• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto in de wax gezet maar niet tevreden

Bakker

Detailing addict
1 mei 2014
22
60
Musselkanaal
Hallo

Ik heb gisteren mijn auto in de wax gezet (sunshine van Nielsen) maar na kan niet zeggen dat ik tevreden ben.
Als ik nu met mijn hand over de auto ga dan glimt hij wel heel mooi maar hij voelt nog steeds ruw (doek glijd niet als ik die over het lak gooi) zou dit kunnen zijn dat de auto misschien gepolijst moet worden of heb ik iets niet goed gedaan ?

Voor in de wax zetten heb ik gebruikt
Een excentrishe Riwax machine dodo juice wafel pad
Wax middel was van Nielsen (sunshine)
en schoon gewreven met een MF doek van de action.

Gr,

Bakker

Zelfs bij een geheel nieuwe auto is het aan te bevelen om te kleien en iets te gebruiken tegen vliegroest Pas dan zal het grootste deel van de gladheid ontstaan dat je met polijsten kan verbeteren ....

Kleien heb ik totaal geen ervaring mee. Zal wel graag x een clinic willen mee lopen om zoiets te leren of een cursus
Maar mocht iemand mij kunnen uitleggen hoe ik moet kleien en welke klei, want zijn vele en vele soorten had ik al wel gezien.

Gr,

Bakker

Kijk even in de tutorials sectie naar de topic over de handmatige stappen.
Wax is echt de laatste stap die je doet om de lak te beschermen tegen invloed van buiten. Het zorgt zelf niet zozeer voor een gladde lak of glans. Daar zijn juist de stappen ervoor erg belangrijk voor.

Om dat te bewerkstelligen moet je dus goed wassen, gevolgd door kleien (verwijdert contaminatie OP de lak), cleanen of polijsten (verwijdert contaminatie IN de lak), evt hierna een glaze (om de lak te voeden en kleine swirls te maskeren, en daarna pas de wax.
Dit zorgt er niet alleen voor dat je het resultaat krijgt waar je naar op zoek bent maar ook nog eens dat de wax langer blijft zitten. Als er nog vuil zit dan houdt de waxlaag het ook minder lang vol.

Heb dit laatst gedaan en inderdaad had hierna een mooie gladde lak. Nog steeds na een wasbeurt.

Eerst wassen Kleien is in de praktijk niet zo moeilijk en op youtube staan zat filmpjes.in de praktijk een plat stukje kneden met clay lube sprayen op de lak met de klei over de lak gaan en je voelt de vervuiling vastlopen in de klei.klein stukje kleien dan kijken naar de vervuiling ( inschatting maken van hoe vuil je lak is) en vooral veel tussendoor het vuil naar binnen kneden.Dit laatste is heel belangrijk! Een medium harde klei is het meest veelzijdig heb ik begrepen.kleien kan marring veroorzaken wat met een lichte polijststap al weer word weggenomen.

Kleien is echt een eitje. Auto wassen. Dan spray je de lak in met een glijmiddel en wrijf je met de klei over de lak. Er staan her en der wel tutorials op het forum. Mocht je er niet uit komen dan horen we het graag, daar is het forum voor. Je komt uit de omgeving geloof ik (oost-Groningen?). Misschien leuk om eens samen te kijken naar hoe het werkt?