• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto beschermen in het bos

Donatello

Detailing trainee
29 nov 2012
5
47
Hallo mensen,

Mijn vader kan komende maandag zijn "nieuwe" 2de hands auto ophalen, de auto is gepoetst en gepoleist door een professioneel bedrijf en ziet er bijna als nieuw uit. Normaal geeft hij niet veel om de looks van een auto maar omdat dit toch een flinke uitgave is en hij erg enthousiast is van de auto wil hij hem graag beschermen tegen boomhars, vogelpoep en vallende takjes.

Ik zat te denken aan een beschermhoes maar wat voor 1 zou ik moeten nemen? Een hoes van zeil of een hoes die kan ademen? De hoes moet ook vochtafstotend zijn anders heeft hij na een regenbui elke keer een kletsnatte hoes achterin de kofferbak liggen.

Heeft iemand tips voor hoezen en eventueel welke producten goed beschermen tegen hars?

Liever geen hoes , eerder goed beschermen en wassen als ie vuil is. Gisteren m'n auto gewassen met DDJ-shampoo en alle plakkerige vlekjes ( van de bomen ) verdwenen als sneeuw voor de zon......als je lang wacht zal het minder makkelijk gaan vrees ik.
@in het bos : carport ?

Een hoes is eigenlijk alleen een acceptabel beschermmiddel in bijv. een grote loods. Een auto die buiten staat onder een hoes, dan gaat die hoes altijd bewegen onder invloed van wind, en er kruipt altijd zand tussen. Gevolg is dat je kale plekken/randen tot op het blanke metaal krijgt met zo'n hoes.

Ik gebruik al jaren een auto hoes omdat ik een gehandicapten parkeerplaats heb onder de bomen, dus altijd bladsuiker op de auto gemengd met zand vanwege het feit dat ik aan een drukke verkeersweg woon, als de hoes erop gaat tot onder de dorpels eerst de auto wassen.
Daarna de hoes met stormbanden vastzetten, eigenlijk weinig problemen, kies een ademende hoes i.v.m condens in de nacht, orienteer je goed wat je koopt, zelf heb ik goede ervaringen met hoezen met een zachte binnenkant, ik vouw de vuile kanten tegen elkaar, daarna de schone tegen elkaar en rol de hoes naar het midden van de auto op en leg hem binnen.

Je stelt dat de auto door een professioneel bedrijf is gepolijst. Weet je ook wat zij na het polijsten aan wax op de lak hebben gedaan?.
Als je er voor zorgt dat na het polijstenr eerst een glaze als voeding wordt opgebracht en afsluitend nog twee lagen wax, dan zal van invreten van bijvoorbeeld vogelpoep niet zo snel sprake zijn.
Voorwaarde is dan wel dat vervuiling ( zoals vogelpoep) er wel zo spoedig mogelijk even moet worden afgehaald.
Een hoes is dan in principe niet echt nodig en let wel net zoals een aantal hiervoor hebben gesteld, een hoes in de buitenlucht over je auto zal door wind bewegen en schuiven en zorgt vrijwel altijd voor beschadigingen.
En om steeds met stormbanden zoals Sirach stelt de hoes vast te trekken is ook niet een lekker klusje.
Een keertje extra wassen is bij een goed verzorgde auto een eitje, en ik zou dan ook altijd kiezen om het zonder hoes op te lossen. Veel succes met de keuze.

Ik ben ook invalide en woon langs het spoor, daardooe zou ik vaak de auto moeten wassen door vervuiling daarvan.
Ik heb een zivergrijze vectra GTS ik gebruik al 5 jaar en prima hoes en de auto is nogsteeds schitterend, als ik de kracht had zou ik misschin geen hoes gebruiken maar dit us voor mij de goede oplossing.
Ik heb wel goed onderzoek naar een hoes gedaan en ben hier terecht gekomen

http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=6&lang=nl

Wel is het zo dat voor de hoes erop gaat de auto mimaal de liggende delen gewassen wordt.
Ik ben zeer tevreden als de auto schoon is is het wassen zo gebeurd, en als ik dan andere auto's zie in de straat die ook stil staan is het een wereld van verschil.
Zou ik elke dag moeten rijden tja dat is iets moeilijker alleen een hoes erop en eraf halen is minder de buitenkant hoes wil je niet over je auto hebben natuurlijk.
Maar met mijn vrouw is het echt een minuutje werk de hoes zit er op of af.

Ik heb zo ook wat minder werk met in de wax zetten de wax gaat langer mee, lijkt wel.

De hoes is erg goed ademend.... en zeer licht.

Ik kan me voorstellen dat het met een donkere auto een ander verhaal kan zijn qua krasjes.

Misschien heb je er wat aan zijn globaal op maat te koop.

gr Arnold

Ik weet niet in hoeverre de auto op eigen grond staat, maar misschien is het idee om een carport de bouwen niet slecht?

Hallo Arnold.
Ik heb dus een aantal jaren een hoes van het bedrijf gehad waar de URL van is vermeld, de hoezen zijn hier aan de kust met de wind en de luchtvervuiling binnen een jaar volledig verteerd, dit was ook al precies waar ze zelf voor waarschuwden.
Dit vanwege de extreme omstandigheden waaraan een hoes hier moet doen voldoen vanwege de langsrazende auto,s en fijnstof en zand en zure regen die hier val.
Sinds 4 jaar heb ik een mooie stevige hoes van Halfords, met een zachte binnenkant en veel steviger stof dan die andere autohoes, nu na 4 jaar kan ik zeggen, de hoes is op en nu heb ik een nieuwe, bij Halfords 4 X goedkoper dan het andere adres.
De stormbanden onder de auto zijn van dik elastiek en niet kapot te krijgen, ik haal ze onder de wagen door met een latje met tussen beide stormbanden een touw gespannen zodat ik de stormbanden allemaal in een beweging naar de andere kant haal en vast kan zetten met spanners door het elastiek beweegt de hoes niet, dat zit ook aan de voor en achterkant naar de wielen met een haak, de auto poets ik af en toe maar is en de wax Collinite 476 en de shampoo om te wassen is Q2M Bathe na eerst goed te hebben gespoeld om het zand en vuil en roet van de bomen weg te spoelen.