• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto met veel scherpe hoeken

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
68
65
Even voor een veilig gevoel.
Heb een zwarte auto met veel scherpe lijnen . Deze wil ik,omdat er veel doffe plekken opzitten ,eens onderhanden nemen met een Dap900 en polijstmiddel.
Nu zat ik me af te vragen of ik ongestraft van het ene naar het ander vlak kan gaan , dus ook over de scherpe hoek( lijn), zonder de kans te lopen dat ik straks kale plekken heb op de scherpe hoek
Wat is jullie ervaring.
Hoor graag.
BVD
(p.s. een beetje omslachtig omschreven verhaal maar met een beetje inleving wel te volgen .i hope so)

Met een DAP900 hoef je je mijns inziens geen zorgen te maken hoor.
De clou is om te blijven bewegen met de machine, dan zul je de minste kans op 'schade' lopen.

Oke.. Het is dus een auto uit 1978 en is een type jaren 70 auto , dus een hoekige auto met erg scherpe hoeken.
Zou jammer zijn wanneer ik door de lak heen polijst.:-&

Wanneer ik over een hoekig stuk ga, dan verlaag ik de toeren van de machine wat, om daarna terug te verhogen.

Zo kan ik verder werken zonder de machine uit te schakelen.

Voordat je een oudje gaat polijsten eens een rondje Poorboys Professional Polish doen
Je zult versteld staan van wat er aan vervuiling uit de lak kan komen
Al dat vuil kan in je polijstmiddel heel gekke effecten geven

En geen APC op een oude lak, Eraser nemen van CarPro

@RedCat: hoe zit eigenlijk met Iron-X op oude lakken ( jaar kruik en niet van bv jaar 2000> ), daar nog iets waar je rekening mee moet gaan houden.
Uiteraard altijd koppie er bij en op minder zichtbare plekjes etcetc zoals altijd.

Is het een idee om dit soort zaken in aparte topic ( sticky wel/niet whatever ) te plekken.
Wellicht wel/niet combineren a la soort 'pas op:gevaar' oid. Zit dan meteen te denken aan bv aan alcantera daar dit ook iets is wat je niet line recta moet gaan schoonmaken op de reguliere wijze.
Komt allemaal even op als poepen cq off-topic, maar anders verdwijnen deze tips/aandachtspunten ondergesneeuwd / verspreid over het gehele forum.
Het is maar een idee, indien iemand op- of aanmerkingen cq aanvullingen heeft dan graag ( indien gewenst allemaal uiteraard )

Mea maxima culpa voor deze interruptie in deze topic over scherpe hoekjes