Zoals op elk forum is het wenselijk om jezelf even netjes voor te stellen.
Zoals jullie zien is mijn nickname Spasta en ben ik hier pas net geregistreerd.
Rijd zelf met een BMW E39 van 2003 die eigenlijk toe is aan een respray.
Spijtig genoeg zit dat er momenteel niet in aangezien ik net een huis gekocht heb. Prioriteiten stellen in het leven natuurlijk .
Ik heb niet veel ervaring met detailen.
Behalve de standaard 2 emmer wasmethode en wat klein polijstwerk is er nog niet veel van gekomen.
Momenteel ben ik bezig met mijn eigen auto.
Deze is Sapphire Black vanuit de fabriek en heeft veel last van steenslag.
Ik was aan de gang gegaan met de Monello producten die ik nog had staan (al 2 jaar denk ik).
Bijhorende polijstpads zijn er ook inclusief een woolpadje.
Ik heb diverse handleidingen gelezen en tutorials gekeken op internet maar toch kom ik wat problemen tegen.
Toch blijf ik met een hele hoop krassen over als ik hem polijst.
Van zacht naar grof heb ik diverse testspots opgebouwd om te kijken wat ik nodig had.
Uiteindelijk uitgekomen bij de zwaarste combinatie die ik heb:
Rotary: flex
Monello polijstpasta (even de naam kwijt): Cutting factor 5/5
Monello pad: Geel
Als ik filmpjes op internet zie dan zie ik hun product altijd mooi verdeeld over het oppervlak en wordt het lekker uitgewerkt.
Als ik zelf het product op standje 1 (500rpm) uitwrijf over het te behandelen oppervlak dan is dit al half weggeveegd...
Als ik dan aan de gang ga dmv de zenith methode dan ben ik al snel aan het polijsten zonder product lijkt het wel.
De oxidatie verdwijnt mooi van de lak maar veel krassen krijg ik er gewoonweg niet uit. Ook niet met ene woolpad.
Gisteren de Macguyars M105 besteld aangezien ik het vermoeden had dat mijn Monello producten niet meer goed waren ofzo (kan dit uberhaupt?).
Hiermee heb ik echter hetzelfde verhaal!
Hoe warm mag het oppervlak eigenlijk worden?
Op de horizontale delen oefen ik nagenoeg geen druk uit maar dit wordt dmv de zenith methode wel snel warm....
Je kan je hand er nog net op houden maar dat lijkt me op het randje.
Groetjes.
Zoals jullie zien is mijn nickname Spasta en ben ik hier pas net geregistreerd.
Rijd zelf met een BMW E39 van 2003 die eigenlijk toe is aan een respray.
Spijtig genoeg zit dat er momenteel niet in aangezien ik net een huis gekocht heb. Prioriteiten stellen in het leven natuurlijk .
Ik heb niet veel ervaring met detailen.
Behalve de standaard 2 emmer wasmethode en wat klein polijstwerk is er nog niet veel van gekomen.
Momenteel ben ik bezig met mijn eigen auto.
Deze is Sapphire Black vanuit de fabriek en heeft veel last van steenslag.
Ik was aan de gang gegaan met de Monello producten die ik nog had staan (al 2 jaar denk ik).
Bijhorende polijstpads zijn er ook inclusief een woolpadje.
Ik heb diverse handleidingen gelezen en tutorials gekeken op internet maar toch kom ik wat problemen tegen.
Toch blijf ik met een hele hoop krassen over als ik hem polijst.
Van zacht naar grof heb ik diverse testspots opgebouwd om te kijken wat ik nodig had.
Uiteindelijk uitgekomen bij de zwaarste combinatie die ik heb:
Rotary: flex
Monello polijstpasta (even de naam kwijt): Cutting factor 5/5
Monello pad: Geel
Als ik filmpjes op internet zie dan zie ik hun product altijd mooi verdeeld over het oppervlak en wordt het lekker uitgewerkt.
Als ik zelf het product op standje 1 (500rpm) uitwrijf over het te behandelen oppervlak dan is dit al half weggeveegd...
Als ik dan aan de gang ga dmv de zenith methode dan ben ik al snel aan het polijsten zonder product lijkt het wel.
De oxidatie verdwijnt mooi van de lak maar veel krassen krijg ik er gewoonweg niet uit. Ook niet met ene woolpad.
Gisteren de Macguyars M105 besteld aangezien ik het vermoeden had dat mijn Monello producten niet meer goed waren ofzo (kan dit uberhaupt?).
Hiermee heb ik echter hetzelfde verhaal!
Hoe warm mag het oppervlak eigenlijk worden?
Op de horizontale delen oefen ik nagenoeg geen druk uit maar dit wordt dmv de zenith methode wel snel warm....
Je kan je hand er nog net op houden maar dat lijkt me op het randje.
Groetjes.
Laatst bewerkt door een moderator: