• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AUDI Q7 MEGA HANDJOB

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Hallo allemaal,

donderdag stond er voor mijn doen een mega klus op het programma. Een Audi Q7!!!

zo zag hij er bij aankomst uit.

DSCF2373.jpg


DSCF2374.jpg


DSCF2375.jpg


DSCF2376.jpg


Eerst even de horloges en armband uit om krassen te voorkomen en daarna maar eens gestart met de velgen.

hiervoor heb ik de Autoglym Engine cleaner gebruikt omdat dit een veilige reiniger is. even inspuiten en kort in laten werken. daarna afspoelen met water en nog even met een kwast behandelen. hierdoor ontstaat een goed reinigende schuim massa. dan goed afspoelen met water.

DSCF2379.jpg


daarna de auto gewassen met een shampoo van de groene schildpad (jaja laat de reacties maar komen, haha) met een halve dosering dan de aangegeven hoeveelheid gaat het prima. maar niet gebruiken als een onderhoudende shampoo..

DSCF2380.jpg


DSCF2381.jpg


de auto daarna gedroogd en de Poorboys milde klei in samenwerking met de spray en wipe , 1:1 verdund, losgelaten op de auto
de motorkap had maar weinig vervuiling

DSCF2382.jpg


maar de portieren en de spatschermen was een ander verhaal, hier een voorbeeld van 1 portier

DSCF2383.jpg


Na het kleien de auto nagelopen met de Autoglym Paint renovator, de auto had nagenoeg geen swirls maar hier en daar wat ingevreten vogelpoep.

DSCF2384.jpg


na de renovator de lak behandeld met de autoglym super resign polish, aangebracht met een rode LC handpad

DSCF2385.jpg


De auto daarna in de NXT 2.0 gezet en de rubbers en vooral de gril behandeld met de rubber care van autoglym en een plastic cleaner.
de velgen nabehandeld met een chroom polish met dit als uiteindelijk resultaat

DSCF2386.jpg


DSCF2387.jpg


DSCF2388.jpg


DSCF2389.jpg


het interieur heb ik een dag later gedaan.
al met al een leuke klus van een beest van een auto:heart_eyes:


bedankt voor het lezen en reacties en opbouwende kritiek is altijd welkom
 
Prachtige audi. (audi fanaat :party: )

Wat een (hand)werk moet dat zijn geweest. Kon je wel bij het dak komen?
Mooi resultaat ook. Het is een lastige kleur om een diepe glans op te behalen.

Tipje voor de volgende keer (zover gemist):
Bandendressing en de uitlaatjes.

Was de eigenaar ook blij?

Groeten,
Vincent
 
De bandjes heb ik gedaan met een schuim spuitbus van valma, werkt heel goed en heeeel lang. op mijn eigen auto zeker 3 tot 4 weken.
enkel geen goede foto van gemaakt.

ik moet idd nog een goede metaal polish hebben voor de uitlaten e.d.....ik dacht aan die van meguiars...all metal polish geloof ik.

eigenaar was dik tevreden!!!

ik ben bijna 1,90 meter.....maar moest af en toe even een deur opendoen en in de auto gaan staan om op het dak te komen :D
 
Mooi resultaat .. alleen met t handje ;)

Schrok wel even toen ik de deuk op de achterklep zag... die zie je namelijk niet zo goed op de eerste before foto's ;)

Banden gel inderdaad zoals eerder gezegd!
 
Die spierballen kan ik me indenken nu, wat een oppervlakte heeft zo'n bak. Zonde dat je zo hard op de kofferdeksel hebt gedrukt, maar dat krijg je als je zulke spierballen hebt ontwikkeld ;). De Q7 staat er weer netjes bij.
 
Wat een werk, want wat een oppervlakte. Er staat bij mij om de hoek ook een Q7. Regelmatig loop ik er langs en ieder keer verbaas ik me weer hoe groot een Q7 is. In alles. Respect voor het resultaat! :)^
 
Dat was een redelijk werkje! Grootste wat ik tot nu toe met de hand was gedaan was een A6 en een V70 maar dat was al redelijk wat werk!