekneed maar ik dacht even kijken of er vervuiling in het lak zit….zie foto na een paar cm op de achterklep, dus reinigen maar…
IMG_0505.jpg


Na het stofzuigen..
IMG_0513.jpg

Het dashbord is van leer, maar is zo te zien nooit behandeld, het leer spul trok gelijk in…
IMG_0517.jpg


Velgen gewassen en in de EX-P best wel wat werk maar dat zijn die velgen wel waard,.
IMG_0528.jpg


Behandeld en opgepoetst, mooie matte look zonder vlekken.
IMG_0524.jpg


De stoelen achter behandeld, van grijs naar zwart… (helaas geen 50/50)
IMG_0523.jpg

IMG_0518.jpg


Hierna nog alle dorpels behandeld met Natural Look, sponningen zijn behandeld met natty’s
IMG_0525.jpg


De details niet te vergeten, die moeten ook glimmen
IMG_0516.jpg


Jammer dat ik geen goede na foto’s heb….maar je kunt ook niet alles hebben… deze prachtige Audi kan er weer even tegen aan, de volgende keer zullen we iets meer aandacht besteden aan de voorgrill, die heb ik niet echt kunnen behandelen…
De basis is er.. nu is het een kwestie van goed bijhouden en bij iedere wasbeurt aandacht besteden aan 1 onderdeel om hem te perfectioneren…

Je zou niet zeggen dat deze auto 6 jaar oud is en richting de 170000k zit.....
IMG_0530.jpg

IMG_0531-1.jpg


Ik moet eens leren foto's nemen...:|
 
Wat een heerlijke bak :heart_eyes:

Een auto van 6 jaar met 170k op de teller zou toch wel krasjes/swirls/etc hebben? Of was dat de bedoeling niet om alles eruit te halen?
 
Ik heb een lichte correctie gedaan, de auto was altijd met de hand gewassen op een goede manier, dus weinig swirls.
kleine krasjes zitten hier en daar wel, maar niet storend voor de eigenaar...ik had een zwaardere combi kunnen gebruiken maar de missie was om de auto schoon, fris en glansend te krijgen...dit is wel gelukt denk ik.
 
Is het niet zo dat als je je velgen alleen in de ex-p zet dat het er heel snel weer af is?

Misschien een tip: eerst pb white diamond, ex-p, pb wheel sealant.
 
PB EX-P moet even houden, maar volgende keer inderdaad een WheelSealant, ik kwam een beetje in tijd nood....:-b
 
Merk je veel verschil met gebruik van EX-P op die Alloy-velgen. ?
En White Diamond op velgen erna..

Is deze combinatie net zo duurzaam als mijn gebruikte Wheelwax ?

Ben benieuwd naar respons....

gr

Dachs
 
Dat kan ik me voorstellen :grinning:

In theorie zal de sealant of wheelsealant iets minder lang houden gezien de basis op een glaze (vettig/afdekken en opvullen van gaatjes waardoor minder 'houvast' voor de sealant), maar dat zal wel meevallen als je elke maand opnieuw een laagje wheelsealant opbrengt.
 
deze velgen zijn toch ook gewoon gespoten? dus is het toch goed als je eerst een glaze aanbrengt voor de sealant/wax
 
Mooie auto en zeer net resultaat. Vooral het leer zag er strak uit!
 
dachshound zei:
Merk je veel verschil met gebruik van EX-P op die Alloy-velgen. ?
En White Diamond op velgen erna..

Is deze combinatie net zo duurzaam als mijn gebruikte Wheelwax ?

Ben benieuwd naar respons....

gr

Dachs


Ik vindt dat het goed werkt, nou moet ik je qwl zeggen dat ik geen andere wax of combi gebruikt heb.
 
Ja inderdaad, ik vergeet foto's te maken, als zo'n auto komt wil ik eerst overleggen met de eigenaar en dan snel beginnen....als je dan bezig bent vergeet je goede foto's te nemen. dus roep je komt wel....
Tegen het eind kom je ook nog eens in tijd nood en dan komt fotograveren al helemaal niet in je op.

13 uur keihard werken wil je zo'n lange audi van binnen en buiten behandelen. en na het wassen en kleien nog 5 keer netjes rond moeten gaan kost ook tijd en moeite.

Maar de volgende keer zal ik meer aandacht besteden aan fotograveren... :)