Goedemorgen,
Heel eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin om hier de 'Volledige stappenplannen' van elders op het forum over te typen. Het enige wat ik aan wil geven is dat als je nog geen compleet was- en reiniginsarsenaal, je beter daar je geld aan uit kan geven en het polijsten met een gecombineerd product kan doen.
Kort lijstje dan
Velgen: Velgenreiniger, woolie of iets vergelijkbaars, kwastje, bandenborstel en APC. Velgenreiniger kan Non-Ferro zijn, maar ook een echte velgenreiniger. Niet vergeten de eerste keer sowieso ook met een ijzeroplosser te doen.
Wassen: Emmers, shampoo, spons (neemt nog altijd meer water op dan welke mitt ook), kwastjes (andere als voor je velgen!!) en APC voor trims, badges, zijknippers, scharnieren, etc.
Reinigen (decontaminate is de engelse term, niet echt een goede vertaling voor): IJzeroplosser, Teeroplosser, klei en lube. Bijvoorbeeld Non-ferro, Gyeon Tar, gyeon Clay en Born Slippy. Een oude/goedkope mf doek gebruiken om hardnekkige teerspetters af te vegen. Na TAR weer even wassen, niet perse nodig, maar wel beter. Dan kleien, afspoelen en drogen.
Polijsten: zoals gezegd, Lime Prime Plus op een groene pad als je met een DAP aan de gang gaat. Maakt in mijn ogen niet zo uit welke DAP. Ik zou in jouw geval nu een 500 nemen en hier later een PAW aan toe voegen, maar dat mag je zelf kiezen. Machine uitslag is zoveel belangrijker dan vermogen! Beste heb je wel meerdere pads bij de hand.
Waxen: wat je wil. Een vloeibare wax kan je met de DAP aanbrengen.
Afwerken: Trim dressing, banden dressing (kan dezelfde zijn), evt wheel sealant, ruitenreiniger en metaal polijstmiddel.
Algemeen: doeken, doeken, (hand) applicators (je komt niet overal met de machine bij en voor de dressing), nog meer doeken, droogdoek, detailspray, tape.
Kijk maar wat je hier al van hebt, maar dit is in mijn ogen het minimale wat je nodig hebt. Lijkt een beetje alsof ik op repeat sta, maar het gebruik van Veloce garandeert je zeker geen beter resultaat. Is dit allemaal een grote investering, schrap dan de DAP en neem de gewone Lime Prime met een beetje agresieve pad. Kost wat meer tijd en energie, maar hier kom je zeker ook goed mee uit de startblokken.