• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi RS4 B5 – Avus Zilver

MLL

Detailing addict
28 jun 2010
64
52
Al enige tijd volg ik met veel interesse de show off rubriek van dit forum. Hoogste tijd dus om ook zelf eens een bijdrage te leveren!

Het gaat hier om een auto van m’n broer, namelijk zijn Audi RS4 B5.

Als eerste de buitenkant gedaan, helaas hebben wij toen geen foto’s gemaakt, dus hiervan zijn er alleen na-foto’s. Verder is de Audi niet in één keer onder handen genomen, om zo alles rustig en uitgebreid te kunnen doen en om natuurlijk een excuus te hebben om af en toe de RS4 weer even mee te kunnen nemen. :grinning:

Wassen - Meguiars Gold Class Car Wash i.c.m. 'The Bone' Spons
Kleien - Meguiars Smooth Surface Clay i.c.m. Meguiar's Last Touch Spray
Polijsten - Monello Raffini serie, op een aantal delen was Inizio Forza op oranje nodig, maar grotendeels voldeed de mezzo op witte pad en daarna finale op een (licht) groene pad.
Glaze - Poorboys World White Diamond
Sealant - Poorboys World EXP Pure Sealant
Wax - Poorboys World Natty's Paste Wax

Velgen - Meguiar’s APC en CarPro Iron.X
Banden - Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection
Ruiten – Meguiar's Professional Glass Cleaner
Interieur – Extractor voor de bekleding en Poorboys Natural Look voor de kunststofdelen
Trims - Poorboys World Trim Restorer
RVS (uitlaat) - Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish
Koplampen - Gewetsand (Meguiars Unigrit Finishing Papers 1000, 2000, 3000) en daarna
gepolijst (Monello Raffini serie) en tot slot een laagje Wolfgang Plastik Surface Sealant aangebracht.
Voor de banden, velgen en wielkasten heb ik de borstels van Mothers gebruikt.
Een stapel doeken van de diverse merken, en ik zal vast nog wat vergeten..

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg

De extra dikke RS4 rondingen. :heart_eyes:

7.jpg

De RVS uitlaat van MTM, niet alleen de eindstukjes, maar ook de demper werd weer blinkend gemaakt.

8.jpg

De kofferbakmat met olie achtige vlekken.

9.jpg


10.jpg


11.jpg

Na één strook met de extractor gedaan te hebben, besefte ik dat dit ook een foto moment was.. :-"

11b.jpg


12.jpg

Close up van de "Fabric High tech" bekleding

13.jpg


Indien er vragen en/of opmerkingen zijn, hoor ik het graag!
 
Erg mooie auto en goed uitgevoerde detail.

Persoonlijk zou ik de kofferbakmat die je behandeld hebt afwerken met rechte banen of in een dambord voor een nog mooier effect. Ziet er dan wat minder rommelig uit.

Complimenten.
 
Knappe wagen en goed werk geleverd :)^ .
Werkt de eigenaar toevallig in de Antwerpse haven?
Ik zie namelijk net dezelfde elke dag op de parking bij ons.
 
Wat een super resultaat zeg!
Die auto is mooier als nieuw....

Ook de bekleding is zeer goed gelukt.
Respect.
 
Zeer mooi resultaat.
Beter dan nieuw.
Zo een extractor staat ook nog op mijn verlanglijstje.
:cool:
 
Die is echt beter als nieuw geworden, en wat een ontzettend dikke auto zeg...

Een puntje, de achterbumper bij de wielkast even richten zodat hij weer mooi aansluit
 
Wat een prachtige resultaat behaald zeg, zeer mooie foto's en macro opname! Eindresultaat is erg mooi :)^

Erg mooie wagen, de opvolger van die van mij!
 
Ten eerste, wat een prachtige wagen! Die glans mag er ook zeker wezen! Ziet er allemaal erg strak uit!

Onvoorstelbaar dat sommige eigenaren niks om zo'n dure auto geven..
 
Hmmm...dan hou ik nog heel wat geld over ook nog! 31.500,- voor de A1 en 20.000,- voor de RS4, hou ik 11.000,- over! :-b :)_[]
 
mooie glans op die audi :cool:


Paulus de Boskabouter @ Hmmm...dan hou ik nog heel wat geld over ook nog! 31.500,- voor de A1 en 20.000,- voor de RS4, hou ik 11.000,- over!

en dan is 20.000,- nog de vraagprijs dus minder kan ook. :)_[]