Afgelopen zondag stond deze zwarte Audi TT geboekt voor een 1-dags exterieur detail, samen met de eigenaar.
Rond de klok van 7:00 uur melde de eigenaar zich en nadat we een handje hadden geschut, wat koffie en chocolademelk acherover hadden gekieperd, was het tijd om te beginnen.
Echter dacht Moeder Natuur daar anders over en wilde blijkbaar de auto voor ons wassen, het kwam met bakken tegelijk uit de lucht zetten...
In 10 minuten kwam er zoveel naar beneden, de emmers waren met 3cm water gevuld toen deze buiten stonden...
De auto bij aanvang.
De auto werd goed in de foam gezet, hiervoor een mix van Monello (laatste restantje) en een flinke scheut ValetPro Snow Foam Combo2 gebruikt.
De velgen waren niet echt heel vies, toch wel nog enige reactie van de Monello Non-Ferro.
Na het wassen de auto gekleid, heel veel vervuiling kwam er niet vanag omdat Jochem z'n auto netjes bij houdt.
Diverse lakdikte metingen gedaan, niet echt schokkende waardes, eerder gemiddeld. Alleen rechtsachter waren de waardes iets hoger dan gemiddeld.
Audi en andere VAG lakken staan er om bekend dat deze knetterhard kunnen zijn, ook zo deze TT.
Ik probeer altijd een paar dagen van de te voren een stappenplan in m'n hoofd voor te bereiden en rekening te houden met het ergste.
Noem me gek, gestoord, autistisch, een neuroot, maar ik kan hier echt van wakker liggen s'nachts...
Uiteindelijk gekozen voor het volgende:
- Rupes Bigfoot + paarse Scholl Pad + Scholl S3, oranje Scholl pad + S17
- DAP900 + paarse scholl pad + Scholl S3, oranje Scholl pads + S17
- Festool rotary + spotbuff paarse Scholl pad + S3
Voor en na: (nog niet fijner nabewerkt)
De eigenaar, Jochem, lekker bezig.
De glans is in ieder geval weer een stukje beter. Helaas geen 100% correctie, dat is nagenoeg onhaalbaar in 1 dag plus het feit dat de auto ruim 17 jaar oud is. De basis is nu gelegd, Jochem gaat er verder mee aan de slag,
Na de gehele auto geinspecteerd te hebben, ontvet en wat puntjes op de i gezet, tijd voor de wax.
Jochem heeft gekozen voor de Sof99 F7 vanwege zijn goede beading en sheeting.
Deze vloeibare wax aangebracht met een zwarte wafelpad op de DAP900
Deel I
Rond de klok van 7:00 uur melde de eigenaar zich en nadat we een handje hadden geschut, wat koffie en chocolademelk acherover hadden gekieperd, was het tijd om te beginnen.
Echter dacht Moeder Natuur daar anders over en wilde blijkbaar de auto voor ons wassen, het kwam met bakken tegelijk uit de lucht zetten...
In 10 minuten kwam er zoveel naar beneden, de emmers waren met 3cm water gevuld toen deze buiten stonden...
De auto bij aanvang.
De auto werd goed in de foam gezet, hiervoor een mix van Monello (laatste restantje) en een flinke scheut ValetPro Snow Foam Combo2 gebruikt.
De velgen waren niet echt heel vies, toch wel nog enige reactie van de Monello Non-Ferro.
Na het wassen de auto gekleid, heel veel vervuiling kwam er niet vanag omdat Jochem z'n auto netjes bij houdt.
Diverse lakdikte metingen gedaan, niet echt schokkende waardes, eerder gemiddeld. Alleen rechtsachter waren de waardes iets hoger dan gemiddeld.
Audi en andere VAG lakken staan er om bekend dat deze knetterhard kunnen zijn, ook zo deze TT.
Ik probeer altijd een paar dagen van de te voren een stappenplan in m'n hoofd voor te bereiden en rekening te houden met het ergste.
Noem me gek, gestoord, autistisch, een neuroot, maar ik kan hier echt van wakker liggen s'nachts...
Uiteindelijk gekozen voor het volgende:
- Rupes Bigfoot + paarse Scholl Pad + Scholl S3, oranje Scholl pad + S17
- DAP900 + paarse scholl pad + Scholl S3, oranje Scholl pads + S17
- Festool rotary + spotbuff paarse Scholl pad + S3
Voor en na: (nog niet fijner nabewerkt)
De eigenaar, Jochem, lekker bezig.
De glans is in ieder geval weer een stukje beter. Helaas geen 100% correctie, dat is nagenoeg onhaalbaar in 1 dag plus het feit dat de auto ruim 17 jaar oud is. De basis is nu gelegd, Jochem gaat er verder mee aan de slag,
Na de gehele auto geinspecteerd te hebben, ontvet en wat puntjes op de i gezet, tijd voor de wax.
Jochem heeft gekozen voor de Sof99 F7 vanwege zijn goede beading en sheeting.
Deze vloeibare wax aangebracht met een zwarte wafelpad op de DAP900
Deel I