• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto "goedkoop" gespoten?

Pinkypie

Detailing rookie
28 jul 2021
4
2
Ik heb laatst mijn auto gepolijst. De auto is er serieus van opgeknapt! Alleen kwam ik een probleem tegen.
De rechterkant van de auto (zijscherm, bijrijdersdeur, achterdeur) zijn overgespoten.
Nadat ik de auto had ontvet, bleven er allemaal vage strepen achter op deze delen.
Toen ik dit weer had weggewerkt, heb ik het ontvetten gelaten en ben ik met het waxen begonnen op deze delen. Eerst met wax in een flacon, maar ook dit gaf strepen op de delen.
Toen ik heb ik om advies gevraagd bij de persoon waar ik een curcus heb gevolgd.
Hij raadde mij aan om een vaste wax te gaan gebruiken. Dit heb ik dus gedaan, en dit keer eindelijk geen gekke strepen.
Maar net bij de het afspuiten van de auto viel het mij op dat het net lijkt alsof er geen wax op deze delen zit..
Nu weet ik zeker dat het niet aan mijn producten ligt ( labocosmetica ) want de rest van de auto is top.
Wel heb ik het idee dat de auto aan de rechterkant is overgespoten en dat dit goedkoop is gedaan.
Bij het afplakken van de rubbers kwam ik veel lak tegen op de rubbers op die kant.
Nu hoop ik dat iemand de tip heeft en mij kan helpen
 
Ik heb helaas geen foto's. Wel geprobeerd te maken, maar er valt dan niets te zien.
Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt en een oplossing heeft.
 
Ik roep maar wat: Misschien is het op die plekken een lak zonder blanke lak? Klinkt alsof de lak dorstig of verkrijt is.

Welke auto heb je?
Unilak met/zonder blanke lak of metallic?
Toch even foto's maken? (Leg/plak iets op de lak en laat de camera hier op focussen)
 
Ik heb een Audi 80, met blanke lak.
De vage strepen zijn er niet meer, die heb ik eruit kunnen krijgen, dus daar kan ik geen foto's van maken.
Het gaat er nu meer om hoe dit soort lak het beste kan behandelen.
 
Ik ben bang dat je door de blanke lak heen bent. Of je voorganger misschien. Om dit mooi te krijgen kun je het beste een glaze smeren. Black Hole of Lime Prime Lite. Daarna een waxje smeren
 
  • Leuk
Reactions: Pinkypie
Waren je polijstpads verkleurd na het polijsten? Met wat heb je precies ontvet? Hing er na het ontvetten en afvegen, kleur aan de doeken? Doet het zich voor op het complete paneel of enkel op een gedeelte van het paneel?...
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Had je na het polijsten of tijdens het polijsten ook problemen of de indruk dat er iets niet helemaal klopte? Met wat had je na het polijsten nog ontvet?
 
Dit zou inderdaad wel slecht gespoten kunnen zijn. Ik had ook zo’n plek op de bumper die gewoon niet mooi was en je zag de lijn van de tape zitten waar ze een spotrepair hadden uitgevoerd. De spuiter waar ik mijn auto heen bracht zei meteen dat dit gewoon slecht was gespoten.
Mijn tip is dus om met de auto langs een spuiter of detailer te gaan om te beoordelen wat er mis is. Op foto’s is dat toch lastig te zien.