• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi TT 1,8 turbo (180 pk) MY 1999 - By Mik

Virus zei:
Mooie show-off! :ja
Vooral het met de hand schuren van de motorkap,ik zou het best interessant vinden mocht je bv dat schema van de gemeten lakdiktes zou kunnen plaatsen in het topic. :ja + Hoeveel micron heb je verwijderd met het sanden?

Met de hand schuren van de motorkap was best een takke klus. Niet alleen omdat de lak hard was maar ook lastig om hem egaal mat te krijgen. Ben sterk aan het overwegen om een Festool excentrische schuurmachine aan te schaffen met een kleine uitslag. Van de andere kant heb ik nog een Bosch liggen.. Eerst maar eens spelen met de Bosch :-b

Als je mijn snelle handschrift op het schema hieronder kan ontcijferen dan kan je zien dat op de motorkap de hoogst gemeten waarde zo'n 237mu was. De laagst gemeten waarde was 145mu. Op de rand aan de voorzijde van de kap lagen de lage waardes en daar heb ik niet veel geschuurd. Wat de waarden na het polijsten waren weet ik niet meer zeker. Ik dacht dat ik op de lokaties van de dikke waarden ongeveer zo'n 20mu had verwijderd.

Foto genomen met de HTC Desire HD.
IMAG0226.webp
 
nico111 zei:
Vind de lijn van de auto veel mooier zonder spoiler. Lijkt nu veel meer op het nieuwe type TT

Persoonlijk vind ik dit model zonder de spoiler ook mooier. En omdat hij zo laag is staat het ook veel strakker. voor het polijsten was het ook veel fijner. :lol
 
Paulus de Boskabouter zei:
Wat een geweldige lakcorrectie zeg, dit is het echte werk! :-)^ Mooie wagen ook, velgen zijn gewoon porno :love

Thanx !
Met de BBS CH ziet hij er inderdaad mooi uit. Maar voor mij begint het pas porno te worden als de TT BBS lemans in 19"of nog beter de RS 02 in 18" zou hebben. :love
Maar die mate van porno heeft dan ook zo zijn prijs.
 
Top werk zeg! En die motorkap, wat een moedige klus.
Mooi om te lezen/zien.
 
Mooie klus zeg:-)^ Kan je de Festool schuurmachine van harte aanraden ;)

Mik zei:
Als je mijn snelle handschrift op het schema hieronder kan ontcijferen dan kan je zien dat op de motorkap de hoogst gemeten waarde zo'n 237mu was. De laagst gemeten waarde was 145mu. Op de rand aan de voorzijde van de kap lagen de lage waardes en daar heb ik niet veel geschuurd. Wat de waarden na het polijsten waren weet ik niet meer zeker. Ik dacht dat ik op de lokaties van de dikke waarden ongeveer zo'n 20mu had verwijderd.
Dat vind ik dan toch wel weer apart. We hadden hier van de week een uni blauwe (wel met blanke lak( Fox met harde lak (niet gedacht van een uni lak) met diverse schuurspons incidentjes.

We hebben machinaal geschuurd met 1000 (2-3 hits), 2000 (2-3 hits) en 3000 (1 hit). Daarna uitpolijsten en de plekken die we gedaan hadden scheelde heel veel in sinaasappel alleen hadden we veel minder lak verwijdert (8-10 micron).
Apart dus dat (ik denk!) met minder resultaat in sinaasappel, aangezien je niet helemaal tevreden was, wel veel meer lak verwijderd hebt.

Helaas heb ik nog te weinig ervaring met sinaasappelverwijdering om daar een conclusie aan te verbinden.
 
Dibbuz zei:
We hebben machinaal geschuurd met 1000 (2-3 hits), 2000 (2-3 hits) en 3000 (1 hit). Daarna uitpolijsten en de plekken die we gedaan hadden scheelde heel veel in sinaasappel alleen hadden we veel minder lak verwijdert (8-10 micron).
Apart dus dat (ik denk!) met minder resultaat in sinaasappel, aangezien je niet helemaal tevreden was, wel veel meer lak verwijderd hebt.

Helaas heb ik nog te weinig ervaring met sinaasappelverwijdering om daar een conclusie aan te verbinden.

De verklaring is makkelijk. De motorkap van de TT was flink overgespoten en had ook aanzienlijk meer sinaasappelhuid dan de orginele lak op rest van de auto.
Op de orginele gespoten delen had ik ook minder speelruimte wat ik goed merkte tijdens het schuren van de krassen.
 
Ging mij meer om het "gemak" van 20 micron. Hoelang was je bezig met schuren?
 
Dibbuz zei:
Ging mij meer om het "gemak" van 20 micron. Hoelang was je bezig met schuren?

Poeh... Lang. Heb het met korrel 2000, 2500 en 3000 geschuurd. Weet niet meer precies hoe lang maar enkele uren heb ik er wel aan besteed.
 
Bedankt voor het plaatsen van het schema Mik :-)^
Vraagje: Heb je bij het sanden ook bij elke nieuwe stap haaks op de schuurrichting van de vorige stap gewerkt?

Ook de info verstrekt door Dibbuz vind ik heel waardevol. :ja

Ik heb al wat geexperimenteerd met handmatig sanden, gelukkig op een testpaneel....zo weet ik nu bv dat handmatig schuren met korrel 1000 behoorlijk snel gaat en heb ik "first hand" de eerste tekenen dat je door je lak dreigt te gaan mogen aanschouwen en ook wat erna volgt, heel leerzaam allemaal :ja (thank God for testpanelen :lol )
 
Virus zei:
Bedankt voor het plaatsen van het schema Mik :-)^
Vraagje: Heb je bij het sanden ook bij elke nieuwe stap haaks op de schuurrichting van de vorige stap gewerkt?

Eigenlijk alleen bij de eerste 2-3 hits geloof ik. Daarna heb ik in de rijrichting van de auto gewerkt.