• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto met synthetische lak hoe te schoonmaken.

Jeffreyvdt

Detailing rookie
1 jun 2014
62
0
Beste poetser, Welke spullen mag ik of moet ik gebruiken voor auto's met deze lak (zie titel) en welke niet of helemaal niet. En waar moet ik eventueel opletten bij dit soort lakken en hoe te werk. Ook wil ik graag weten of ik voor auto's met deze lak speciale middellen moet gebruiken.

Ik neem aan dat je 2 componenten lak bedoeld
Geen APC op de lak omdat dan de kans bestaat dat de lak zacht wordt (meestal tijdelijk effect)
Opletten met polijsten omdat ook dan de lak kan reageren op chemische bestanddelen van de producten
In ieder geval tussentijds afnemen met Eraser of Prep en de tijd nemen, dus niet haasten

Het gaat om een auto uit 2001 met een niet metallic lak en de eigenaar zegt dat het dus een synthetische lak is een lak wat oudere auto's vroeger hadden weet niet of dat 2 componenten lak is.

Ik denk dat de eigenaar gewoon een uni kleur(lak) bedoelt, heeft mijn auto ook. Het is wat lastiger mooi te krijgen, omdat er geen blanke lak op zit.. Verder hoef je denk ik nergens speciaal op te letten, alleen dat het wat zachter is, en de krasjes lastiger te zien zijn. Heb mijne gewoon gepoetst zoals ik ieder auto doe, en dat werkt prima.
Mocht het een echte oldtimer zijn moet je inderdaad goed opletten met APC op de lak en velgenreiniger. De Uni lakjes van tegenwoordig zijn een stuk harder en kunnen wat meer hebben. Al is het nog niet adviseerbaar om apc en velgenreiniger er op te doen.

Ik moet binnenkort een kever doen met nog orginele lak,2 componenten lak (geen blanke laklaag). De lak zou wat flets zijn wat zou de juiste manier zijn ?poor boys prof polish of beter ff testspotten met finale?

Ik zou zelf beginnen met PB Professional Polish die haalt door de cleaner eigenschappen wat dieper het vuil weg dan Finale
Mezzo daarentegen heeft ook wel dat cleanereffect, dus je kan alle kanten op

Lak is 10 tallen jaren oud,dan start ik maar met de cleaner en mocht ik toch nog willen polijsten doe ik een rondje finale.
Dank voor de reactie en mocht iemand nog 1 tip hebben of een aanvulling hoor ik het graag.

Als wax krijgt ie natty's blue ,de kever staat eigenlijk altijd in de garage dus heeft weinig last van weerinvloeden