• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi S3 8L 1999 265pk Ebony Black Project!

wessel97

Detailing chief
14 dec 2014
39
75
Bij deze Mijn Audi S3 8L uit 1999 die ik weer helemaal naar topconditie gebracht heb.

Let op, dit is wel over een tijdsframe van 2 jaar, elke keer een stukje (wanneer ik er zin in had)

Ik heb eigenlijk de complete auto geschuurd en gepolijst hiervoor heb ik de volgende dingen gebruikt:

- Monello Raffini Mezzo
- Monello Raffini Veloce
- Meguiars Schuurpads voor op de DAP/rupes (1500/2000/3000grt)
- Meguiars Wollen polijstpads zowel de grove als de fijne
- Poorboys World Black hole
- Poorboys World EXP Sealant
- Poorboys World Natty's paste wax Black
- Poorboys world Natty's paste wax Blue (gebruikt voor de velgen)
- Monello Dolce verde's kleiset
- Poorboys World Vynil restore
- Meguiars Metal polish
- Turtle wax Clearvue

Binnenkant:

- Poorboys world Natural Look
- Mothers wax Leathertech Foaming wash cleaner(aanrader!)
- Mothers wax Leather Cream Conditioner (aanrader!)
- Cartec interieur cleaner
- Cartec Window polish

hier de foto's voor het polijsten (dit is ook hoe ik hem kocht) Het was een echte wasstraat auto en de lak was keihard, dus het was flink aanpoten.:

20160323_174633.webp


20160323_174643.webp


20160323_174653.webp


20160413_165622.webp


20160413_165750.webp


20160413_165654.webp


20160413_165728.webp


20160328_163520.webp


De binnenkant leek er misschien nog niet zo heel rampzalig uit te zien, maar ook dat was aardig uitgeleefd. Hier foto's tijdens het herstellen van de Lak;

20170925_185344.webp


20170925_185335.webp


20170925_185325.webp


Wat je op deze foto's ziet is zo'n beetje hoe de hele auto eruit zag.

20171014_142152.webp


20171014_175651.webp


20171014_185802.webp


20171014_190211.webp


20171015_150955.webp


20171027_132538.webp


Op de laatste foto zie je ook goed het verschil, Het is unilak zwart dus je ziet er werkelijk ALLES op. Het witte wat je ziet was nog wat schuur residu dat is daarna ofcourse netjes schoongemaakt:D

20170819_182344.webp


20170819_200745.webp


20170819_200751.webp


20170924_165528.webp


20181004_145728.jpg


20181004_171105.jpg


tussendoor heb ik toen ook nog een origineel setje Audi RS4 B5 wielen kunnen bemachtigen (wel opknappers dus dacht is misschien leuk om ook hier neer te zetten, velgen zijn opnieuw gepoedercoat in hyperzilver)

20170109_151742.webp


20170109_152107.webp


20170602_135024.webp


20181006_163607.jpg


Ook is er nog een schroefset onder gekomen:

20180407_202258.webp
 
En een paar weken terug heb ik een keer 2 volle dagen aan de auto besteed en nu is hij helemaal af:

20181006_163528.webp


20181005_180545.jpg


20181006_163503.jpg


20181006_163939.webp


20181007_125749.jpg


Excuses voor de vliegen die alweer op de voorbumper zitten, is echt niks tegen te doen met dat warme weer als je een stukje gaat rijden...

20181006_163458.jpg


20181007_125528.jpg


20181006_163601.jpg


20181006_163854.webp


20181006_150936.jpg


20181007_165641.jpg


en de binnenkant:

20181006_163546.jpg


20181006_163549.jpg


20181006_163802.webp


20181006_163813.webp


20180930_170146.webp


20181006_163840.webp


20181006_163834.webp


20180930_165844.webp


20180930_170404.webp


Nu alleen de Hemel nog even fixen haha!

20180629_215834.webp


Houd even in gedachten dat de teller van deze auto ondertussen op 234.000km staat...en ook al 19 jaar oud is. Er is natuurlijk altijd wel ergens iets aan te zien maar vind het absoluut niet tegenvallen hoe goed alles stand heeft gehouden.

Grtz wessel
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal!

@M3fan het is wel een schatting omdat het niet in een keer gedaan is, maar ik denk dat er ongeveer alles bij elkaar toch zeker wel 30-35 uur in zit. Was misschien sneller gegaan als ik alles in een keer had gedaan maarja.

@Timm auto heeft geen externe aanpassingen, is alleen geremapped naar 265pk ( verder ook bijna alle slangen vervangen door siliconen exemplaren van Samco en Forge)

Er staat nog een front mount intercooler op de planning (wel netjes en onopvallend gemonteerd geen tjoener onzin), cat-back uitlaatsysteem en wat kleine andere dingen. Ik hoop straks ergens tussen de 280-300pk uit te komen en dan vind ik het eigenlijk wel prima. Ik moet nu al heel erg inhouden want het rijbewijs is zo verdwenen anders... veel meer vermogen heeft ook niet echt zin, maarja dat zegt iedereen en volgens mij is er niemand die zich daar ooit aan houdt

Vandaag nog even lekker een middagje gereden met dit weer dus nog wat mooie foto's:

20181014_181654.jpg


20181014_181636.jpg


20181014_172452.jpg


20181014_172436.jpg


20181014_172400.jpg


20181014_181624.jpg
 
Dat zijn nog leuke dingen die je wilt monteren. Ik zie ook nu pas dat het vermogen in de titel staat

Mooi dat je de verlichting zo houdt en niet de facelift's erin stopt.
 
  • Leuk
Reacties: wessel97
@Timm ik haat de facelift verlichting (voornamelijk de achterlichten) het is en blijft een 90's auto en ik weet wel dat er toen ook 90's tuning was (Lexus achterlichten...) en hoewel die goed staan op een Lexus vind ik het op dit model echt geen gezicht ondanks dat het origineel wel zo was bij de facelifts.

@M3fan het kan ook goed meer zijn geweest hoor, heb het niet precies bijgehouden

Mijn doel is eigenlijk een OEM+ build, de auto zo te maken zoals hij eigenlijk uit de fabriek had moeten komen (naar mijn mening).
 
  • Leuk
Reacties: Ric325i