@Istnogferarie Wellicht had ik beter kunnen verwoorden als bestanddeel. Komt omdat ik deels dacht vanuit het werken met bestrijdingsmiddelen en reinigen van landbouwvoertuigen.
Toch zag ik een taxibedrijf altijd zijn bussen wassen met 'voorwas' motorreiniger of agressieve velgenreiniger. Het vuil spoot van de bus af met weinig werk. Dat de lak inneemt boeide niet. Stond standaard 5 liter drukspuit klaar.
Wat zit er bijvoorbeeld in alle Action meuk of spul via de Chinese vriend op www
In zijn algemeenheid. Toch kom ik hele volkstammen tegen, formaldyhide op de straat spuiten, kankerverwekkend en hoofdpijn. Azijn (zuur) in div sterktes op de straat tegen onkruid. Zie ze spuiten tot 80% azijnzuur. Bakken zout erop, verzilting van de bodem. Chloor over de straat. Tot hoge (14) ph waardes cleaners, groeit er de rest van het jaar nix meer. Enz.
@Heijneker
Via het riool komt een gevaarlijke hoeveelheid geneesmiddelen in het water terecht. Het water uit de kraan is nog goed, maar de kwaliteit van drinkwaterbronnen wordt bedreigd.
www.ad.nl
Sloten, rivieren, plassen en meren bevatten beduidend meer resten van medicijnen dan eerder werd geschat, blijkt uit onderzoek van het RIVM en Deltares. Ze kunnen schadelijk zijn voor dieren en planten in het oppervlaktewater.
www.trouw.nl
Waterschap Hollandse Delta slaat alarm over de toename van de hoeveelheid giftige stoffen in het rioolwater. Steeds vaker worden moeilijk of nauwelijks afbreekbare stoffen als benzeen, tolueen en zuurstofbindende stoffen als melk en bloed illegaal gedumpt. Met overbelaste zuiveringsinstallaties...
www.ad.nl
Zelfde als de genoemde cosmetica resten die in de badkamer in het putje gaan. Dit alles (op alle gebieden) op 1 bult gezien, maakt dat wij steeds minder mogen. Het zuiveren word al met al steeds lastiger. Hierbij valt helaas ook de discussie thuis auto wassen of in een wasbord oid. Het is een 'groen idee' die al een paar jaar gaande is.
Ik heb zelf vele jaren in de akkerbouw gelopen. Je bent onderhand crimineel. Je krijgt middelvingers en erger toe gewenst. Sabotage van machinepark tijdens beregening, pompen kapot laten draaien. Enz.
Wat ik probeer te zeggen, het merk biologisch of uit natuurlijke ingrediënten samengesteld is hot op dit moment. Kijk bijv in de supermarkt, daar wint het schap met groene schoonmaakmiddelen ook steeds meer terrein. Daar vallen onze detail producten niet onder
Sorry als het teveel off topic is.