• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Het Clean en Detail Plan om je auto weer top te krijgen!

Blancmeister zei:
Ik heb de stappen plan gevolgd en de auto van mijn vriendin blinkt weer als nieuw. Maar wat als hij straks weer vies is?

Hoef ik dan alleen stap 1 te doen dus wassen en drogen of moet ik dan weer alle stappen doen en gaan clayen cleanen en polishen en waxen??

Alleen wassen met een shampoo als de NXT of Gold class i.c.m een washmitt is voldoende! ;)
 
is er misschien een standaard pakket waarbij je de benodigde producten kan kopen, of kan iemand voor mij een offerte maken?

:grinning:
 
Ik wil binnenkort nog wat spulletjes bestellen.:party:

Wanneer verwacht je e.e.a. klaar te hebben?:-"

meuh
 
Hey zwoegers,
Als eerste geweldige guide. Voordat ik deze site ondekt had wist ik niet beter dan dat klei slechts tot knustelgerei diende, maar ik ben inmiddels aardig enthiousiast geworden deze waslijst eens voorzichtig op mijn vaartuig toe te gaan passen. Wat ik me alleen afvroeg welke (poets)doeken je nou precies nodig hebt en hoeveel. Er vliegen zoveel termen rond. Als ik het goed begrijp heb je doeken om materiaal mee af te nemen (detailer), op te brengen (wax, sealer&glaze en paintcleaner), en uit te poetsen (wax?). In dat geval heb je neem ik aan meerdere doeken nodig om materialen op je auto aan te brengen, of kan je met dezelfde gang wax aanbrengen met de doek waar je je een half uur geleden paintcleaner mee op stond te smeren? Waarschijnlijk een domme vraag, maar zoals als gezegd, ik lees de meeste termen ook voor het eerst :weetniet . Alvast super bedankt en nogmaal complimenten voor de guide. Mvg, Jacco

Edit: Vlak na dat ik deze post gemaakt had, viel mijn oog hierop: Mother Wax Kit Is dit een aan te raden set om het bovenstaande stappenplan mee uit te voeren? Heb ik verder nog dingen nodig om aan de slag te gaan (afgezien van de washmit) of volstaat deze kit?
Wederom bijv, dank.
 
Jacco zei:
Hey zwoegers,
Als eerste geweldige guide. Voordat ik deze site ondekt had wist ik niet beter dan dat klei slechts tot knustelgerei diende, maar ik ben inmiddels aardig enthiousiast geworden deze waslijst eens voorzichtig op mijn vaartuig toe te gaan passen. Wat ik me alleen afvroeg welke (poets)doeken je nou precies nodig hebt en hoeveel. Er vliegen zoveel termen rond. Als ik het goed begrijp heb je doeken om materiaal mee af te nemen (detailer), op te brengen (wax, sealer&glaze en paintcleaner), en uit te poetsen (wax?). In dat geval heb je neem ik aan meerdere doeken nodig om materialen op je auto aan te brengen, of kan je met dezelfde gang wax aanbrengen met de doek waar je je een half uur geleden paintcleaner mee op stond te smeren? Waarschijnlijk een domme vraag, maar zoals als gezegd, ik lees de meeste termen ook voor het eerst :weetniet . Alvast super bedankt en nogmaal complimenten voor de guide. Mvg, Jacco

Edit: Vlak na dat ik deze post gemaakt had, viel mijn oog hierop: Mother Wax Kit Is dit een aan te raden set om het bovenstaande stappenplan mee uit te voeren? Heb ik verder nog dingen nodig om aan de slag te gaan (afgezien van de washmit) of volstaat deze kit?
Wederom bijv, dank.

Voor elke stap minimaal 1 doek gebruiken.
Ik heb ervaring met enkele Mothers spullen en ben er tevreden over. Ik zou enkel de wax niet nemen en deze vervangen door bijvoorbeeld de kwalitatief superieure Collinite (476 of 915).
Ik zou dus zelf een kitje samenstellen. Welke? Genoeg info op het forum.
meuh
 
Even nog een vraagje na het wassen en drogen kan je toch aan de gang met klei?? Of zit er een een addertje onder het gras??
 
Als je spullen van het merk Cobra gebruikt wel ]d~^ , anders idd daarna met de klei aan de gang ( zekerheidshalve, klei + "glij" middel )