• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

glas van een nieuwe auto beschermen

Marcelca

Detailing chief
2 jan 2017
114
100
54
Almere, Flevoland, Nederland
Heb al veel info gekregen op mijn vraag over het waxen van de lak van een nieuwe auto ( is besteld, komt in week 12 ), bedankt hiervoor alvast.

borrelt nog een vraag op.

is het aan te raden om je ramen ook ergens mee te beschermen, kwa aanhechting van vuil ed...

omdat het om een nieuwe auto ga ik er vanuit dat de ramen blinkend schoon zijn maar nergens mee behandeld zijn..

Zie alleen door de bomen het bos niet, wat voor een sealent werkt goed, voor voorraam, zijramen en is ook nog redelijk betaalbaar, ik zag bijvoorbeeld Nanolex langskomen, maar kan aan mij liggen maar vind dit behoorlijk prijzig of moet je hier gewoon op rekenen
 
Ik ben zelf erg tevreden van Soft99 Ultra Glaco glass sealant.
Gebruik deze voornamelijk op de voorruit & soms op de zijruiten.
Op mijn achterruit (hatchback) leek het niet veel effect te hebben.

Andere producten hebben misschien een langere levensduur, maar ik vind deze makkelijk te gebruiken en niet te duur.
 
Zelf gebruik ik met volle tevredenheid Turtle Wax Rain Kleer.
Werkt pefect. Standtijd lang genoeg ;)

Anders kun je Gyeon View nemen.
 
Ikzelf heb wel eens de producten gebruikt als RainX or Kleervue, maar vind met name de applicatie erg verraderlijk. Het uiteindelijke resultaat kon verschillend zijn qua werking en standtijd, terwijl de applicatie op dezelfde wijze was gedaan. (Verschil in luchtvochtigheid/temperatuur/etc waarschijnlijk)

Na verdiepen in de stof, kwam ik tot de conclusie dat de Nanolex sealant erg goed zou zijn en een vele malen langere standtijd als bovengenoemde producten. Ik heb het echter een lange tijd niet aangeschaft. En toen... Bestelde ik een Mystery Box en daar zat de set in! :p

Ik wil deze gaan aanbrengen op de voorruit en een review schrijven. (Met updates)


Greetz
 
Ik heb zelf ook enorm lang de Nanolex. Indien juist opgebracht enzo, gaat die enorm lang mee hoor.
Deed ieder halfjaar even een fris laagje erop. Eigenlijk alleen op het vooruit en de voorste zijruiten.

Sowieso wel vijf keer opgesmeerd, en nu al heel een tijd niet meer gebruikt,... Wil eens wat anders proberen. Want het is nog wel eens lastig met opbrengen of net even teveel werk vindt ik. Afhankelijk van de weersomstandigheden e.d. Kun je net zo goed iets vaker een product opbrengen, wat zich net iets makkelijker en sneller aanbrengt.

Maar het werkt echt wel goed hoor!
 
Ik was zelf niet erg tevreden met de Turtle Wax, deze gaf een waas bij gebruik van de ruitewissers. Nu zit er al een half jaar DJ SN Glass Sealant op en nog steeds werkend... En geen waas...

Heb ooit eens een tabelletje gemaakt met standtijden en in verhouding kosten per product... Misschien heb je hier wat aan.
Glass Sealant.jpg
 
De set van nanolex heeft mij zeer positief verrast. Je gebruikt tevens zo weinig van de inhoud van het pakket dat je wel 10 auto's kan behandelen met dat pakket.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ook ik gebruik de Kleervue van Turtle wax. Zit er nu al een paar maanden op en werking begint nu pas minder te worden. Want @quanttox zegt klopt wel, want op de auto van mijn vriendin was het veel sneller weg, terwijl ik het op dezelfde manier heb aangebracht.
 
Ik kan ook van harte die van Nanolex aanbevelen. Ja, het is duurder dan de meeste andere producten, maar de standtijd is ook veel langer. Op onze auto zit het nu ruim 2 jaar (40.000 km). De zijruiten heb ik 1 keer behandeld, en de voor- en achterruit na een jaar nog eens, omdat die overduidelijk het meest te verduren krijgen. Werking is nog steeds perfect, ik kan niet anders zeggen. (Ik zal nog eens een filmpje posten als ik het voor elkaar krijg)
Ter vergelijking heb ik ook eens de Turtle Wax Rain Clear gekocht, maar daar ben ik niet weg van. De standtijd is slechts enkele maanden en de werking is dus snel minder. Daarnaast is de Nanolexvariant bestand tegen ongeveer alles wat er op komt: strooitzout, vogelpoep, boomsappen, ruitenreiniger, enzovoorts.
Het aanbrengen duurt ongeveer even lang, alleen is het aanbrengen van die van Nanolex wat kritischer. Als je die te lang laat zitten dan moet je het er weer af polijsten, maar dan moet je het wel heel bont maken.
Daarnaast ben ik niet zo'n fan van het regelmatig (elke 2 maanden ongeveer) aanbrengen van waxen, sealants, of glassealants. (Ik weet het, vloeken in de kerk, maar het is echt waar). Ik heb genoeg te doen naast het mooi houden van de auto, dus standtijd is voor mij belangrijk. De lak van de auto staat nu in de Nanolex Si3D en de ramen dus in de sealant van Nanolex, dus ik weet dat ik heeel lang vooruit kan. Op die manier kan ik 1 keer per jaar de auto een grondige detail geven en weet ik dat ik er de rest van het jaar geen omkijken meer naar heb.