• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi Q7 eerste Detail

simon84000

Detailing rookie
21 jun 2013
23
0
Leuk weer buiten en geen plannen dus vandaag eerste echte poging tot een detail gedaan (en meteen 1 vd eerste keren auto wassen :roll )

Slachtoffer is een Audi Q7 van inmiddels 5 jaar oud die niet veel anders dan de carwash kent.

Omstreeks 17u begonnen met de auto met de Karcher in te spuiten (wegens ontbreken van een foamlans) met wat Dettol ontvetter om de lak alvast wat te strippen.


2013_08_03_16_51_29.jpg


Hierna auto te lijf gegaan met een overdosis Megs Gold Class Shampoo, wat ruikt dat lekker zeg! :) Als wash mitt een el cheapo merkloos microvezel handschoen (Een nieuwe staat uiteraard al op de wenslijst, suggesties altijd welkom!). Kwam vanzelfsprekend veel vuil vanaf.

2013_08_03_16_51_44.jpg



En dan krijg je zo'n emmers als je doorzichtige uit de Action vraagt :)^ Ach ja, werkt ook!

2013_08_03_17_16_40.jpg



Geweldig praktisch om te kuisen hoor zo'n grill, En het dak doet er niet veel voor onder! :party:

2013_08_03_18_07_54.jpg

2013_08_03_19_01_14.jpg
]



Hierna waren kieren v.d. deuren en koffer aan de beurt, deze waren immers voor zover ik weet nog nooit gekuist geweest. PB's APC 1:4 erop en ingewerkt met wat borstels. En een breinaald uiteraard! :)

2013_08_03_16_51_48.jpg



Bij gebrek aan beter de velgen ook gepoetst met de eurodeal remmenreiniger van bij de action en wat WD-40 :weetniet

2013_08_03_21_16_36.jpg

2013_08_03_21_15_52.jpg


trouwens wel overal zwarte puntjes (niet het dikkere zwart uiteraard) die er tegen geen prijs af te krijgen waren, resultaat van het nooit de velgen grondig te kuisen en onherstelbaar of? Ik heb Iron X liggen maar die voor een uitleenbeurt bij de buren en kon ik dus niet gebruiken. Bijgevolg staan de velgen morgen nogmaals op het programma, met de Iron. X dan. Iemand raad?

2013_08_03_19_41_32.jpg
]

Vervolgens nogmaals gewassen nadat de kunststof (wat toch een relatief groot stuk was) onderaan ook met APC behandeld was.

Met dit als resultaat:

2013_08_03_21_15_47.jpg

2013_08_03_22_11_18.jpg



En dit was vers water (2em)... moet ik mij vragen stellen?
Al ziet de auto er na 2 wasbeurten er wel al duidelijk wat beter uit! :)^


21u inmiddels en begonnen met het kleien van de motorkap. Gebruikte klei is deze van Auto Finesse. Onderstaande foto resultaat van een kleine helft ervan...

2013_08_03_22_13_25.jpg


Overigens wel nog wat (voelbare) puntjes die er onder geen beding af willen. Ik weet dat de Auto Finesse klei van nature redelijk mild is, al lijkt het me dat deze de voelbare deeltjes toch ook moet weghalen? Ligt het a.d. klei of is het mogelijk dat het er alleen afgaat met product zoals Iron. X?


En toen viel de avond plots zeer snel...

2013_08_03_22_31_23.jpg



Ground Zero :schaam

2013_08_03_22_13_25.jpg




Morgen (vandaag inmiddels :| ) staat het volgende nog gepland:

  • Auto verder kleien (motorkap inmiddels gedaan)
  • Velgen nogmaals reinigen met APC en Iron X (al lijkt de APC niet veel meer te doen...)
  • Wegens ontbreken van polijstmiddelen geen polijstsessie, roeien met de riemen die we hebben uiteraard! (& het geluk dat swirls gezien de kleur v.d. lak nog niet rap opvallen...)
  • Mothers California Gold Micro Polish & Glaze aanbrengen
  • Rubbers en kunststof behandelen met Af Trim Dressing ( tijd tot volledig droog?)
  • Een laagje Collinite n.845 erover (welke ook op de velgen kan hé?) en indien de macht der tijd dit nog toelaat aftoppen met ofwel een 2e laagje 845 ofwel een laagje Megs Deep Crystal Liquid Wax. Wat raden jullie aan? En wat mag ik als voldoende tijd om uit te harden zien voor de Collinite?

een dikke 5 uur verder:


2013_08_03_22_31_23.jpg



Morgen nog redelijk wat werk te verzetten dus, vlug in bed! :party:


Ik was aan het twijfelen of dit of hier of bij projecten moest, indien verkeerd alvast mijn excuses dus!
 
Dat is een mooi begin.

Tussen de waxlagen is het zover ik weet handig om 12 uur te wachten zodat ze helemaal uitgehard zijn. Althans dat is wat ik altijd doe.

Die kleine zwarte puntjes zouden teer kunnen zijn. Makkelijk met tar-x te verwijderen.

Sterkte vandaag met de rest.
 
Flinke klus zeg! Dan merk je pas hoe groot zo'n Q7 echt is. Je pakt mooi de detailplekjes op met een brijnaald en een doekje, netjes. Ben benieuwd naar het resultaat.
 
simon84000;337507 zei:
2013_08_03_19_41_32.jpg



En dit was vers water (2em)... moet ik mij vragen stellen?
Al ziet de auto er na 2 wasbeurten er wel al duidelijk wat beter uit! :)^


Dit soort spoelemmers zie ik wel vaker voorbij komen, dan vraag ik mij telkens weer af: Hoe krijg je dat voor elkaar? :confused:
Dan doe je toch echt iets niet goed..............of zie ik dat verkeerd? Tenzij het de wasemmer van de wielkast borstels is.
Mij is dit echt nog nooit gelukt om zo een smerige spoelemmer te krijgen, hierin uitspoelen heeft imo niet veel nut meer.


Verder succes met het vervolg! :)^
 
Rolf;337612 zei:
Dit soort spoelemmers zie ik wel vaker voorbij komen, dan vraag ik mij telkens weer af: Hoe krijg je dat voor elkaar? :confused:
Dan doe je toch echt iets niet goed..............of zie ik dat verkeerd? Tenzij het de wasemmer van de wielkast borstels is.
Mij is dit echt nog nooit gelukt om zo een smerige spoelemmer te krijgen, hierin uitspoelen heeft imo niet veel nut meer.


Verder succes met het vervolg! :)^

Niet alleen uitspoelen heeft geen zin meer zo :)
 
Ik heb dezelfde emmers gehad van de action, tot dat die begonnen te scheuren. Ik heb nu grit guard emmers. Het verschil is enorm.
Nog veel werkgenot met de Q7