• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A8L 6.0 W12 Quattro Pro Line

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Afgelopen weekend stond deze machtige auto gepland voor een exterieur detail. Een aantal jaar geleden had ik deze al een keer onder handen genomen en de eigenaar vond het tijd dat de auto wederom door mij gedaan moest worden.
Al die jaren hebben we regelmatig contact gehouden, tips en tricks en product adviezen uitgewisseld. Toch was de eigenaar niet tevreden met eerder detail beurten door derden en zo werd er besloten de auto door mij onder handen te laten nemen.

De auto bij aanvang:
ondanks dat de eigenaar zéér zuinig is en deze goed onderhoud, zag de auto bij aankomst er net iets viezer uit dan de vele foto's die ik kreeg toegestuurd via Whatsapp, niet gek als de auto een buitenslaper is en de eigenaar dik 2 uur moest rijden naar de mooiste stad achter de duinen, maar de eigenaar had het er voor over omdat de auto in goede handen bij mij is.

foto 01.jpg


foto 02.jpg

Prewash, foamen, wassen:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan vuil los weken zonder aangeraakt te worden. Zo minimaliseer je waskrasjes en swirls.
- Kenotek Car Foam extra
- shampoo Poorboys World Slick&Suds
- Monello washmitt

foto 03.jpg


De-ironizen:
de grote! 22 inch velgen werden behandeld met Monello Non-Ferro, er kwam werkelijk 0.0 vuil vanaf of enige reactie, mede omdat er keramische remschijven onder de auto liggen.

foto 04.jpg

Nadat de auto grondig werd afgespoten, alles opgeruimd was, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.

Lak vervuiling:
bij het kleien kwam erg weinig tot geen vuil van de lak af. Zoals eerder gezegd, wordt de auto erg goed bijgehouden door de eigenaar.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboys World Spray&Wipe

foto 05.jpg


Lakdiktemeting:
omdat de auto in het verleden al meerdere keren deels en vorig jaar volledig is overgespoten, zit de Audi dik in zijn jasje. De waardes varieerden van +/- 150 micron tot waardes dik over de 500 micron.

foto 06.jpg


Staat van de lak:
de lak kon we de nodige aandacht krijgen, her en der swirls van het wassen, veel opgedroogde kalkvlekken met name op de motorkap, niet gek als daaronder een brullende 6.0 liter W12 ligt met heul veel trappelende paardjes.

foto 07.jpg


foto 08.jpg


Polijsten:
het polijsten is in meerdere stappen gedaan. Als eerste geprobeerd met een aantal Gyeon pads en pasta's, maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Besloten om op te schalen naar Rupes pads en pasta's, hiermee kreeg ik de lak wel strak.

Enkele voor en na foto's:

foto 09.jpg


foto 010.jpg


foto 011.jpg


foto 012.jpg


foto 013.jpg


Met een cone geprobeerd de grille te polijsten, of de grille is te klein of de cone te groot, dan maar ouderwets handwerk.

foto 014.jpg


Na vele uren buffelen zit de glans en reflectie er weer goed in.

foto 015.jpg


foto 016.jpg


Onder de motorkap ook de boel weer opgefrist.
foto 017.jpg


Omdat met name de motorkap snel last heeft van kalkvlekken, besloten deze met Gyeon One te behandelen en de rest van de auto met Gyeon Wax.

foto 018.jpg


Na nog (vele) puntjes op de i gezet te hebben waaronder:
- ramen gepolijst met Autoglym car glass polish
- ramen behandeld met Turtle Wax Clearvue Rainkleer
- alle sponningen schoon gemaakt.
- alle hoogglans trims behandeld

Toen kon de auto naar buiten.
 
Laatst bewerkt:
die ziet er weer super uit ;) en ook leuk dat de eigenaar de 2 uur over heeft om terug naar jou te komen ipv naar een andere te zoeken
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Die ziet er weer uit als nieuw!

Alleen de velgen en verlaging zijn - naar mijn mening - enorm jammer, zeker omdat ze ook totaal niet bij de auto passen. Een a8 w12 is juist gemaakt om comfortabel hard mee te kunnen rijden, maar met zulke velgen neemt het comfort natuurlijk wel af. Met de juiste (originele) velgen en goede rijhoogte blijft dit echter wel een van de mooiste en fijnste sedans.
 
Nondeknetters, wat een gave slee.

Ff ander vraagje: ik las/zag vanavond meermaals dat Non-ferro gebruiken in de buurt van /op keramische schijven een no-go is, omdat het de schijf kan aantasten.

Hoe heb je dat gedaan?