• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto alleen wassen met shampoo ipv wash and wax, goede keuze?

Lexy

Detailing addict
2 nov 2022
136
68
68
Utrechtse Heuvelrug
Hallo,
Vanmorgen mijn nieuwe auto ontdaan van het saharazand. Mooi gelukt en glimpt weer als nieuw.
Ik gebruik al een tijdje , voor mijn vorige auto meguiars wash and wax. Ik had nu eens het middel in een handdrukspuit gedaan en nadat ik de auto had afgespoeld met de slang , de auto ingeprayed met wash and wax. Effe laten inwerken en afgespoeld. Gedroogd met een droogdoek.
Aangezien mijn auto vanaf fabriek is voorzien van een coating (zelf herstellende lak) vermoed ik dat steeds met was and wax bewerken niet optimaal is. Of maakt dit niet uit?
Ik had eigenlijk voor het gewoon wassen Meguiars soft wash gel a2516 in gedachte. Lijkt dit een goede keuze?

 
Ik zou lekker beginnen met de handleiding voor wassen met de hand te lezen.
Zelfherstellend klinkt mooi, maar ik zie nog weinig verslagen van ervaring
Zoals je omschrijft laat je het vuil alleen loskomen door de opgesprayde shampoo
Ik denk dat je dan de kans loopt dat de droogdoek dan schade aanricht
Alleen door meer te spoelen (hoge druk of een mitt erbij) verminder je dat risico
 
Na het insprayen, spoel ik de auto goed af met de tuinslang en zo’n verdraaibare sproeikop. En dan nog een keer met de wasborstel erover, voordat ik hem met de doek droog. ( had ik effe wat beter moeten vermelden zie ik) .
Bedank voor de tip om die handleiding nog eens door te nemen!
 
Wasborstel aan de tuinslang met water. Is daar reden voor om te schrikken? Die haren zijn toch te zacht om krassen te veroorzaken, was mijn gedachte. Maar ok, ik zie hier op het forum hele wasoperaties die nieuw voor mij zijn. Elk advies neem ik aan.Dus iig ga ik een mitt aanschaffen en een goede shampoo.
 
Laatst bewerkt:
63FC303C-0298-4EC0-B6C6-C18155DE36A3.jpeg

Als je dit bedoelt, raad ik het je af. En velen met mij ;)

Met een mooie basisset met twee emmers, washmitt, drying towel, wat MF-doeken en natuurlijk shampoo e.d. kom je een heel eind. Maar inderdaad: doe eerst je voordeel met alle stappenplannen en adviezen op het forum.
 
Idd, zo’n borstel. Gaat hem dus de volgende wasbeurt niet worden. Een microvezel droogdoek en microvezel spons had ik al. Een mitt (moest even zoeken wat dat was ) en een goede shampoo ga ik bestellen. Even op de webshop neuzen!