• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto laten spuiten, nieuwe lak behandelen met sealant?

e60pro

Detailing rookie
22 nov 2011
51
0
Mijn auto word helemaal opnieuw gespoten aankomende vrijdag en nu wil ik deze nieuwe lak zo goed mogelijk gaan beschermen.
Polijsten en alles is niet nodig omdat de lak nieuw is, maar wat kan ik er het beste opsmeren en hoe?
Ik heb de Poorboy EX-P pure sealant al en de puple haze wax.

Is dit voldoende?

geen sealant gebruiken tot de lak is uitgehard, een sealant sluit de porieen af waardoor de nieuwe lak niet kan uitharden,uitharden duurt zowiezo wel een paar maanden met dit weer.
je kunt over een paar weken wel een was aanbrengen.
gr hans

Niet de EXP want dat is een sealant en sluit de nieuwe lak af en dat wil je niet. De purple haze kan wel.

Houd er ook rekening mee dat de spuiter de dag erna nog even lekker met rotary wilt gaan spelen en niet het mooiste werk achterlaat en je deze zelf weer moet aanpakken;
m.a.w. blind vanuit gaan dat je niks hoeft te doen als je 'm ophaalt is soms wat te voorbarig

Maar goed dat ik hier eerst even een berichtje plaats dus want zou hem al lekker dik in de EX-P zetten.
Beter nog even mee wachten dus....

EXP moet je niet dik aanbrengen want je gooit dan de helft weg met het uitbuffen, heel heel dun zo dun dat je in eerste instantie denkt heb ik wel wat aangebracht, dit geld ook voor de wax.
Als je denkt dat je niet alles hebt gedaan kan je een tweede laag aanbrengen nadat de eerste klaar is.

Maar net wat de experts hierboven al vermelden ff nog geen EXP:rules

vraag of je auto wat langer in de droogcabine mag slapen ??

dan zal ie ook wel sneller uitgehard zijn zeker , of niet :weetniet

misschien kan een verwarmde garage ook voor een versnelde droging zorgen ??

iig zorgen voor goede ventilatie , als er bewegende lucht rond je auto kan is dit altijd beter om het uitdampen te versnellen

of ff tanken en tegen maximumsnelheid (en tegen de wind in) naar het zuiden van Spanje rijden en terug :lol

(maar dan moet je hem misschien opnieuw laten spuiten )

De lak hard uit door warmte in de cabine zodat het veilig is om buiten te zetten. De rest van het uitharden gaat door de UV straling van de zon vergeleken daarbij speelt warmte maar een kleine rol. Bewegende lucht helpt dus niet ;)

Heb mijn auto ook net een weekje terug van de spuiter.. Heb een aantal vers gespoten delen nu...

Wilde eigenlijk begin voorjaar der vol tegen aan met een Full Detail.. Want hij kan het wel gebruiken!

Maar, nu wil ik em voor de winter iig even beschermen... Ik zie dat ik de EX-P al moet laten staan, maar een laagje Natty's mag dus wel...?

Bedankt voor alle antwoorden, ik volg dit topic even mee!

Het is al weer een poosje geleden dat ik mijn auto terug kreeg van de spuiter en had besloten dat vandaag een mooie dag was om hem eindelijk in de EX pure sealant te zetten.

Eerst de auto een keer of 5 grondig gewassen met veel te veel shampoo.

Toen begonnen met sealen.

Af en toe kwam het zonnetje er even bij en dan zag ik van die hele apparte vegen/formen (hologrammen) op de linker deuren (zon kant)

Ik heb er nu dus ook maar niet de purple haze wax overheen gedaan want ik denk dat ik hem alsnog zal moeten laten polijsten om die hologrammen er uit te krijgen??

Polijsten die handel!
Die hologrammen zijn een kadootje van de spuiter die 'm voor afleveren nog even mishandeld heeft met de rotary om 't plaatje af te maken.
Met de DAP haal je ze vrij makkelijk weg.

Jammer is dat weer dat een auto zo wordt afgeleverd en soms zie je die hologrammen pas in de zon, zit niks anders op dan polijsten met een dap en daarna lekker sealen en aftoppen:rules

Helaas was ook het gedeelte met de hologrammen het enige gedeelte dat pal in de zon stond, ik ga er dus van uit dat ze vrijwel overal zullen zitten.

Maar wat zal je auto mooi worden als je straks klaar bent.

Sneu dat het je overkomen is, maar je weet nu wel precies wat je er aan kunt doen. En dus weet je dat het resultaat straks indrukwekkend mooi zal zijn.